Kompaktný lítiovo-iónový akumulátor, prvý krát použitý v sériovo vyrábanom vozidle Mercedes-Benz S 400 HYBRID, získal po ocenení „Žltý anjel“ od nemeckého klubu ADAC a cene Ferdinanda Porscheho Technickej univerzity vo Viedni tiež tohtoročnú „Zlatú kvapku oleja“ autoklubu Kraftfahrer-Schutze.
Zlatá kvapka oleja sa od roku 1981 každoročne udeľuje na základe rozhodnutia poroty nezávislých expertov z oblasti vedy, techniky, publicistiky a politiky. Získať ju môže automobilový výrobca alebo dodávateľ za vynikajúce technické výkony v oblasti úspory energie a ochrany životného prostredia.
Ocenený akumulátor je oproti bežným výkonnejší (v porovnaní s NiMH má až o 50 percent lepšiu výkonovú hustotu), má vyššiu účinnosť nabíjania (asi o 30 percent) i životnosť, pričom zaručuje bezpečnostný štandard.
Pri výrobe nového akumulátora na základe prelomových technológii, ktoré umožňujú použiť v automobile lítiovo-iónový zdroj doteraz používaný najmä v spotrebnej elektronike, uplatňuje spoločnosť Daimler až 25 patentov.
Mercedes-Benz S 400 HYBRID, ktorý využíva lítiovo-iónový akumulátor, dokonalejší motor V6 a kompaktný hybridný modul je vo svojej výkonnostnej triede najúspornejšou prémiovou limuzínou so zážihovým motorom. Vykazuje spotrebu (kombinovaný cyklus NEFZ) iba 7,9 litra na 100 kilometrov pri najnižšej hodnote CO2 na svete v tejto kategórii vozidiel: 186 g/km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?