Nové Porsche Panamera bude uvedeno s pneumatikami Continental. Tomuto účelu vývojáři pneumatik v Hannoveru uzpůsobili špičkovou řadu pneumatik Continental ContiSportContact 3 tak, aby je bylo možné použít ve spojení s podvozkem tohoto nového sportovního vozu a vyhovět tak požadavkům automobilky Porsche v Zuffenhausenu.
Uvedená limitovaná série speciálních pneumatik pro Porsche ponese za názvem výrobku označení „N0“, což umožní odlišení od standardní verze ContiSportContact 3. Na přední nápravě Panamery jsou použity pneumatiky o rozměrech 255/45 ZR 19 (100Y), na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/40 ZR 19 (103Y). Automobilka Porsche schválila pro vůz Panamera také alternativní rozměry pneumatik nesoucích speciální označení „N0“ – 245/50 ZR 18 (100Y) a 275/45 ZR 18 (103Y).
Sportovní pneumatiky se schválením Porsche musejí splňovat vysoké požadavky tohoto předního německého výrobce sportovních vozů. „Kromě přísných požadavků na jízdní komfort a nízký valivý odpor nové Panamery bylo samozřejmě důležité také to, aby splnění těchto požadavků nemělo negativní dopad na sportovní jízdní vlastnosti vozu,“ vysvětluje vývojář pneumatik Uwe Kachel. „Abychom pneumatiky s vozem co nejvíce sladili, strávili jsme dlouhé hodiny počítačovými simulacemi chování za modelových podmínek a odjezdili tisíce mil na řadě evropských drah a závodních okruhů.“
Continental je přední společností v oblasti osobních pneumatik pro první výbavu vozů v Evropě a pro Porsche je tradičním a významným dodavatelem. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá vysoký standard pneumatik vyráběných Continental i úspěchy společnosti, pokud jde o inovace v oblasti konstrukce pneumatik.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?