V úterý 12. 5. 2009 sjel z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách první sériově vyrobený model Škoda Yeti. Zahájením sériové výroby se tak dovršil proces uvedení zcela nové, páté modelové řady značky Škoda, kterou společnost vstupuje do segmentu SUV. Prvním vyrobeným vozem je Yeti v barvě modrá aqua s motorizací 1.8 TFSI a pohonem všech čtyř kol.
Sériové výrobě předcházela řada zkoušek. Jedna z posledních fází testování proběhla také u norského Osla. Lokalita nabízí na relativně krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací ve všech evropských a klíčových mimoevropských zemích. Rozmanitost trati a klimatických podmínek ověřila důležité systémy ve voze – nastavení systému jízdní stability, topný výkon ventilační soustavy, klimatizace atd. Testy tak na malém prostoru poskytují obraz o souhře všech řídících jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.
K dispozici byl benzinový agregát 1.8 TSI a dieselový 2.0 TDI, v obou případech ve verzi s náhonem všech kol. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která řidiči umožňuje bezpečně překonat prudká klesání. Všechny motory v nabídce pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter. Díky světlé výšce 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti výjimečné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také velmi dobrou prostupnost v terénu. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise CO2 a přináší tak odpověď na ekologické a ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník kompaktní (rozvor 2578 mm), pokrokové a chytré SUV využívající Simply Clever řešení, jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster. Rozměry vozu (délka 4223 mm, šířka 1793 mm a výška 1691 mm) umožňují zavazadlový prostor snadno zvětšit až na 1760 litrů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.