Pětadvacetiprocentní nárůst prodejů osobních vozů Volkswagen zaznamenal v prvním měsíci letošního roku jejich importér do České republiky.
Pro vůz Volkswagen se v lednu rozhodlo 729 zákazníků, což značku Volkswagen posunulo na první příčku mezi importéry. „Za situace, kdy trh spadl o více než 12 procent, je nárůst našeho tržního podílu na 8,2 procenta mimořádně cenný,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group. „Velmi důležité je i to, že nejde o zásluhu jednoho mimořádně levného modelu jako u některých našich konkurentů, ale na výsledku se podílejí všechny klíčové modelové řady značky Volkswagen."
Lídrem mezi vozy nižší střední třídy se tak ihned po svém uvedení na trh stal Volkswagen Golf (205 registrací + 71 ve verzi N1), vynikající pozici si s 237 v lednu registrovanými vozy drží menší Polo a také dlouhodobý bestseller střední třídy Passat je s 274 registracemi pevně usazený ve špičce. Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.