V júni prídu aj na Slovensko zároveň s novým vyhotovením prémiovej limuzíny Mercedes-Benz triedy S tiež jej dva top modely AMG. S 63 AMG (dlhý alebo krátky rázvor) s motorom V8 objemu 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Ešte výkonnejšiemu S 65 AMG (len dlhý variant) s agregátom V12 s objemom 6,0 litrov biturbo (450 kW/612 k, krútiaci moment 1 000 Nm) na to postačí 4,4 s.
Automatická sedemstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC modelu S 63 AMG, ako aj päťstupňová AMG SPEEDSHIFT modelu S 65 AMG sú vybavené radením DIRECT SELECT. Prevodové stupne sa môžu radiť pomocou hliníkových páčok na novom športovom volante.
Pre oba modely je typická exkluzivita a dynamika, suverenita a špičková technika. Oproti predchodcom majú až o tri percentá nižšiu spotrebu pohonnej látky i emisie CO2. Poskytujú pritom ešte dynamickejšie zážitky z jazdy, ako aj optimálnu mieru tak aktívnej ako aj pasívnej bezpečnosti.
Výraznejšia šípová maska chladiča s pochrómovanými zdvojenými lamelami vyniká pri S 65 AMG. Nový predný nárazník má výrazné, pre značku AMG typické svetlá pre denné svietenie LED a dva bočné výstupy vzduchu na každej strane. Ďalšie rozlišujúce znaky modelov sú nápisy „6.3 AMG“ alebo „V12 Biturbo“ na predných blatníkoch a nové stvárnenie vonkajších zrkadiel. Oba modely získali i nový zadný nárazník a strednú časť difúzora vo farbe vozidla ako aj zadné svietidlá s 52 LED diódami v tvare dvojitého „C“. S 63 AMG má pritom sivo lakované leštené 19-palcové disky AMG vyhotovené vo viaclúčovom dizajne s pneumatikami 255/40 (vpredu) a 275/40 (vzadu). Model S 65 AMG dostal 20-palcové sivo lakované a leštené kované disky AMG s pneumatikami 255/35 (vpredu) a 275/35 (vzadu).
Bohatá sériová výbava oboch modelov obsahuje okrem iného novinky ako stabilizáciu pri bočnom vetre, brzdu Torque Vectoring Brake s cielenými krátkymi zásahmi do brzdenia pri prejazde zákrut pre zlepšenie agility a aktívnej bezpečnosti v hraničných situáciách ako aj priame riadenie s variabilným prevodovým pomerom závislým od uhla natočenia volantu, ktorý sa v zákrutách stará o priamejšiu reakciu vozidla na pohyby volantom a teda o ešte lepšiu ovládateľnosť.
Centrálne displeje združených palubných prístrojov oboch modelov AMG informujú tiež o teplote motorového oleja, aktuálnom prevodovom stupni, napätí akumulátora a obsahujú i stopky RACETIMER na zistenie časov kola na pretekárskej trati.
Model S 63 AMG má sériovo výbavu „PASSION“ s prírodnou kožou na bočných vankúšoch sedadiel, ako aj športové sedadlá AMG vpredu s klimatizáciou, masážnou funkciou, funkciami na nastavenie obrysov sedadiel a ich dynamické prispôsobovanie počas jazdy. Ešte bohatšiu výbavu modelu S 65 AMG doplňuje kožené čalúnenie „PASSION Exklusiv“. V interiéroch oboch modelov nechýbajú prvky z orechového dreva a špecifické analógové hodiny značky AMG s dizajnom IWC.
Nové kritériá v otázkach aktívnej a pasívnej bezpečnosti určujú oba topmodely AMG okrem iného jedinečnou kombináciou moderných asistenčných systémov, ktoré sú založené na kamerovej a radarovej technike. K nim patrí systém na rozpoznanie únavy vodiča ATTENTION ASSIST, adaptívny asistent diaľkových svetiel, asistent udržiavania jazdného pruhu, brzda PRE-SAFE®, asistent nočného videnia s detekciou chodcov, asistent povolenej rýchlosti, brzdový asistent PLUS a adaptívny tempomat s funkciou regulácie odstupu DISTRONIC PLUS.
Komfort v nich ďalej zvyšujú nové informačné a zábavné systémy, okrem iných aj COMAND APS s novým displejom SPLITVIEW, pomocou ktorého môžu vodič a spolujazdec súčasne sledovať dva rozdielne obrazy.
Pre model S 63 AMG i pre model S 65 AMG možno na želanie dodať aj ďalšiu exkluzívnu zvláštnu výbavu zo štúdia AMG PERFORMANCE STUDIO.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.