Nová Škoda Yeti – kompaktní zástupce kategorie SUV, který se v národní premiéře představil na brněnském veletrhu osobních automobilů - Autosalon 2009, již zná kompletní ceny a obchodníci mohou přijímat první objednávky.
Prodej prvního českého SUV bude na domácím trhu zahájen v 2. polovině července 2009. Základní cena modelu Yeti s novým motorem 1,2 TSI/ 77kW a šestistupňovou manuální převodovkou začíná na 359.800,- Kč. Nová Škoda Yeti bude v ČR v nabídce ve čtyřech výbavových stupních: Yeti, Active, Ambition a nejvyšší Experience. K dispozici jsou dva zážehové a tři vznětové motory, které pokrývají výkonovou paletu od 77 do 125 kW.
Součástí standardní výbavy jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Při jízdě mimo zpevněné vozovky, lze u modelu Yeti v provedení 4x4 změnit nastavení elektronických systémů použitím tzv. Off Road funkce - souboru asistenčních systémů pro jízdu ve ztížených podmínkách. Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road, klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Škoda Yeti ve výbavovém stupni Active startuje na 399.800,- Kč. Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3. Základní cena modelu Yeti ve výbavovém stupni Ambition činí 459.800,- Kč. Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu. Cena modelu Yeti ve výbavové verzi Experience startuje na 489.800,- Kč.Ceny modelu Škoda Yeti – Česká republika, platné od 9. června 2009
Motorizace
Yeti
Active
Ambition
Experience
1,2 TSI/ 77 kW, 6° MP**
359.800,- Kč
399.800,- Kč
459.800,- Kč
489.800,- Kč
1,2 TSI/ 77 kW, 7 ° DSG**
X
449.800,- Kč
509.800,- Kč
539.800,- Kč
1,8 TSI/ 118 kW 4x4, 6° MP
X
539.800,- Kč
599.800,- Kč
629.800,- Kč
2,0 TDI/ 81 kW, 5° MP
X
449.800,- Kč
509.800,- Kč
539.800,- Kč
2,0 TDI/ 81 kW, 4x4 6° MP
459.800,- Kč
499.800,- Kč
559.800,- Kč
589.800,- Kč
2,0 TDI/ 103 kW, 4x4 6° MP
X
X
619.800,- Kč
649.800,- Kč
2,0 TDI/ 125 kW 4x4 ,6° MP
X
X
679.800,- Kč
709.800,- Kč
** motor 1,2 TSI/ 77 kW bude možné objednat od října 2009, v kombinaci se 7 ° DSG převodovkou začátkem roku 2010.Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.