Mercedes-Benz B F-CELL: s pohonom na palivové články

Braňo Porubčan, 25. ledna 2010, 17:02 Google+

Mercedes-Benz B s označením F-CELL je prvý elektromobil tejto značky s pohonom na palivové články, ktorého počiatočných 200 kusov pre Európu a Spojené štáty sa už zhotovuje v podmienkach sériovej výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B F-CELL

B F-CELL | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Poháňa ho kompaktný a ľahký trvalo vybudený synchrónny elektromotor s parametrami (100 kW/136 k, 290 Nm), ktoré sú na úrovni 2-litrového benzínového. B F-CELL podľa metodiky NEFZ spotrebuje na 100 km iba 3,3 l pohonnej látky (v prepočte na ekvivalent motorovej nafty) a vyvinie rýchlosť 170 km/h.

Inteligentná riadiaca jednotka podľa potreby v optimálnom pracovnom rozsahu pripája elektromotor Mercedesu B F-CELL súčasne alebo samostatne na palivové články (vyrábajú elektrický jazdný prúd z na 700 barov v troch zásobníkoch stlačených takmer štyroch kilogramov vodíka) a kompaktný výkonný lítium-iónový akumulátor (klimatizáciou chladený zásobník elektrickej energie s kapacitou 1,4 kWh). Nedochádza pritom k žiadnej emisii škodlivín. Systém rekuperuje (navracia) elektrickú energiu nielen pri brzdení ale už aj po zložení nohy z plynového pedálu. Vozidlo je spôsobilé dôjsť na jedno dotankovanie až do 400 km, čo prevyšuje potreby bežnej mestskej prevádzky. Súčasne je schopné štartovať aj pri veľmi nízkej teplote po mínus 25 stupňov Celzia.

Hlavné prvky pohonu sú chránené v dvojitej podlahe (vozidlo tak má zároveň nízke ťažisko), kde nezaberajú miesto, takže vnútorný (štyri plnohodnotné miesta na sedenie) a batožinový priestor (416 litrov) možno využívať v plnom rozsahu. Sendvičová konštrukcia prvý krát uplatnená pred desaťročím zaručuje tiež vysoký stupeň ochrany, čo potvrdili i desiatky nárazových testov, ktoré už B F-CELL absolvoval.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz B F-CELL: s pohonom na palivové články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Movano

Opel predstavuje nové dodávkové Movano

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud