Společnost Continental si právě zajistila další schválení pro své zimní pneumatiky. Ultrasportovní auta stejně jako menší kompaktní modely budou tuto zimu jezdit na pneumatikách vyráběných společností Continental, která je leaderem na evropských trzích.
Uvedená schválení podtrhují výjimečnou kombinaci bezpečnostních standardů a sportovního výkonu pneumatik vyvíjených konstruktéry společnosti Continental v Hannoveru.
Jako jeden z dodavatelů pneumatik pro kompaktní BMW řady 1, módního MINI a sportovního BMW M3 se mohou nyní zimní pneumatiky Continental pochlubit dalšími zápisy v seznamu svých schválení pro první výbavu vozidel. Experti na podvozky BMW dosud udělují svá schválení pouze pneumatikám nabízejícím optimální kombinaci živého výkonu a dobrých záběrových vlastností na zimních silnicích. „Pro BMW bylo mimořádně důležité, aby byly pneumatiky schopny přenášet špičkové handlingové vlastnosti vozu na asfalt,“ vysvětluje Philipp Ohliger (27), konstruktér pneumatik ze společnosti Continental. „Zároveň musejí nabízet vysokou úroveň bezpečnosti na sněhu, aby byl požitek z řízení BMW plně zachován i v případě omezení daných chladným ročním obdobím.“
Pneumatiky ContiWinterContact TS 810 S, kterými jsou nyní vybavovány některé modely BMW a MINI, se tak v některých detailech liší od normálních sérií pneumatik. „Aby je mohli prodejci pneumatik odlišit, byla k označení velikosti pneumatiky přidána hvězdička,“ říká Ohliger. „Nyní vyrábíme velikost 195/55 R 16 H pro řadu 1 a MINI, přičemž u M3 se používá širší rozměr 235/40 R 18 V. „Vývoj zimní pneumatiky schopné naplnit vysoká očekávání mnichovského výrobce aut vyžaduje vynikající týmovou práci. A tentokrát byla týmová práce téměř mezigenerační, jelikož Ohliger si vyžádal odbornou pomoc zkušeného specialisty na zimní pneumatiky – Franze Diensthubera (60). Spolupráce se vyplatila oběma – a také řidičům BMW řady 1 a modelů M3 a MINI, kteří teď těží z ještě lepšího požitku z jízdy a bezpečnosti.
Místo ve skupině dodavatelů pneumatik pro první výbavu vozů BMW dokazuje, že Continental při konstruování a vývoji pneumatik pokračuje ve svém úspěšném tažení. Společnost přitom vyrábí pneumatiky pro jeden ze tří vozů produkovaných v Evropě a také je dodavatelem pro výrobce automobilů v USA a v Asii. Za tímto účelem jsou vyráběny pouze pneumatiky značky Continental, zatímco ostatní klíčové značky, Uniroyal, Semperit, General Tire a Barum se prodávají po celém světě v tzv. ‚quality‘ a ‚budget‘ segmentu na trhu náhradní potřeby. K pokrytí regionálních požadavků v Evropě a Střední Americe využívá tento evropský tržní leader svých značek Gislaved, Viking, Euzkadi, Mabor a Matador.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?