Nové Porsche Panamera bude uvedeno s pneumatikami Continental. Tomuto účelu vývojáři pneumatik v Hannoveru uzpůsobili špičkovou řadu pneumatik Continental ContiSportContact 3 tak, aby je bylo možné použít ve spojení s podvozkem tohoto nového sportovního vozu a vyhovět tak požadavkům automobilky Porsche v Zuffenhausenu.
Uvedená limitovaná série speciálních pneumatik pro Porsche ponese za názvem výrobku označení „N0“, což umožní odlišení od standardní verze ContiSportContact 3. Na přední nápravě Panamery jsou použity pneumatiky o rozměrech 255/45 ZR 19 (100Y), na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/40 ZR 19 (103Y). Automobilka Porsche schválila pro vůz Panamera také alternativní rozměry pneumatik nesoucích speciální označení „N0“ – 245/50 ZR 18 (100Y) a 275/45 ZR 18 (103Y).
Sportovní pneumatiky se schválením Porsche musejí splňovat vysoké požadavky tohoto předního německého výrobce sportovních vozů. „Kromě přísných požadavků na jízdní komfort a nízký valivý odpor nové Panamery bylo samozřejmě důležité také to, aby splnění těchto požadavků nemělo negativní dopad na sportovní jízdní vlastnosti vozu,“ vysvětluje vývojář pneumatik Uwe Kachel. „Abychom pneumatiky s vozem co nejvíce sladili, strávili jsme dlouhé hodiny počítačovými simulacemi chování za modelových podmínek a odjezdili tisíce mil na řadě evropských drah a závodních okruhů.“
Continental je přední společností v oblasti osobních pneumatik pro první výbavu vozů v Evropě a pro Porsche je tradičním a významným dodavatelem. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá vysoký standard pneumatik vyráběných Continental i úspěchy společnosti, pokud jde o inovace v oblasti konstrukce pneumatik.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.