Dohoda, ktorou bola vytvorená aliancia Renault-Nissan, bola podpísaná 27. marca 1999, a vytvorila unikátny obchodný model, ktorý pre obe spoločnosti znamenal veľký prínos. Už 10 rokov zamestnanci Renaultu a Nissanu pracujú spoločne, so vzájomným rešpektom k odlišnosti a identite týchto značiek.
Kľúčové čísla ilustrujúce prínos Aliancie pre obe spoločnosti:
Ziskovosť a trhová kapitalizácia
Aliancia viedla k veľkému nárastu ziskovosti a trhovej kapitalizácie od svojho vzniku až po súčasnú globálnu hospodársku a finančnú krízu. Čo sa týka trhovej kapitalizácie, Renault ju viac ako strojnásobil z 8,4 mld.eur na 27,6 mld. eur. Renault sa v roku 2007 stal 6. najväčším výrobcom áut na svete oproti roku 1999 kedy bol na 11. mieste. Trhová kapitalizácia Nissanu sa zvýšila štvornásobne z 9 mld. eur na 34,2 mld. eur. V roku 2007 bol Nissan 5. najväčší výrobca áut na svete, zatiaľ čo v roku 1999 bol na 10.mieste. Priemerný prevádzkový zisk za obdobie rokov 1999 – 2007 významne narástol oproti obdobiu rokov 1990 – 1999. U Renaultu predstavoval 5-násobný nárast, u Nissanu dokonca 8-násobný.
Prírastok hotovosti
Renault priniesol 6,4 mld. eur Nissanu, zatiaľ čo Nissan zaistil viac ako 11 mld. prírastok hotovosti pre Renault. Medzi oboma spoločnosťami prebehla rozsiahla výmena platieb, kapitálu, ziskov a dividend.
Hlavné úspechy Aliancie:
Predaj Spoločný predaj vzrástol z 4 989 709 vozidiel v roku 1999 na 6 090 304 v roku 2008 (bez predajov Avtovaz)
Spoločné platformy a diely
Spoločné platformy a diely (diely, ktoré nie sú viditeľné pre zákazníkov, napr. prevodovky a klima- tizačné systémy ) sú nástroje, ktoré umožňujú dosahovať úspory a zredukovať náklady na vývoj a produkciu.
Výmena a vývoj pohonných jednotiek a prevodoviek
Opierajúc sa o poznatky obidvoch partnerov – Renaultu s dieselom a Nissanu s benzínom, Alliancia spolu vyvinula nové motory a prevodovky, napríklad 6-stupňovú manuálnu prevodovku a nový V6 dieselový motor. Takisto prichádza k výmene motorov a prevodoviek, napríklad 3.5 litrový benzínový motor od Nissanu dodávaný do Laguny Coupé a 1.5 litrový dieselový motor od Renaultu pre Nissan Qashqai.
Krížová produkcia
V rámci Aliancie, každá spoločnosť má možnosť využiť výrobné kapacity svojho partnera. V súčasnosti vyrábajú továrne Renault vozidlá Nissan v Kórei a Brazílii, zatiaľ čo továrne Nissanu vyrábajú vozidlá Renault v Južnej Afrike, Mexiku a Španielsku.
Výskyt vo svete
Vďaka geografickému dopĺňaniu Renault a Nissan pokrývajú kľúčové trhy na všetkých kontinentoch. Historické územia Renaultu sú Európa, Severná Afrika a Južná Amerika. Hlavné trhy Nissanu sú Japonsko, Severná Amerika, Mexiko, Čína a Stredný Východ. Od roku 2005 Renault a Nissan spolu vstúpili na nové trhy, ako napr. India s cieľom rozšíriť svoju prítomnosť vo svete.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!