Mercedes-Benz Sprinter s novým dieselovým pohonom spĺňajúcim štandard EURO 5 (na želanie i prísnejší EEV) príde na jeseň najprv do štátov, ktoré začnú túto emisnú normu vyžadovať.
Nové dieselové agregáty CDI určené pre nákladné (neskôr i osobné) Sprintery: tri štvorvalce 2,15 litra a trojlitrový šesťvalec so zvýšenými výkonmi (70, 95, 120 a 140 kW) a najmä krútiacimi momentmi (250, 305, 360 a 440 Nm) majú nižšiu spotrebu o 0,5 až 1,0 respektíve o 1,5 litra na 100 km a adekvátne tomu i emisie.
Medzi technologickými novinkami, ktoré to umožňujú je vstrekovací tlak až 1,8 tisíca barov, turbo (respektíve biturbo) s variabilnou geometriou, dlhý zdvih piestov motora a pomocné agregáty riadené v závislosti od spotreby. Tiež nová manuálna prevodovka ECO Gear s veľkým rozpätím medzi krátkym prvým a dlhým šiestym stupňom.
Povolenú užitočnú hmotnosť prívesu na Sprinteri s celkovou hmotnosťou 3,5 t sa podarilo zvýšiť tiež na 3,5 t. Pred rozkývaním ho zabezpečuje ESP. Sprinter sériovo dostal adaptívne brzdové svetlá, ktoré pri núdzovom brzdení výstražne blikajú. Komfort transportéru rozširujú čalúnené predné sedadlá s lepšou priedušnosťou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?