Dohoda, ktorou bola vytvorená aliancia Renault-Nissan, bola podpísaná 27. marca 1999, a vytvorila unikátny obchodný model, ktorý pre obe spoločnosti znamenal veľký prínos. Už 10 rokov zamestnanci Renaultu a Nissanu pracujú spoločne, so vzájomným rešpektom k odlišnosti a identite týchto značiek.
Kľúčové čísla ilustrujúce prínos Aliancie pre obe spoločnosti:
Ziskovosť a trhová kapitalizácia
Aliancia viedla k veľkému nárastu ziskovosti a trhovej kapitalizácie od svojho vzniku až po súčasnú globálnu hospodársku a finančnú krízu. Čo sa týka trhovej kapitalizácie, Renault ju viac ako strojnásobil z 8,4 mld.eur na 27,6 mld. eur. Renault sa v roku 2007 stal 6. najväčším výrobcom áut na svete oproti roku 1999 kedy bol na 11. mieste. Trhová kapitalizácia Nissanu sa zvýšila štvornásobne z 9 mld. eur na 34,2 mld. eur. V roku 2007 bol Nissan 5. najväčší výrobca áut na svete, zatiaľ čo v roku 1999 bol na 10.mieste. Priemerný prevádzkový zisk za obdobie rokov 1999 – 2007 významne narástol oproti obdobiu rokov 1990 – 1999. U Renaultu predstavoval 5-násobný nárast, u Nissanu dokonca 8-násobný.
Prírastok hotovosti
Renault priniesol 6,4 mld. eur Nissanu, zatiaľ čo Nissan zaistil viac ako 11 mld. prírastok hotovosti pre Renault. Medzi oboma spoločnosťami prebehla rozsiahla výmena platieb, kapitálu, ziskov a dividend.
Hlavné úspechy Aliancie:
Predaj Spoločný predaj vzrástol z 4 989 709 vozidiel v roku 1999 na 6 090 304 v roku 2008 (bez predajov Avtovaz)
Spoločné platformy a diely
Spoločné platformy a diely (diely, ktoré nie sú viditeľné pre zákazníkov, napr. prevodovky a klima- tizačné systémy ) sú nástroje, ktoré umožňujú dosahovať úspory a zredukovať náklady na vývoj a produkciu.
Výmena a vývoj pohonných jednotiek a prevodoviek
Opierajúc sa o poznatky obidvoch partnerov – Renaultu s dieselom a Nissanu s benzínom, Alliancia spolu vyvinula nové motory a prevodovky, napríklad 6-stupňovú manuálnu prevodovku a nový V6 dieselový motor. Takisto prichádza k výmene motorov a prevodoviek, napríklad 3.5 litrový benzínový motor od Nissanu dodávaný do Laguny Coupé a 1.5 litrový dieselový motor od Renaultu pre Nissan Qashqai.
Krížová produkcia
V rámci Aliancie, každá spoločnosť má možnosť využiť výrobné kapacity svojho partnera. V súčasnosti vyrábajú továrne Renault vozidlá Nissan v Kórei a Brazílii, zatiaľ čo továrne Nissanu vyrábajú vozidlá Renault v Južnej Afrike, Mexiku a Španielsku.
Výskyt vo svete
Vďaka geografickému dopĺňaniu Renault a Nissan pokrývajú kľúčové trhy na všetkých kontinentoch. Historické územia Renaultu sú Európa, Severná Afrika a Južná Amerika. Hlavné trhy Nissanu sú Japonsko, Severná Amerika, Mexiko, Čína a Stredný Východ. Od roku 2005 Renault a Nissan spolu vstúpili na nové trhy, ako napr. India s cieľom rozšíriť svoju prítomnosť vo svete.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).