Pětadvacetiprocentní nárůst prodejů osobních vozů Volkswagen zaznamenal v prvním měsíci letošního roku jejich importér do České republiky.
Pro vůz Volkswagen se v lednu rozhodlo 729 zákazníků, což značku Volkswagen posunulo na první příčku mezi importéry. „Za situace, kdy trh spadl o více než 12 procent, je nárůst našeho tržního podílu na 8,2 procenta mimořádně cenný,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Import Volkswagen Group. „Velmi důležité je i to, že nejde o zásluhu jednoho mimořádně levného modelu jako u některých našich konkurentů, ale na výsledku se podílejí všechny klíčové modelové řady značky Volkswagen."
Lídrem mezi vozy nižší střední třídy se tak ihned po svém uvedení na trh stal Volkswagen Golf (205 registrací + 71 ve verzi N1), vynikající pozici si s 237 v lednu registrovanými vozy drží menší Polo a také dlouhodobý bestseller střední třídy Passat je s 274 registracemi pevně usazený ve špičce. Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.