Úplne nová malá dodávka spoločnosti Nissan NV200 získala ocenenie „Medzinárodná dodávka roka (IVoY) 2010“. Cenu udeľovala porota pozostávajúca z 23 špecializovaných novinárov, ktorí predstavujú čitateľskú obec viac ako pol milióna majiteľov úžitkových vozidiel.
„Porotu zaujala predovšetkým skutočnosť, že spoločnosť Nissan vytvorila kompaktné ľahké úžitkové vozidlo, ktoré stanovuje nové štandardy z hľadiska vnútorného priestoru vzhľadom na vonkajšie rozmery,“ uvádza oficiálne vyjadrenie poroty IVoY.
„Sme veľmi potešení ocenením IVoY 2010 a berieme ho ako uznanie rozhodnutia spoločnosti Nissan vytvoriť inovatívne ľahké úžitkové vozidlá, ktoré navyše prekonávajú očakávania zákazníkov,” poznamenal Andy Palmer, senior viceprezident spoločnosti Nissan Motor Co., Ltd. a dodáva: „NV200 je globálne vozidlo, ktoré spája bezkonkurenčnú mieru funkčnosti s jedinečným a príťažlivým zovňajškom. Našim zákazníkom ponúkame vozidlo, ktoré je výkonným a spoľahlivým obchodným nástrojom.“
NV200 skutočne prekonáva hranice segmentov vďaka svojim vonkajším rozmerom (tie zodpovedajú veľkosti dodávky odvodenej od modelu osobného vozidla), zatiaľ čo batožinový priestor zodpovedá skôr vyššej triede. Dĺžka vozidla je 4,4 m, výška 1,86 m a šírka 1,69 m, ale pýši sa veľkým batožinovým priestorom. Napriek kompaktným vonkajším rozmerom jeho inteligentný štýl ponúka nákladový priestor s dĺžkou viac ako 2 m, ktorý je dostatočne veľký na prevoz dvoch štandardných europaliet. Úroveň dna nákladového priestoru je najnižšia vo svojej kategórii, iba 524 mm. Výsledkom toho je, že nákladový priestor ponúka objem 4,2 m3, čo je zhruba o štvrtinu viac v porovnaní s konkurenciou v segmente. Inými slovami, ponúka o 1 m3 priestoru navyše.
NV200 sa v Európe dodáva vo verziách Van a Combi. Rodinný model Family bude zaradený do ponuky v roku 2010.
Vozidlo NV200 sa už predáva v Japonsku, kde okamžite získalo vedúcu pozíciu v segmente s viac než 40 % trhovým podielom. Predaj v Európe je plánovaný na tento mesiac (začiatok predaja sa môže v jednotlivých európskych štátoch líšiť). V roku 2010 bude uvedené na čínsky trh a predaj na ostatných trhoch je už v pokročilých fázach prieskumu.
Vozidlo NV200 bude tiež vyrábané globálne. Vyrába sa už v Japonsku a výroba v Európe sa začne tento mesiac (prvá dodávka pre európsky trh bude zabezpečená z Japonska). S výrobou v Číne sa počíta od roku 2010.
Spoločnosť Nissan nedávno oznámila, že na základe platformy NV200 bude vyvinuté ľahké úžitkové vozidlo, ktoré sa stane druhým elektromobilom, ktorý Nissan uvedie na trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?