Prémiová limuzína Mercedes-Benz S 400 HYBRID má exkluzívny dizajn, optimálny komfort a progresívne inovácie. Zároveň potvrdzuje, že ani pre najvyššiu triedu vozidiel nemusí byť ohľaduplnosť k životnému prostrediu - od výroby cez využívanie až po neskoršiu likvidáciu a recykláciu, žiaden zbytočný luxus.
S 400 HYBRID ako prvá limuzína na svete s hybridným pohonom a lítiovo-iónovým akumulátorom spotrebuje na 100 km iba 7,9 litra pohonných látok (kombinovaná spotreba: nový európsky jazdný cyklus). Zároveň dosahuje suverénny (kombinovaný) jazdný výkon 220 kW/299 k i točivý moment 385 Nm; na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy a má najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Za celý svoj životný cyklus S 400 HYBRID pritom vykáže zhruba o pätinu (o 18 percent) nižšie emisie CO2 oproti porovnávanému modelu.
Vďaka uvedeným a ďalším vlastnostiam, ako aj ekologickému profilu vychádzajúcemu z testov viac ako 40-tisíc jednotlivých procesov, získala najnovšie limuzína S 400 HYBRID certifikát ekologickosti TÜV.
Prémiová limuzína S 400 HYBRID sa tak zaradila k modelom Mercedes-Benz: S z roku 2005 a GLK z roku 2009, ktoré ako prvé na svete vo svojich triedach, či aj ďalšie – tried A, B, C a E, získali tiež od nezávislých kontrolórov TÜV Süd ekologický certifikát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.