Belt Bag - bezpečnostný pás a airbag zároveň, ako budúci zdokonalený aktívny systém ochrany pasažierov vozidiel Mercedes-Benz vyvinuli v spolupráci so spoločnosťou Autoliv orientovanou na bezpečnostné pásy.
Dvojvrstvový, pre väčšiu účinnosť pri tlmení nárazu páracími stehmi vybavený Belt Bag sa bleskurýchle nafúkne na objem asi štyri litre potom, ako senzory nárazu indikujú ťažkú zrážku a aktivujú riadiacu jednotku a generátor na koncovom kovaní tohto bezpečnostného pásu i airbagu v jednom.
Belt Bag tak pri nehode počas zlomkov sekúnd takmer zdvojnásobí svoju šírku. Zväčšením šírky tohto nafukovacieho bezpečnostného pásu sa výrazne znižuje tlak na plochu - a tým aj riziko poranenia. Belt Bagy sú pritom vhodné i pre zadnú časť vozidla, kde sa nedajú inštalovať bežné čelné airbagy.
Bezpečnostný pás patrí medzi najdôležitejšie vynálezy uplynulého storočia. Zachránil už státisíce životov. Vylepšili ho napínače a obmedzovače sily. Belt Bag je ďalší významný krok k zníženiu rizík zranení pri nehodách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.