Mercedes-Benz B s označením F-CELL je prvý elektromobil tejto značky s pohonom na palivové články, ktorého počiatočných 200 kusov pre Európu a Spojené štáty sa už zhotovuje v podmienkach sériovej výroby.
Poháňa ho kompaktný a ľahký trvalo vybudený synchrónny elektromotor s parametrami (100 kW/136 k, 290 Nm), ktoré sú na úrovni 2-litrového benzínového. B F-CELL podľa metodiky NEFZ spotrebuje na 100 km iba 3,3 l pohonnej látky (v prepočte na ekvivalent motorovej nafty) a vyvinie rýchlosť 170 km/h.
Inteligentná riadiaca jednotka podľa potreby v optimálnom pracovnom rozsahu pripája elektromotor Mercedesu B F-CELL súčasne alebo samostatne na palivové články (vyrábajú elektrický jazdný prúd z na 700 barov v troch zásobníkoch stlačených takmer štyroch kilogramov vodíka) a kompaktný výkonný lítium-iónový akumulátor (klimatizáciou chladený zásobník elektrickej energie s kapacitou 1,4 kWh). Nedochádza pritom k žiadnej emisii škodlivín. Systém rekuperuje (navracia) elektrickú energiu nielen pri brzdení ale už aj po zložení nohy z plynového pedálu. Vozidlo je spôsobilé dôjsť na jedno dotankovanie až do 400 km, čo prevyšuje potreby bežnej mestskej prevádzky. Súčasne je schopné štartovať aj pri veľmi nízkej teplote po mínus 25 stupňov Celzia.
Hlavné prvky pohonu sú chránené v dvojitej podlahe (vozidlo tak má zároveň nízke ťažisko), kde nezaberajú miesto, takže vnútorný (štyri plnohodnotné miesta na sedenie) a batožinový priestor (416 litrov) možno využívať v plnom rozsahu. Sendvičová konštrukcia prvý krát uplatnená pred desaťročím zaručuje tiež vysoký stupeň ochrany, čo potvrdili i desiatky nárazových testov, ktoré už B F-CELL absolvoval.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.