Mladoboleslavské Škodovce se za měsíc listopad podařilo prodat celkem 55.460 vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2008 to odpovídá nárůstu 26,0 %. Nejsilnějšími prodejními trhy jsou Německo a Čína. Vysoká poptávka setrvává u modelu Fabia a Octavia.
Nejprodávanějším modelem značky byla v listopadu poslední generace Škoda Octavia s 20.911 vozy (tj. +17,4 % proti listopadu 2008). Prakticky stejné oblibě se těší Škoda Fabia s 19.598 vozy (tj. +23,2 % proti listopadu 2008).Nejvíce vozů dodala Škoda Auto v listopadu zákazníkům v západní Evropě, celkem 25.565 (tj. +29,8 % proti listopadu 2008). Německo se na tomto odbytu podílelo téměř polovinou (tj. 10.219; +32 % proti listopadu 2008). Výrazně rostly proti loňsku prodeje značky Škoda i ve Velké Británii, a to o 45,3 % (tj. 2.511 vozů).Úspěchy sklízí společnost Škoda Auto také na trzích v zámoří. V Číně prodala automobilka za měsíc listopad 11.186 vozů (tj. +172,8 % proti listopadu 2008), v Indii pak 1.238 vozů (tj. +69,4 % proti listopadu 2008).Prodej v České republice za listopad 2009 činí 5.403 vozů, což znamená meziroční nárůst o 10,6 %.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.