Prestížne ocenenie v kategórii motorov s objemom 1,4l až 1,8l získal štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom a s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý vznikol v spolupráci koncernov PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
Motor s objemom 1,6 litra a výkonom 128 kW (175 koní) sa po prvý raz predstavil v roku 2007 v modeli Peugeot 207 vyrábaných aj v trnavskej automobilke PSA a neskôr v modeli Peugeot 308 THP 175. Predstavuje vrchol palety motorov s objemom od 1,4 do 1,6 litra s výkonmi od 70 do 128 kW (95 až 175 k) s možnosťou výkonu až 147 kW (200 k).
Motor má viacero technologických šperkov v podobe priameho vstrekovania paliva spojeného s turbodúchadlom, variabilného zdvihu ventilov vo verzii bez prepĺňania, olejového čerpadla s regulovaným prietokom či vypínateľného vodného čerpadla. Vďaka týmto prvkom sa podarilo znížiť spotrebu oproti predchádzajúcej generácii motorov o 10%.
Motory s objemom 1,6l a 1,4l momentálne pracujú v 12 modeloch značky Peugeot (207 hatchback, 207 CC, 207 SW, 308 hatchback, 308 CC, 308 SW, 3008) a Citroën (C3 Picasso, C4 hatchback a C4 kupé, C4 Picasso a C4 Grand Picasso).
Do roku 2010, by malo 75% modelov značiek Peugeot a Citroën využívať benzínové motory s objemom 1,6l a 1,4l.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?