V júni prídu aj na Slovensko zároveň s novým vyhotovením prémiovej limuzíny Mercedes-Benz triedy S tiež jej dva top modely AMG. S 63 AMG (dlhý alebo krátky rázvor) s motorom V8 objemu 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Ešte výkonnejšiemu S 65 AMG (len dlhý variant) s agregátom V12 s objemom 6,0 litrov biturbo (450 kW/612 k, krútiaci moment 1 000 Nm) na to postačí 4,4 s.
Automatická sedemstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC modelu S 63 AMG, ako aj päťstupňová AMG SPEEDSHIFT modelu S 65 AMG sú vybavené radením DIRECT SELECT. Prevodové stupne sa môžu radiť pomocou hliníkových páčok na novom športovom volante.
Pre oba modely je typická exkluzivita a dynamika, suverenita a špičková technika. Oproti predchodcom majú až o tri percentá nižšiu spotrebu pohonnej látky i emisie CO2. Poskytujú pritom ešte dynamickejšie zážitky z jazdy, ako aj optimálnu mieru tak aktívnej ako aj pasívnej bezpečnosti.
Výraznejšia šípová maska chladiča s pochrómovanými zdvojenými lamelami vyniká pri S 65 AMG. Nový predný nárazník má výrazné, pre značku AMG typické svetlá pre denné svietenie LED a dva bočné výstupy vzduchu na každej strane. Ďalšie rozlišujúce znaky modelov sú nápisy „6.3 AMG“ alebo „V12 Biturbo“ na predných blatníkoch a nové stvárnenie vonkajších zrkadiel. Oba modely získali i nový zadný nárazník a strednú časť difúzora vo farbe vozidla ako aj zadné svietidlá s 52 LED diódami v tvare dvojitého „C“. S 63 AMG má pritom sivo lakované leštené 19-palcové disky AMG vyhotovené vo viaclúčovom dizajne s pneumatikami 255/40 (vpredu) a 275/40 (vzadu). Model S 65 AMG dostal 20-palcové sivo lakované a leštené kované disky AMG s pneumatikami 255/35 (vpredu) a 275/35 (vzadu).
Bohatá sériová výbava oboch modelov obsahuje okrem iného novinky ako stabilizáciu pri bočnom vetre, brzdu Torque Vectoring Brake s cielenými krátkymi zásahmi do brzdenia pri prejazde zákrut pre zlepšenie agility a aktívnej bezpečnosti v hraničných situáciách ako aj priame riadenie s variabilným prevodovým pomerom závislým od uhla natočenia volantu, ktorý sa v zákrutách stará o priamejšiu reakciu vozidla na pohyby volantom a teda o ešte lepšiu ovládateľnosť.
Centrálne displeje združených palubných prístrojov oboch modelov AMG informujú tiež o teplote motorového oleja, aktuálnom prevodovom stupni, napätí akumulátora a obsahujú i stopky RACETIMER na zistenie časov kola na pretekárskej trati.
Model S 63 AMG má sériovo výbavu „PASSION“ s prírodnou kožou na bočných vankúšoch sedadiel, ako aj športové sedadlá AMG vpredu s klimatizáciou, masážnou funkciou, funkciami na nastavenie obrysov sedadiel a ich dynamické prispôsobovanie počas jazdy. Ešte bohatšiu výbavu modelu S 65 AMG doplňuje kožené čalúnenie „PASSION Exklusiv“. V interiéroch oboch modelov nechýbajú prvky z orechového dreva a špecifické analógové hodiny značky AMG s dizajnom IWC.
Nové kritériá v otázkach aktívnej a pasívnej bezpečnosti určujú oba topmodely AMG okrem iného jedinečnou kombináciou moderných asistenčných systémov, ktoré sú založené na kamerovej a radarovej technike. K nim patrí systém na rozpoznanie únavy vodiča ATTENTION ASSIST, adaptívny asistent diaľkových svetiel, asistent udržiavania jazdného pruhu, brzda PRE-SAFE®, asistent nočného videnia s detekciou chodcov, asistent povolenej rýchlosti, brzdový asistent PLUS a adaptívny tempomat s funkciou regulácie odstupu DISTRONIC PLUS.
Komfort v nich ďalej zvyšujú nové informačné a zábavné systémy, okrem iných aj COMAND APS s novým displejom SPLITVIEW, pomocou ktorého môžu vodič a spolujazdec súčasne sledovať dva rozdielne obrazy.
Pre model S 63 AMG i pre model S 65 AMG možno na želanie dodať aj ďalšiu exkluzívnu zvláštnu výbavu zo štúdia AMG PERFORMANCE STUDIO.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.