Pätnásť percent záujemcov o Mercedes-Benz triedy S v novom vyhotovení si vybralo hybridný variant ešte pred samotným príchodom vozidiel na trh (dodávať sa bude od 26. júna). S 400 HYBRID si zachováva vlastnosti prémiovej limuzíny, ale má najnižšiu kombinovanú spotrebu (7,9 litra benzínu na 100 km - cyklus NEFZ) i emisie vo svojej triede na svete.
S 400 HYBRID poháňajú zdokonalený motor V6 3,5 l (205 kW/279 k) s variabilným časovaním ventilov a elektromotor s permanentným magnetom (15 kW/20 k a štartovací krútiaci moment 160 Nm). Využíva účinný a ľahký lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor ako aj systém štart stop a rekuperáciu energie.
Predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche považuje S 400 HYBRID za prvý bezpečný, komfortný automobil najvyššej triedy poskytujúci pôžitok zo suverénnej jazdy - zároveň úsporný i ekologický.
Od roku 1951 sa dodalo 3,3 milióna mercedesov modelových radov triedy S. Doterajší, štyri roky vyrábaný modelový rad tejto vlajkovej lodi značky zaznamenal od uvedenia 270-tisícový odbyt. Napriek v júni očakávanému faceliftu, je prémiová limuzína so striebornou hviezdou doterajšieho modelového radu najžiadanejšia i v tomto roku. Najväčší odbyt má trieda S najnovšie v Číne, Spojených štátoch a Nemecku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.