Prémiová limuzína Mercedes-Benz S 400 HYBRID má exkluzívny dizajn, optimálny komfort a progresívne inovácie. Zároveň potvrdzuje, že ani pre najvyššiu triedu vozidiel nemusí byť ohľaduplnosť k životnému prostrediu - od výroby cez využívanie až po neskoršiu likvidáciu a recykláciu, žiaden zbytočný luxus.
S 400 HYBRID ako prvá limuzína na svete s hybridným pohonom a lítiovo-iónovým akumulátorom spotrebuje na 100 km iba 7,9 litra pohonných látok (kombinovaná spotreba: nový európsky jazdný cyklus). Zároveň dosahuje suverénny (kombinovaný) jazdný výkon 220 kW/299 k i točivý moment 385 Nm; na 100 km/h zrýchli za 7,2 sekundy a má najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Za celý svoj životný cyklus S 400 HYBRID pritom vykáže zhruba o pätinu (o 18 percent) nižšie emisie CO2 oproti porovnávanému modelu.
Vďaka uvedeným a ďalším vlastnostiam, ako aj ekologickému profilu vychádzajúcemu z testov viac ako 40-tisíc jednotlivých procesov, získala najnovšie limuzína S 400 HYBRID certifikát ekologickosti TÜV.
Prémiová limuzína S 400 HYBRID sa tak zaradila k modelom Mercedes-Benz: S z roku 2005 a GLK z roku 2009, ktoré ako prvé na svete vo svojich triedach, či aj ďalšie – tried A, B, C a E, získali tiež od nezávislých kontrolórov TÜV Süd ekologický certifikát.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?