Prémiová limuzína Mercedes-Benz S 400 HYBRID má exkluzívny dizajn, optimálny komfort a progresívne inovácie. Zároveň potvrdzuje, že ani pre najvyššiu triedu vozidiel nemusí byť ohľaduplnosť k životnému prostrediu - od výroby cez využívanie až po neskoršiu likvidáciu a recykláciu, žiaden zbytočný luxus.
S 400 HYBRID ako prvá limuzína na svete s hybridným pohonom a lítiovo-iónovým akumulátorom spotrebuje na 100 km iba 7,9 litra pohonných látok (kombinovaná spotreba: nový európsky jazdný cyklus). Zároveň dosahuje suverénny (kombinovaný) jazdný výkon 220 kW/299 k i točivý moment 385 Nm; na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy a má najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Za celý svoj životný cyklus S 400 HYBRID pritom vykáže zhruba o pätinu (o 18 percent) nižšie emisie CO2 oproti porovnávanému modelu.
Vďaka uvedeným a ďalším vlastnostiam, ako aj ekologickému profilu vychádzajúcemu z testov viac ako 40-tisíc jednotlivých procesov, získala najnovšie limuzína S 400 HYBRID certifikát ekologickosti TÜV.
Prémiová limuzína S 400 HYBRID sa tak zaradila k modelom Mercedes-Benz: S z roku 2005 a GLK z roku 2009, ktoré ako prvé na svete vo svojich triedach, či aj ďalšie – tried A, B, C a E, získali tiež od nezávislých kontrolórov TÜV Süd ekologický certifikát.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?