Pro SEAT Ibiza v pětidveřovém provedení i ve verzi SC bude od června v nabídce nový motor 1.6 TDI CR/66 kW (90 k).
Je to první turbodiesel v řadě Ibiza vybavený systémem přímého vstřikování common rail, který zlepšuje výkonové parametry motoru a výrazně snižuje úroveň hlučnosti, spotřeby paliva a emisí.
Čtyřválec 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) nahrazuje v nabídce vznětových motorů pro Ibizu jednotku 1.9 TDI/66 kW (90 k) a představuje atraktivní volbu mezi turbodiesely 1.4 TDI/59 kW (80 k) a 1.9 TDI/77 kW (105 k). Uvedení nového motoru 1.6 TDI CR je prvním krokem v plánovaném postupném přechodu na systém přímého vstřikování common rail u všech vznětových motorů pro modelovou řadu Ibiza. První motor nové generace se bude dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou a je vybaven filtrem pevných částic DPF, s nímž splňuje emisní normu EU V, která začne pro Ibizu platit od roku 2010.
Skvělé výkonové parametry hovoří samy za sebe a díky velmi nízké úrovni spotřeby paliva a emisí patří Ibiza 1.6 TDI CR mezi nejekologičtější modely ve svém segmentu. Zárukou dynamického zrychlení je maximální točivý moment 230 N.m, který je k dispozici v rozsahu od 1500 do 2500 min-1. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom jen 4,2 l/100 km a úroveň emisí CO2 109 g/km.
Modely Ibiza poháněné novým motorem 1.6 TDI CR se budou na českém trhu dodávat ve stupních výbavy Style a Sport se stejným rozsahem sériové a příplatkové výbavy jako u obdobných modelů s ostatními motory.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.