Nové Porsche Panamera bude uvedeno s pneumatikami Continental. Tomuto účelu vývojáři pneumatik v Hannoveru uzpůsobili špičkovou řadu pneumatik Continental ContiSportContact 3 tak, aby je bylo možné použít ve spojení s podvozkem tohoto nového sportovního vozu a vyhovět tak požadavkům automobilky Porsche v Zuffenhausenu.
Uvedená limitovaná série speciálních pneumatik pro Porsche ponese za názvem výrobku označení „N0“, což umožní odlišení od standardní verze ContiSportContact 3. Na přední nápravě Panamery jsou použity pneumatiky o rozměrech 255/45 ZR 19 (100Y), na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/40 ZR 19 (103Y). Automobilka Porsche schválila pro vůz Panamera také alternativní rozměry pneumatik nesoucích speciální označení „N0“ – 245/50 ZR 18 (100Y) a 275/45 ZR 18 (103Y).
Sportovní pneumatiky se schválením Porsche musejí splňovat vysoké požadavky tohoto předního německého výrobce sportovních vozů. „Kromě přísných požadavků na jízdní komfort a nízký valivý odpor nové Panamery bylo samozřejmě důležité také to, aby splnění těchto požadavků nemělo negativní dopad na sportovní jízdní vlastnosti vozu,“ vysvětluje vývojář pneumatik Uwe Kachel. „Abychom pneumatiky s vozem co nejvíce sladili, strávili jsme dlouhé hodiny počítačovými simulacemi chování za modelových podmínek a odjezdili tisíce mil na řadě evropských drah a závodních okruhů.“
Continental je přední společností v oblasti osobních pneumatik pro první výbavu vozů v Evropě a pro Porsche je tradičním a významným dodavatelem. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá vysoký standard pneumatik vyráběných Continental i úspěchy společnosti, pokud jde o inovace v oblasti konstrukce pneumatik.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?