Dohoda, ktorou bola vytvorená aliancia Renault-Nissan, bola podpísaná 27. marca 1999, a vytvorila unikátny obchodný model, ktorý pre obe spoločnosti znamenal veľký prínos. Už 10 rokov zamestnanci Renaultu a Nissanu pracujú spoločne, so vzájomným rešpektom k odlišnosti a identite týchto značiek.
Kľúčové čísla ilustrujúce prínos Aliancie pre obe spoločnosti:
Ziskovosť a trhová kapitalizácia
Aliancia viedla k veľkému nárastu ziskovosti a trhovej kapitalizácie od svojho vzniku až po súčasnú globálnu hospodársku a finančnú krízu. Čo sa týka trhovej kapitalizácie, Renault ju viac ako strojnásobil z 8,4 mld.eur na 27,6 mld. eur. Renault sa v roku 2007 stal 6. najväčším výrobcom áut na svete oproti roku 1999 kedy bol na 11. mieste. Trhová kapitalizácia Nissanu sa zvýšila štvornásobne z 9 mld. eur na 34,2 mld. eur. V roku 2007 bol Nissan 5. najväčší výrobca áut na svete, zatiaľ čo v roku 1999 bol na 10.mieste. Priemerný prevádzkový zisk za obdobie rokov 1999 – 2007 významne narástol oproti obdobiu rokov 1990 – 1999. U Renaultu predstavoval 5-násobný nárast, u Nissanu dokonca 8-násobný.
Prírastok hotovosti
Renault priniesol 6,4 mld. eur Nissanu, zatiaľ čo Nissan zaistil viac ako 11 mld. prírastok hotovosti pre Renault. Medzi oboma spoločnosťami prebehla rozsiahla výmena platieb, kapitálu, ziskov a dividend.
Hlavné úspechy Aliancie:
Predaj Spoločný predaj vzrástol z 4 989 709 vozidiel v roku 1999 na 6 090 304 v roku 2008 (bez predajov Avtovaz)
Spoločné platformy a diely
Spoločné platformy a diely (diely, ktoré nie sú viditeľné pre zákazníkov, napr. prevodovky a klima- tizačné systémy ) sú nástroje, ktoré umožňujú dosahovať úspory a zredukovať náklady na vývoj a produkciu.
Výmena a vývoj pohonných jednotiek a prevodoviek
Opierajúc sa o poznatky obidvoch partnerov – Renaultu s dieselom a Nissanu s benzínom, Alliancia spolu vyvinula nové motory a prevodovky, napríklad 6-stupňovú manuálnu prevodovku a nový V6 dieselový motor. Takisto prichádza k výmene motorov a prevodoviek, napríklad 3.5 litrový benzínový motor od Nissanu dodávaný do Laguny Coupé a 1.5 litrový dieselový motor od Renaultu pre Nissan Qashqai.
Krížová produkcia
V rámci Aliancie, každá spoločnosť má možnosť využiť výrobné kapacity svojho partnera. V súčasnosti vyrábajú továrne Renault vozidlá Nissan v Kórei a Brazílii, zatiaľ čo továrne Nissanu vyrábajú vozidlá Renault v Južnej Afrike, Mexiku a Španielsku.
Výskyt vo svete
Vďaka geografickému dopĺňaniu Renault a Nissan pokrývajú kľúčové trhy na všetkých kontinentoch. Historické územia Renaultu sú Európa, Severná Afrika a Južná Amerika. Hlavné trhy Nissanu sú Japonsko, Severná Amerika, Mexiko, Čína a Stredný Východ. Od roku 2005 Renault a Nissan spolu vstúpili na nové trhy, ako napr. India s cieľom rozšíriť svoju prítomnosť vo svete.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.