Mercedes-Benz E vedie od mája celosvetovo svoj segment typický pre biznis limuzíny. V týchto dňoch už bolo dodaných cez 40-tisíc nových mercedesov E. A to i napriek tomu, že ich sériová výroba začala iba na jar tohto roku.
Mercedes E sa tak stal celosvetovým odbytom najžiadanejšou biznis limuzínou. Zaujal tak rovnakú pozíciu akú si dlhodobo udržiava medzi prémiovými limuzínami trieda S.
Aktuálne sa začala trieda E dodávať i s novými úspornými štvorvalcovými motormi. Limuzína E 200 CDI BlueEFFICIENCY (100 kW/136 k) vystačí s 5,2 litra a kupé vyhotovenie E 250 CDI BlueEFFICIENCY spotrebuje ešte menej: iba 5,1 litra motorovej nafty na 100/km. Priemerne 7,2 litra benzínu zasa vystačí pre E 200 CGI BlueEFFICIENCY (135 kW/184 k) s priamym vstrekovaním.
Uvedením na ďalšie dôležité trhy (USA, Čína) a rozšírením modelového radu o model T na jeseň roku 2009 sa očakávajú ďalšie odbytové impulzy.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.