V úterý 12. 5. 2009 sjel z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách první sériově vyrobený model Škoda Yeti. Zahájením sériové výroby se tak dovršil proces uvedení zcela nové, páté modelové řady značky Škoda, kterou společnost vstupuje do segmentu SUV. Prvním vyrobeným vozem je Yeti v barvě modrá aqua s motorizací 1.8 TFSI a pohonem všech čtyř kol.
Sériové výrobě předcházela řada zkoušek. Jedna z posledních fází testování proběhla také u norského Osla. Lokalita nabízí na relativně krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací ve všech evropských a klíčových mimoevropských zemích. Rozmanitost trati a klimatických podmínek ověřila důležité systémy ve voze – nastavení systému jízdní stability, topný výkon ventilační soustavy, klimatizace atd. Testy tak na malém prostoru poskytují obraz o souhře všech řídících jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.
K dispozici byl benzinový agregát 1.8 TSI a dieselový 2.0 TDI, v obou případech ve verzi s náhonem všech kol. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která řidiči umožňuje bezpečně překonat prudká klesání. Všechny motory v nabídce pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter. Díky světlé výšce 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti výjimečné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také velmi dobrou prostupnost v terénu. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise CO2 a přináší tak odpověď na ekologické a ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník kompaktní (rozvor 2578 mm), pokrokové a chytré SUV využívající Simply Clever řešení, jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster. Rozměry vozu (délka 4223 mm, šířka 1793 mm a výška 1691 mm) umožňují zavazadlový prostor snadno zvětšit až na 1760 litrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.