Mercedes-Benz Sprinter s novým dieselovým pohonom spĺňajúcim štandard EURO 5 (na želanie i prísnejší EEV) príde na jeseň najprv do štátov, ktoré začnú túto emisnú normu vyžadovať.
Nové dieselové agregáty CDI určené pre nákladné (neskôr i osobné) Sprintery: tri štvorvalce 2,15 litra a trojlitrový šesťvalec so zvýšenými výkonmi (70, 95, 120 a 140 kW) a najmä krútiacimi momentmi (250, 305, 360 a 440 Nm) majú nižšiu spotrebu o 0,5 až 1,0 respektíve o 1,5 litra na 100 km a adekvátne tomu i emisie.
Medzi technologickými novinkami, ktoré to umožňujú je vstrekovací tlak až 1,8 tisíca barov, turbo (respektíve biturbo) s variabilnou geometriou, dlhý zdvih piestov motora a pomocné agregáty riadené v závislosti od spotreby. Tiež nová manuálna prevodovka ECO Gear s veľkým rozpätím medzi krátkym prvým a dlhým šiestym stupňom.
Povolenú užitočnú hmotnosť prívesu na Sprinteri s celkovou hmotnosťou 3,5 t sa podarilo zvýšiť tiež na 3,5 t. Pred rozkývaním ho zabezpečuje ESP. Sprinter sériovo dostal adaptívne brzdové svetlá, ktoré pri núdzovom brzdení výstražne blikajú. Komfort transportéru rozširujú čalúnené predné sedadlá s lepšou priedušnosťou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.