Koncom roka sa začne sériovo vyrábať prvý mercedes triedy B (a vôbec prvé sériové vozidlo na svete) s pohonom na palivové články, označený ako F-CELL. Začiatkom roku 2010 bude dodaných do Európy a Spojených štátov počiatočných 200 týchto bezemisných osobných vozidiel.
Mercedes-Benz triedy B F-CELL na ekologický a zároveň dynamický elektrický pohon (100 kW/136 k, krútiaci moment 290 Nm už od prvej obrátky) dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h a prejde na jednu nádrž (na jej naplnenie vodíkom stačia tri minúty) do 400 km, pričom spotrebuje na 100 km (podľa cyklu NEFZ) v prepočte 3,3 litra pohonnej látky (ekvivalentu motorovej nafty).
K širšiemu uplatneniu automobilov s perspektívnym alternatívnym pohonom je potrebné zabezpečiť rozsiahlejšiu sieť vodíkových čerpacích staníc. Fungujú totiž na výkonné palivové články, v ktorých reaguje vodík uložený v nádrži vozidla pod tlakom 700 barov so vzdušným kyslíkom, pričom vzniká elektrický prúd (pre pohon elektromotoru vozidla) a čistá vodná para.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?