Seat Ibiza - verzie FR, Cupra a Bocanegra prichádzajú na trh

Braňo Porubčan, 11. července 2009, 12:31 Google+

Nejnovější přírůstky v modelové řadě Ibiza přicházejí v době 25. výročí uvedení Ibizy na trh. Jsou to vesměs nepřehlédnutelné osobnosti, jako například FR, CUPRA nebo nejnověji Bocanegra, jejichž přitažlivost čerpá sílu ze sportovní historie španělské značky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bocanegra

Bocanegra | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nové modely FR, CUPRA a Bocanegra tvoří vrchol modelové řady SEAT Ibiza. Tomu odpovídá ještě atraktivnější design karoserie a interiéru, nabídka výkonných motorů a úroveň výbavy, která je staví do záviděníhodné pozice v jejich segmentu.

Bezpochyby se jedná o tři vozy, které byly vytvořeny s cílem poskytnout náročnému řidiči strhující zážitky při sportovní jízdě v kombinaci s jedinečným vzhledem a osobností. Jsou přesným obrazem hodnot značky, z nichž vychází inovativní design, sportovní povaha a temperament všech modelů SEAT.

Další novinkou v modelové řadě Ibiza je motor 1.6 TDI CR s výkonem 66 kW (90 k). Tento turbodiesel s technologií common rail nahrazuje jednotku 1.9 TDI stejného výkonu a je počátkem postupného přechodu vznětových motorů v řadě Ibiza na systém common rail, který je zárukou lepších výkonových parametrů a výrazně nižší úrovně hlučnosti, spotřeby a emisí.

Jak verze FR a CUPRA, tak i nový motor 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) jsou již plně k dispozici v české prodejní síti značky SEAT. Model Bocanegra se začne v České republice prodávat v září 2009.

Společné rysy všech tří sportovních verzí

Trojice sportovních modelů SEAT Ibiza sdílí několik společných prvků. Všechny varianty jsou vybaveny motorem 1.4 TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem, který nabízí výkon 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), dále sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG s pádly na volantu pro manuální řazení a elektronickým systémem XDS, který funguje obdobně jako samosvorný diferenciál.

Ibiza se tak stala prvním modelem koncernu Volkswagen Group v tomto segmentu a na této platformě, který je vybaven motorem 1.4 TSI v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Montáží systému XDS se z verzí FR a CUPRA stává skutečný technický skvost.

Moderní čtyřválec 1.4 TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem nabízí ve třetí generaci modelu SEAT Ibiza FR stejný výkon 110 kW (150 k), jaký poskytoval motor 1.8 20VT v předchozí verzi. Ibiza FR se dodává v elegantním třídveřovém provedení SC nebo s praktickou pětidveřovou karoserií. Samozřejmostí je dlouhý seznam sériové výbavy.

Pátá verze vozů SEAT Ibiza CUPRA opět uspokojí řidiče, kteří hledají vzrušující zážitky z jízdy. Motor 1.4 TSI je u tohoto modelu vyladěn na výkon 132 kW (180 k). Je to dosud nejvýkonnější provedení této poháněcí jednotky koncernu Volkswagen. Dodává se výhradně v třídveřové karoserii SC a jedním z cílů konstruktérů SEATu bylo vytvořit podvozek s ještě sportovnějšími a působivějšími jízdními vlastnostmi.

Exkluzivní Bocanegra

Bocanegra je třetím přírůstkem v modelové řadě SEAT Ibiza a rozhodně v ní nezůstane bez povšimnutí. Některým zákazníkům možná nebude znít název této speciální verze povědomě, ale Bocanegra patří mezi milníky v historii sportovních modelů SEAT. První vůz SEAT 1200 SPORT Bocanegra se objevil na trhu již před 34 lety. Ve své době byl stejně velkým objektem touhy automobilových nadšenců, jakým se nepochybně stane i nová Ibiza se stejným jménem.

Ostatně to byl prototyp SportCoupé „Bocanegra“, který na Ženevském autosalonu 2008 definoval design celé současné generace vozů SEAT Ibiza. Nyní se stává splněným snem. Jeho příď tvoří základ atraktivního designu karoserie, ale Bocanegra navíc dostala bezpočet dalších stylistických detailů a prvků výbavy, díky nimž se zařadí mezi vozy vyhledávané sběrateli. K dispozici budou mít motory modelů FR a CUPRA.

Motor 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) – dynamický a hospodárný

Příchod technologie common rail do modelové řady Ibiza značí další zlepšení už tak skvělých výkonových parametrů, a to v kombinaci s mimořádně nízkou úrovní spotřeby paliva a emisí, díky nimž je Ibiza jedním z nejekologičtějších modelů ve svém segmentu.

Dalším aspektem, v němž se Ibiza s motorem 1.6 TDI CR výrazně zlepšila, je hladina vnitřního hluku, kterou systém common rail snižuje o 5 až 8 % ve středním pásmu otáček a o 8 až 10 % ve vysokých otáčkách. Přechod na systém common rail poskytne řidičům Ibizy bezpochyby tišší a komfortnější jízdu.

Maximální výbava modelů Ibiza FR a CUPRA

Nové vozy SEAT Ibiza FR a CUPRA mají mimořádně bohatou výbavu. Sériová výbava zahrnuje bezpočet prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, komfortních funkcí a dalších detailů, které posilují sportovní charakter těchto vozů. Cena vozu SEAT Ibiza FR startuje na 499.900 Kč, Cupra začíná od 549 900 Kč.

