Koncom roka sa začne sériovo vyrábať prvý mercedes triedy B (a vôbec prvé sériové vozidlo na svete) s pohonom na palivové články, označený ako F-CELL. Začiatkom roku 2010 bude dodaných do Európy a Spojených štátov počiatočných 200 týchto bezemisných osobných vozidiel.
Mercedes-Benz triedy B F-CELL na ekologický a zároveň dynamický elektrický pohon (100 kW/136 k, krútiaci moment 290 Nm už od prvej obrátky) dosiahne maximálnu rýchlosť 170 km/h a prejde na jednu nádrž (na jej naplnenie vodíkom stačia tri minúty) do 400 km, pričom spotrebuje na 100 km (podľa cyklu NEFZ) v prepočte 3,3 litra pohonnej látky (ekvivalentu motorovej nafty).
K širšiemu uplatneniu automobilov s perspektívnym alternatívnym pohonom je potrebné zabezpečiť rozsiahlejšiu sieť vodíkových čerpacích staníc. Fungujú totiž na výkonné palivové články, v ktorých reaguje vodík uložený v nádrži vozidla pod tlakom 700 barov so vzdušným kyslíkom, pričom vzniká elektrický prúd (pre pohon elektromotoru vozidla) a čistá vodná para.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?