Mercedes-Benz E vedie od mája celosvetovo svoj segment typický pre biznis limuzíny. V týchto dňoch už bolo dodaných cez 40-tisíc nových mercedesov E. A to i napriek tomu, že ich sériová výroba začala iba na jar tohto roku.
Mercedes E sa tak stal celosvetovým odbytom najžiadanejšou biznis limuzínou. Zaujal tak rovnakú pozíciu akú si dlhodobo udržiava medzi prémiovými limuzínami trieda S.
Aktuálne sa začala trieda E dodávať i s novými úspornými štvorvalcovými motormi. Limuzína E 200 CDI BlueEFFICIENCY (100 kW/136 k) vystačí s 5,2 litra a kupé vyhotovenie E 250 CDI BlueEFFICIENCY spotrebuje ešte menej: iba 5,1 litra motorovej nafty na 100/km. Priemerne 7,2 litra benzínu zasa vystačí pre E 200 CGI BlueEFFICIENCY (135 kW/184 k) s priamym vstrekovaním.
Uvedením na ďalšie dôležité trhy (USA, Čína) a rozšírením modelového radu o model T na jeseň roku 2009 sa očakávajú ďalšie odbytové impulzy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?