Pätnásť percent záujemcov o Mercedes-Benz triedy S v novom vyhotovení si vybralo hybridný variant ešte pred samotným príchodom vozidiel na trh (dodávať sa bude od 26. júna). S 400 HYBRID si zachováva vlastnosti prémiovej limuzíny, ale má najnižšiu kombinovanú spotrebu (7,9 litra benzínu na 100 km - cyklus NEFZ) i emisie vo svojej triede na svete.
S 400 HYBRID poháňajú zdokonalený motor V6 3,5 l (205 kW/279 k) s variabilným časovaním ventilov a elektromotor s permanentným magnetom (15 kW/20 k a štartovací krútiaci moment 160 Nm). Využíva účinný a ľahký lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor ako aj systém štart stop a rekuperáciu energie.
Predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche považuje S 400 HYBRID za prvý bezpečný, komfortný automobil najvyššej triedy poskytujúci pôžitok zo suverénnej jazdy - zároveň úsporný i ekologický.
Od roku 1951 sa dodalo 3,3 milióna mercedesov modelových radov triedy S. Doterajší, štyri roky vyrábaný modelový rad tejto vlajkovej lodi značky zaznamenal od uvedenia 270-tisícový odbyt. Napriek v júni očakávanému faceliftu, je prémiová limuzína so striebornou hviezdou doterajšieho modelového radu najžiadanejšia i v tomto roku. Najväčší odbyt má trieda S najnovšie v Číne, Spojených štátoch a Nemecku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.