Nové Porsche Panamera bude uvedeno s pneumatikami Continental. Tomuto účelu vývojáři pneumatik v Hannoveru uzpůsobili špičkovou řadu pneumatik Continental ContiSportContact 3 tak, aby je bylo možné použít ve spojení s podvozkem tohoto nového sportovního vozu a vyhovět tak požadavkům automobilky Porsche v Zuffenhausenu.
Uvedená limitovaná série speciálních pneumatik pro Porsche ponese za názvem výrobku označení „N0“, což umožní odlišení od standardní verze ContiSportContact 3. Na přední nápravě Panamery jsou použity pneumatiky o rozměrech 255/45 ZR 19 (100Y), na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/40 ZR 19 (103Y). Automobilka Porsche schválila pro vůz Panamera také alternativní rozměry pneumatik nesoucích speciální označení „N0“ – 245/50 ZR 18 (100Y) a 275/45 ZR 18 (103Y).
Sportovní pneumatiky se schválením Porsche musejí splňovat vysoké požadavky tohoto předního německého výrobce sportovních vozů. „Kromě přísných požadavků na jízdní komfort a nízký valivý odpor nové Panamery bylo samozřejmě důležité také to, aby splnění těchto požadavků nemělo negativní dopad na sportovní jízdní vlastnosti vozu,“ vysvětluje vývojář pneumatik Uwe Kachel. „Abychom pneumatiky s vozem co nejvíce sladili, strávili jsme dlouhé hodiny počítačovými simulacemi chování za modelových podmínek a odjezdili tisíce mil na řadě evropských drah a závodních okruhů.“
Continental je přední společností v oblasti osobních pneumatik pro první výbavu vozů v Evropě a pro Porsche je tradičním a významným dodavatelem. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá vysoký standard pneumatik vyráběných Continental i úspěchy společnosti, pokud jde o inovace v oblasti konstrukce pneumatik.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.