Mercedes-Benz B F-CELL: s pohonom na palivové články

Braňo Porubčan, 25. ledna 2010, 17:02 Google+

Mercedes-Benz B s označením F-CELL je prvý elektromobil tejto značky s pohonom na palivové články, ktorého počiatočných 200 kusov pre Európu a Spojené štáty sa už zhotovuje v podmienkach sériovej výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
B F-CELL

B F-CELL | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Poháňa ho kompaktný a ľahký trvalo vybudený synchrónny elektromotor s parametrami (100 kW/136 k, 290 Nm), ktoré sú na úrovni 2-litrového benzínového. B F-CELL podľa metodiky NEFZ spotrebuje na 100 km iba 3,3 l pohonnej látky (v prepočte na ekvivalent motorovej nafty) a vyvinie rýchlosť 170 km/h.

Inteligentná riadiaca jednotka podľa potreby v optimálnom pracovnom rozsahu pripája elektromotor Mercedesu B F-CELL súčasne alebo samostatne na palivové články (vyrábajú elektrický jazdný prúd z na 700 barov v troch zásobníkoch stlačených takmer štyroch kilogramov vodíka) a kompaktný výkonný lítium-iónový akumulátor (klimatizáciou chladený zásobník elektrickej energie s kapacitou 1,4 kWh). Nedochádza pritom k žiadnej emisii škodlivín. Systém rekuperuje (navracia) elektrickú energiu nielen pri brzdení ale už aj po zložení nohy z plynového pedálu. Vozidlo je spôsobilé dôjsť na jedno dotankovanie až do 400 km, čo prevyšuje potreby bežnej mestskej prevádzky. Súčasne je schopné štartovať aj pri veľmi nízkej teplote po mínus 25 stupňov Celzia.

Hlavné prvky pohonu sú chránené v dvojitej podlahe (vozidlo tak má zároveň nízke ťažisko), kde nezaberajú miesto, takže vnútorný (štyri plnohodnotné miesta na sedenie) a batožinový priestor (416 litrov) možno využívať v plnom rozsahu. Sendvičová konštrukcia prvý krát uplatnená pred desaťročím zaručuje tiež vysoký stupeň ochrany, čo potvrdili i desiatky nárazových testov, ktoré už B F-CELL absolvoval.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz B F-CELL: s pohonom na palivové články

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Movano

Opel predstavuje nové dodávkové Movano

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud