Špičkový komfort, veľkorysý vnútorný priestor, výnimočná bezpečnosť, suverénny výkon, zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy, maximálnu rýchlosť 250 km/h a navyše certifikovanú kombinovanú spotrebu iba 3,2 litra benzínu na 100 km predbežne dosahuje Mercedes-Benz Vision S 500 Plug-in HYBRID.
Ide o prvý model prémiovej limuzíny najvyššej triedy v kategórii trojlitrové auto, ktorého koncept má premiéru na 63. ročníku medzinárodnej automobilovej výstavy vo Frankfurte.
Pohon koncepčného vozidla Vision S 500 Plug-in HYBRID pozostáva z výkonného benzínového motora V6 3,5 l s priamym vstrekovaním novej generácie, hybridného modulu s výkonom okolo 44 kW/60 k a lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou vyše 10 kWh, ktorý sa dá dobíjať na nabíjacích staniciach, z bežnej zásuvky a rekuperáciou.
Elektromotor je podobne ako pri S 400 HYBRID integrovaný do tela sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G TRONIC. Špecifikom hybridného modulu je prídavná rozdeľovacia spojka, ktorá je integrovaná medzi spaľovacím motorom a elektromotorom a umožňuje vzájomné rozpojenie oboch agregátov. Výnimočne nízkej spotrebe nového konceptu prispieva i jeho spôsobilosť jazdiť až do vzdialenosti 30 km (na jedno nabitie) pri použití výlučne elektrického pohonu a teda bez lokálnych emisií. Takáto vzdialenosť úplne stačí napríklad na presun po meste.
„Luxusná a bezpečná trieda S, ktorá poskytuje presvedčivé jazdné výkony a pritom spotrebuje menej paliva ako dnešné malé vozidlo ukazuje, že automobilovú fascináciu a zodpovednosť za životné prostredie možno veľmi dobre zlúčiť aj v našich špičkových modeloch“. Uviedol to okrem iného k premiére nového vozidla, ktorého príprava pre sériovú výrobu ďalej napreduje, šéf Daimleru Dieter Zetsche.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?