V motokrosovom areáli Lisková pri Ružomberku sa v sobotu 20. júna uskutoční tohtoročný Jeep Offroad Tatry. Podvečer naň nadviaže a i v nedeľu bude pokračovať prvý klubový zraz značky Jeep. Obe podujatia sú určené všetkým majiteľom a priaznivcov značky, ktorej históriu začal písať legendárny Jeep Willys MB v roku 1941.
Jeep nedávno vyšiel v čilských Andách do výšky cez 6, 6 km a zapísal sa tak do Guinnessovej knihy rekordov. Najnovšie sa očakáva návrat tejto značky z expedície dlhej 43-tisíc km z Paríža okolo sveta do New Yorku. Sériovo vyrobený Jeep, ktorý riadili slovenskí cestovatelia Henrich Krejča a Matúš Sirota absolvoval za polroka naprieč Afrikou zväčša po nespevnených komunikáciách vyše 35 tisíc km.
Na Slovensku Jeep vlastní napríklad jubilejná desiata slovenská Miss Universe Sandra Manáková. Jeepové offroadové podujatia považuje za vychytené stretávky so zaujímavými ľuďmi. Zároveň za najlepšiu príležitosť si svoje, či zapožičané vozidlá pod odborným dohľadom aj v extrémnych podmienkach čo najlepšie odskúšať, naučiť sa ich perfektne ovládať a maximálne využívať ich prednosti.
Možnosti aktívne tráviť voľný čas jazdením, súťažením, odovzdávaním skúseností a najmä zábavou s nádychom dobrodružstva najnovšie rozširuje prvý na Slovensku založený Jeep Club, ktorý je 21. členom početného medzinárodného združenia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.