Oba modely včetně Bocanegry sdílejí následující sériovou výbavu: ESP, TCS + EBA, XDS, ABS, systém kontroly tlaku v pneumatikách, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů, systém ISOfix pro bezpečné uchycení 2 dětských sedaček na vnějších zadních sedadlech + přípravu Top Tether, tempomat, sportovní podvozek, kliky dveří v barvě vozu, světlomety s dvojitou optikou, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, tmavá okna od B sloupku, dojezdové rezervní kolo, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný volant, třípaprskový sportovní volant a řadicí páku v kůži FR/CUPRA, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, sportovní sedadla s čalouněním FR/CUPRA, sedadlo spolujezdce Easy Entry (verze SC), dělená zadní sedadla – sklopná, 3 výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na zadních sedadlech, asistenta rozjezdu do kopce, rádio s CD/MP3 přehrávačem + ovládáním na volantu + USB a AUX-in + 6 reproduktorů, multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač), elektrické ovládání oken předních dveří, elektrické ovládání oken zadních dveří (pětidveřová verze FR) a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Hlavní stylistické odlišnosti mezi oběma verzemi lze nalézt u zpětných zrcátek (u modelů FR jsou stříbrná a u modelů CUPRA černá), sportovních sedadel se specifickým čalouněním FR/CUPRA/Bocanegra, několika detailů v interiéru ozdobených odpovídajícím logem a kol 17“ z lehkých slitin „Aera“, jež se montují v provedení stříbrná Cosmos (FR) nebo Titanium (CUPRA). Pro verzi CUPRA se dodávají na přání kola 17“ z lehkých slitin „Sira“, které si zákazník může navíc dovybavit závodními brzdami SEAT Racing. Tato kola mohou být jak v provedení stříbrná Cosmos, tak i Titanium. Bocanegra je vybavena stříbrnými koly 17“ „Sira“, rovněž s možností montáže brzd SEAT Racing jako u modelu CUPRA.

Stejně jako u ostatních modelů řady Ibiza je pro nové verze FR a CUPRA připravena atraktivní nabídka výbavy na přání, která doplňuje sériovou výbavu. Zákazníci si mohou zvolit „Karbonový paket“, který zvyšuje exkluzivitu interiéru karbonovými dekoracemi na přístrojové desce, na ramenech volantu, kolem rádia a na středovém panelu. Pro verzi Bocanegra se tento paket dodává sériově.

Zajímavým komfortním prvkem výbavy na přání pro vozy Ibiza FR a CUPRA je paket „Schránky“, který zahrnuje schránky pod sedadly řidiče a spolujezdce a odkládací síťky v zavazadlovém prostoru. K dispozici je rovněž paket „Elektro“, jehož součástí je dešťový senzor, parkovací senzory a funkce Coming Home, a paket „Winter“ s vyhřívanými tryskami ostřikovače čelního skla a ostřikovači světlometů.

Další novinkou uvedenou do modelové řady Ibiza s příchodem verzí FR a CUPRA je možnost výběru koženého čalounění pro sportovní sedadla. Tato výbava na přání se dodává nejen pro oba nejsportovnější modely Ibiza FR a CUPRA, ale i pro stupně výbavy Style a Sport.

Pro Ibizu FR a CUPRA se dále dodává nová předinstalace pro přenosnou navigaci nové generace od firmy Tom Tom, která doplňuje současný adaptér pro připojení navigace Tom Tom One V4.

Následující prvky završují seznam výbavy na přání – deaktivovatelný airbag spolujezdce, hlavové airbagy, alarm s prostorovým senzorem, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka – sklopná, panoramatické střešní okno, loketní opěrka vpředu, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní bi-xenonové světlomety, metalický lak, Emoción červená, speciální lak, červená a Candy bílá. Verze Bocanegra je dodávána pouze s exkluzivními laky Dakota.

Ibiza 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) s výbavou Style a Sport

Nový SEAT Ibiza 1.6 TDI CR s výkonem 66 kW (90 k) se na českém trhu prodává s bohatou sériovou výbavou Style nebo Sport. Základní cena modelu Style zahrnuje mimo jiné ABS, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, systém ISOfix pro bezpečné uchycení 2 dětských sedaček, světlomety s dvojitou optikou, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo spolujezdce Easy Entry (verze SC), klimatizace, elektrické ovládání oken předních dveří (verze SC, u pětidveřové Ibizy i vzadu), elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, multifunkční ukazatel MFA (palubní počítač), rádio s CD/MP3 přehrávačem, ovládáním na volantu + vstupem pro externí zařízení AUX-in a pneumatiky 185/60 na ocelových kolech 15“.

Modely Style a Sport nabízejí na přání rovněž možnost výbavy vozu sportovními sedadly s koženým čalouněním a předinstalací pro novou generaci přenosných navigací Tom Tom.

Kromě toho mají zájemci o verze Ibiza SC Sport další možnost individualizace svého vozu v podobě speciálních paketů výbavy Colour Edition, které zvyšují exkluzivitu a posilují sportovní charakter vnějšího a vnitřního designu, u něhož se uplatňují speciální odstíny Lumina oranžová a Galia modrá. Vyjma nového motoru 1.6 TDI CR je Colour Edition k dispozici rovněž pro motory 1.9 TDI 77 kW (105 k), 1.4 16V 63 kW (85 k) a 1.6 16V 77 kW (105 k).

Vytisknout

Diskuze: Seat Ibiza - verzie FR, Cupra a Bocanegra prichádzajú na trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Trabant

Kemp na Plumlově se zaplnil Trabanty

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud