Mercedes-Benz B s označením F-CELL je prvý elektromobil tejto značky s pohonom na palivové články, ktorého počiatočných 200 kusov pre Európu a Spojené štáty sa už zhotovuje v podmienkach sériovej výroby.
Poháňa ho kompaktný a ľahký trvalo vybudený synchrónny elektromotor s parametrami (100 kW/136 k, 290 Nm), ktoré sú na úrovni 2-litrového benzínového. B F-CELL podľa metodiky NEFZ spotrebuje na 100 km iba 3,3 l pohonnej látky (v prepočte na ekvivalent motorovej nafty) a vyvinie rýchlosť 170 km/h.
Inteligentná riadiaca jednotka podľa potreby v optimálnom pracovnom rozsahu pripája elektromotor Mercedesu B F-CELL súčasne alebo samostatne na palivové články (vyrábajú elektrický jazdný prúd z na 700 barov v troch zásobníkoch stlačených takmer štyroch kilogramov vodíka) a kompaktný výkonný lítium-iónový akumulátor (klimatizáciou chladený zásobník elektrickej energie s kapacitou 1,4 kWh). Nedochádza pritom k žiadnej emisii škodlivín. Systém rekuperuje (navracia) elektrickú energiu nielen pri brzdení ale už aj po zložení nohy z plynového pedálu. Vozidlo je spôsobilé dôjsť na jedno dotankovanie až do 400 km, čo prevyšuje potreby bežnej mestskej prevádzky. Súčasne je schopné štartovať aj pri veľmi nízkej teplote po mínus 25 stupňov Celzia.
Hlavné prvky pohonu sú chránené v dvojitej podlahe (vozidlo tak má zároveň nízke ťažisko), kde nezaberajú miesto, takže vnútorný (štyri plnohodnotné miesta na sedenie) a batožinový priestor (416 litrov) možno využívať v plnom rozsahu. Sendvičová konštrukcia prvý krát uplatnená pred desaťročím zaručuje tiež vysoký stupeň ochrany, čo potvrdili i desiatky nárazových testov, ktoré už B F-CELL absolvoval.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?