Prestížne ocenenie v kategórii motorov s objemom 1,4l až 1,8l získal štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra, prepĺňaným turbodúchadlom a s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý vznikol v spolupráci koncernov PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
Motor s objemom 1,6 litra a výkonom 128 kW (175 koní) sa po prvý raz predstavil v roku 2007 v modeli Peugeot 207 vyrábaných aj v trnavskej automobilke PSA a neskôr v modeli Peugeot 308 THP 175. Predstavuje vrchol palety motorov s objemom od 1,4 do 1,6 litra s výkonmi od 70 do 128 kW (95 až 175 k) s možnosťou výkonu až 147 kW (200 k).
Motor má viacero technologických šperkov v podobe priameho vstrekovania paliva spojeného s turbodúchadlom, variabilného zdvihu ventilov vo verzii bez prepĺňania, olejového čerpadla s regulovaným prietokom či vypínateľného vodného čerpadla. Vďaka týmto prvkom sa podarilo znížiť spotrebu oproti predchádzajúcej generácii motorov o 10%.
Motory s objemom 1,6l a 1,4l momentálne pracujú v 12 modeloch značky Peugeot (207 hatchback, 207 CC, 207 SW, 308 hatchback, 308 CC, 308 SW, 3008) a Citroën (C3 Picasso, C4 hatchback a C4 kupé, C4 Picasso a C4 Grand Picasso).
Do roku 2010, by malo 75% modelov značiek Peugeot a Citroën využívať benzínové motory s objemom 1,6l a 1,4l.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.