V júni prídu aj na Slovensko zároveň s novým vyhotovením prémiovej limuzíny Mercedes-Benz triedy S tiež jej dva top modely AMG. S 63 AMG (dlhý alebo krátky rázvor) s motorom V8 objemu 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Ešte výkonnejšiemu S 65 AMG (len dlhý variant) s agregátom V12 s objemom 6,0 litrov biturbo (450 kW/612 k, krútiaci moment 1 000 Nm) na to postačí 4,4 s.
Automatická sedemstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC modelu S 63 AMG, ako aj päťstupňová AMG SPEEDSHIFT modelu S 65 AMG sú vybavené radením DIRECT SELECT. Prevodové stupne sa môžu radiť pomocou hliníkových páčok na novom športovom volante.
Pre oba modely je typická exkluzivita a dynamika, suverenita a špičková technika. Oproti predchodcom majú až o tri percentá nižšiu spotrebu pohonnej látky i emisie CO2. Poskytujú pritom ešte dynamickejšie zážitky z jazdy, ako aj optimálnu mieru tak aktívnej ako aj pasívnej bezpečnosti.
Výraznejšia šípová maska chladiča s pochrómovanými zdvojenými lamelami vyniká pri S 65 AMG. Nový predný nárazník má výrazné, pre značku AMG typické svetlá pre denné svietenie LED a dva bočné výstupy vzduchu na každej strane. Ďalšie rozlišujúce znaky modelov sú nápisy „6.3 AMG“ alebo „V12 Biturbo“ na predných blatníkoch a nové stvárnenie vonkajších zrkadiel. Oba modely získali i nový zadný nárazník a strednú časť difúzora vo farbe vozidla ako aj zadné svietidlá s 52 LED diódami v tvare dvojitého „C“. S 63 AMG má pritom sivo lakované leštené 19-palcové disky AMG vyhotovené vo viaclúčovom dizajne s pneumatikami 255/40 (vpredu) a 275/40 (vzadu). Model S 65 AMG dostal 20-palcové sivo lakované a leštené kované disky AMG s pneumatikami 255/35 (vpredu) a 275/35 (vzadu).
Bohatá sériová výbava oboch modelov obsahuje okrem iného novinky ako stabilizáciu pri bočnom vetre, brzdu Torque Vectoring Brake s cielenými krátkymi zásahmi do brzdenia pri prejazde zákrut pre zlepšenie agility a aktívnej bezpečnosti v hraničných situáciách ako aj priame riadenie s variabilným prevodovým pomerom závislým od uhla natočenia volantu, ktorý sa v zákrutách stará o priamejšiu reakciu vozidla na pohyby volantom a teda o ešte lepšiu ovládateľnosť.
Centrálne displeje združených palubných prístrojov oboch modelov AMG informujú tiež o teplote motorového oleja, aktuálnom prevodovom stupni, napätí akumulátora a obsahujú i stopky RACETIMER na zistenie časov kola na pretekárskej trati.
Model S 63 AMG má sériovo výbavu „PASSION“ s prírodnou kožou na bočných vankúšoch sedadiel, ako aj športové sedadlá AMG vpredu s klimatizáciou, masážnou funkciou, funkciami na nastavenie obrysov sedadiel a ich dynamické prispôsobovanie počas jazdy. Ešte bohatšiu výbavu modelu S 65 AMG doplňuje kožené čalúnenie „PASSION Exklusiv“. V interiéroch oboch modelov nechýbajú prvky z orechového dreva a špecifické analógové hodiny značky AMG s dizajnom IWC.
Nové kritériá v otázkach aktívnej a pasívnej bezpečnosti určujú oba topmodely AMG okrem iného jedinečnou kombináciou moderných asistenčných systémov, ktoré sú založené na kamerovej a radarovej technike. K nim patrí systém na rozpoznanie únavy vodiča ATTENTION ASSIST, adaptívny asistent diaľkových svetiel, asistent udržiavania jazdného pruhu, brzda PRE-SAFE®, asistent nočného videnia s detekciou chodcov, asistent povolenej rýchlosti, brzdový asistent PLUS a adaptívny tempomat s funkciou regulácie odstupu DISTRONIC PLUS.
Komfort v nich ďalej zvyšujú nové informačné a zábavné systémy, okrem iných aj COMAND APS s novým displejom SPLITVIEW, pomocou ktorého môžu vodič a spolujazdec súčasne sledovať dva rozdielne obrazy.
Pre model S 63 AMG i pre model S 65 AMG možno na želanie dodať aj ďalšiu exkluzívnu zvláštnu výbavu zo štúdia AMG PERFORMANCE STUDIO.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?