Prestížne ocenenie v kategórii motorov s objemom 1,4l až 1,8l získal štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom a s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý vznikol v spolupráci koncernov PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
Motor s objemom 1,6 litra a výkonom 128 kW (175 koní) sa po prvý raz predstavil v roku 2007 v modeli Peugeot 207 vyrábaných aj v trnavskej automobilke PSA a neskôr v modeli Peugeot 308 THP 175. Predstavuje vrchol palety motorov s objemom od 1,4 do 1,6 litra s výkonmi od 70 do 128 kW (95 až 175 k) s možnosťou výkonu až 147 kW (200 k).
Motor má viacero technologických šperkov v podobe priameho vstrekovania paliva spojeného s turbodúchadlom, variabilného zdvihu ventilov vo verzii bez prepĺňania, olejového čerpadla s regulovaným prietokom či vypínateľného vodného čerpadla. Vďaka týmto prvkom sa podarilo znížiť spotrebu oproti predchádzajúcej generácii motorov o 10%.
Motory s objemom 1,6l a 1,4l momentálne pracujú v 12 modeloch značky Peugeot (207 hatchback, 207 CC, 207 SW, 308 hatchback, 308 CC, 308 SW, 3008) a Citroën (C3 Picasso, C4 hatchback a C4 kupé, C4 Picasso a C4 Grand Picasso).
Do roku 2010, by malo 75% modelov značiek Peugeot a Citroën využívať benzínové motory s objemom 1,6l a 1,4l.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?