Špičkový komfort, veľkorysý vnútorný priestor, výnimočná bezpečnosť, suverénny výkon, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximálnu rýchlosť 250 km/h a navyše certifikovanú kombinovanú spotrebu iba 3,2 litra benzínu na 100 km predbežne dosahuje Mercedes-Benz Vision S 500 Plug-in HYBRID.
Ide o prvý model prémiovej limuzíny najvyššej triedy v kategórii trojlitrové auto, ktorého koncept má premiéru na 63. ročníku medzinárodnej automobilovej výstavy vo Frankfurte.
Pohon koncepčného vozidla Vision S 500 Plug-in HYBRID pozostáva z výkonného benzínového motora V6 3,5 l s priamym vstrekovaním novej generácie, hybridného modulu s výkonom okolo 44 kW/60 k a lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou vyše 10 kWh, ktorý sa dá dobíjať na nabíjacích staniciach, z bežnej zásuvky a rekuperáciou.
Elektromotor je podobne ako pri S 400 HYBRID integrovaný do tela sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G TRONIC. Špecifikom hybridného modulu je prídavná rozdeľovacia spojka, ktorá je integrovaná medzi spaľovacím motorom a elektromotorom a umožňuje vzájomné rozpojenie oboch agregátov. Výnimočne nízkej spotrebe nového konceptu prispieva i jeho spôsobilosť jazdiť až do vzdialenosti 30 km (na jedno nabitie) pri použití výlučne elektrického pohonu a teda bez lokálnych emisií. Takáto vzdialenosť úplne stačí napríklad na presun po meste.
„Luxusná a bezpečná trieda S, ktorá poskytuje presvedčivé jazdné výkony a pritom spotrebuje menej paliva ako dnešné malé vozidlo ukazuje, že automobilovú fascináciu a zodpovednosť za životné prostredie možno veľmi dobre zlúčiť aj v našich špičkových modeloch“. Uviedol to okrem iného k premiére nového vozidla, ktorého príprava pre sériovú výrobu ďalej napreduje, šéf Daimleru Dieter Zetsche.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.