Společnost Continental si právě zajistila další schválení pro své zimní pneumatiky. Ultrasportovní auta stejně jako menší kompaktní modely budou tuto zimu jezdit na pneumatikách vyráběných společností Continental, která je leaderem na evropských trzích.
Uvedená schválení podtrhují výjimečnou kombinaci bezpečnostních standardů a sportovního výkonu pneumatik vyvíjených konstruktéry společnosti Continental v Hannoveru.
Jako jeden z dodavatelů pneumatik pro kompaktní BMW řady 1, módního MINI a sportovního BMW M3 se mohou nyní zimní pneumatiky Continental pochlubit dalšími zápisy v seznamu svých schválení pro první výbavu vozidel. Experti na podvozky BMW dosud udělují svá schválení pouze pneumatikám nabízejícím optimální kombinaci živého výkonu a dobrých záběrových vlastností na zimních silnicích. „Pro BMW bylo mimořádně důležité, aby byly pneumatiky schopny přenášet špičkové handlingové vlastnosti vozu na asfalt,“ vysvětluje Philipp Ohliger (27), konstruktér pneumatik ze společnosti Continental. „Zároveň musejí nabízet vysokou úroveň bezpečnosti na sněhu, aby byl požitek z řízení BMW plně zachován i v případě omezení daných chladným ročním obdobím.“
Pneumatiky ContiWinterContact TS 810 S, kterými jsou nyní vybavovány některé modely BMW a MINI, se tak v některých detailech liší od normálních sérií pneumatik. „Aby je mohli prodejci pneumatik odlišit, byla k označení velikosti pneumatiky přidána hvězdička,“ říká Ohliger. „Nyní vyrábíme velikost 195/55 R 16 H pro řadu 1 a MINI, přičemž u M3 se používá širší rozměr 235/40 R 18 V. „Vývoj zimní pneumatiky schopné naplnit vysoká očekávání mnichovského výrobce aut vyžaduje vynikající týmovou práci. A tentokrát byla týmová práce téměř mezigenerační, jelikož Ohliger si vyžádal odbornou pomoc zkušeného specialisty na zimní pneumatiky – Franze Diensthubera (60). Spolupráce se vyplatila oběma – a také řidičům BMW řady 1 a modelů M3 a MINI, kteří teď těží z ještě lepšího požitku z jízdy a bezpečnosti.
Místo ve skupině dodavatelů pneumatik pro první výbavu vozů BMW dokazuje, že Continental při konstruování a vývoji pneumatik pokračuje ve svém úspěšném tažení. Společnost přitom vyrábí pneumatiky pro jeden ze tří vozů produkovaných v Evropě a také je dodavatelem pro výrobce automobilů v USA a v Asii. Za tímto účelem jsou vyráběny pouze pneumatiky značky Continental, zatímco ostatní klíčové značky, Uniroyal, Semperit, General Tire a Barum se prodávají po celém světě v tzv. ‚quality‘ a ‚budget‘ segmentu na trhu náhradní potřeby. K pokrytí regionálních požadavků v Evropě a Střední Americe využívá tento evropský tržní leader svých značek Gislaved, Viking, Euzkadi, Mabor a Matador.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?