Belt Bag - bezpečnostný pás a airbag zároveň, ako budúci zdokonalený aktívny systém ochrany pasažierov vozidiel Mercedes-Benz vyvinuli v spolupráci so spoločnosťou Autoliv orientovanou na bezpečnostné pásy.
Dvojvrstvový, pre väčšiu účinnosť pri tlmení nárazu páracími stehmi vybavený Belt Bag sa bleskurýchle nafúkne na objem asi štyri litre potom, ako senzory nárazu indikujú ťažkú zrážku a aktivujú riadiacu jednotku a generátor na koncovom kovaní tohto bezpečnostného pásu i airbagu v jednom.
Belt Bag tak pri nehode počas zlomkov sekúnd takmer zdvojnásobí svoju šírku. Zväčšením šírky tohto nafukovacieho bezpečnostného pásu sa výrazne znižuje tlak na plochu - a tým aj riziko poranenia. Belt Bagy sú pritom vhodné i pre zadnú časť vozidla, kde sa nedajú inštalovať bežné čelné airbagy.
Bezpečnostný pás patrí medzi najdôležitejšie vynálezy uplynulého storočia. Zachránil už státisíce životov. Vylepšili ho napínače a obmedzovače sily. Belt Bag je ďalší významný krok k zníženiu rizík zranení pri nehodách.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.