Nové Porsche Panamera bude uvedeno s pneumatikami Continental. Tomuto účelu vývojáři pneumatik v Hannoveru uzpůsobili špičkovou řadu pneumatik Continental ContiSportContact 3 tak, aby je bylo možné použít ve spojení s podvozkem tohoto nového sportovního vozu a vyhovět tak požadavkům automobilky Porsche v Zuffenhausenu.
Uvedená limitovaná série speciálních pneumatik pro Porsche ponese za názvem výrobku označení „N0“, což umožní odlišení od standardní verze ContiSportContact 3. Na přední nápravě Panamery jsou použity pneumatiky o rozměrech 255/45 ZR 19 (100Y), na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/40 ZR 19 (103Y). Automobilka Porsche schválila pro vůz Panamera také alternativní rozměry pneumatik nesoucích speciální označení „N0“ – 245/50 ZR 18 (100Y) a 275/45 ZR 18 (103Y).
Sportovní pneumatiky se schválením Porsche musejí splňovat vysoké požadavky tohoto předního německého výrobce sportovních vozů. „Kromě přísných požadavků na jízdní komfort a nízký valivý odpor nové Panamery bylo samozřejmě důležité také to, aby splnění těchto požadavků nemělo negativní dopad na sportovní jízdní vlastnosti vozu,“ vysvětluje vývojář pneumatik Uwe Kachel. „Abychom pneumatiky s vozem co nejvíce sladili, strávili jsme dlouhé hodiny počítačovými simulacemi chování za modelových podmínek a odjezdili tisíce mil na řadě evropských drah a závodních okruhů.“
Continental je přední společností v oblasti osobních pneumatik pro první výbavu vozů v Evropě a pro Porsche je tradičním a významným dodavatelem. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá vysoký standard pneumatik vyráběných Continental i úspěchy společnosti, pokud jde o inovace v oblasti konstrukce pneumatik.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?