Společnost Continental si právě zajistila další schválení pro své zimní pneumatiky. Ultrasportovní auta stejně jako menší kompaktní modely budou tuto zimu jezdit na pneumatikách vyráběných společností Continental, která je leaderem na evropských trzích.
Uvedená schválení podtrhují výjimečnou kombinaci bezpečnostních standardů a sportovního výkonu pneumatik vyvíjených konstruktéry společnosti Continental v Hannoveru.
Jako jeden z dodavatelů pneumatik pro kompaktní BMW řady 1, módního MINI a sportovního BMW M3 se mohou nyní zimní pneumatiky Continental pochlubit dalšími zápisy v seznamu svých schválení pro první výbavu vozidel. Experti na podvozky BMW dosud udělují svá schválení pouze pneumatikám nabízejícím optimální kombinaci živého výkonu a dobrých záběrových vlastností na zimních silnicích. „Pro BMW bylo mimořádně důležité, aby byly pneumatiky schopny přenášet špičkové handlingové vlastnosti vozu na asfalt,“ vysvětluje Philipp Ohliger (27), konstruktér pneumatik ze společnosti Continental. „Zároveň musejí nabízet vysokou úroveň bezpečnosti na sněhu, aby byl požitek z řízení BMW plně zachován i v případě omezení daných chladným ročním obdobím.“
Pneumatiky ContiWinterContact TS 810 S, kterými jsou nyní vybavovány některé modely BMW a MINI, se tak v některých detailech liší od normálních sérií pneumatik. „Aby je mohli prodejci pneumatik odlišit, byla k označení velikosti pneumatiky přidána hvězdička,“ říká Ohliger. „Nyní vyrábíme velikost 195/55 R 16 H pro řadu 1 a MINI, přičemž u M3 se používá širší rozměr 235/40 R 18 V. „Vývoj zimní pneumatiky schopné naplnit vysoká očekávání mnichovského výrobce aut vyžaduje vynikající týmovou práci. A tentokrát byla týmová práce téměř mezigenerační, jelikož Ohliger si vyžádal odbornou pomoc zkušeného specialisty na zimní pneumatiky – Franze Diensthubera (60). Spolupráce se vyplatila oběma – a také řidičům BMW řady 1 a modelů M3 a MINI, kteří teď těží z ještě lepšího požitku z jízdy a bezpečnosti.
Místo ve skupině dodavatelů pneumatik pro první výbavu vozů BMW dokazuje, že Continental při konstruování a vývoji pneumatik pokračuje ve svém úspěšném tažení. Společnost přitom vyrábí pneumatiky pro jeden ze tří vozů produkovaných v Evropě a také je dodavatelem pro výrobce automobilů v USA a v Asii. Za tímto účelem jsou vyráběny pouze pneumatiky značky Continental, zatímco ostatní klíčové značky, Uniroyal, Semperit, General Tire a Barum se prodávají po celém světě v tzv. ‚quality‘ a ‚budget‘ segmentu na trhu náhradní potřeby. K pokrytí regionálních požadavků v Evropě a Střední Americe využívá tento evropský tržní leader svých značek Gislaved, Viking, Euzkadi, Mabor a Matador.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?