Audi TT nyní s novým čtyřválcem 1.8 TSFI

AutoRoad.cz, 20. května 2008, 11:13 Google+

Audi rozšiřuje modelovou řadu TT o nový základní motor 1.8 TFSI.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TT

TT | foto: Audi

Sdílejte článek

Mimořádně účinný čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu poskytuje největší výkon 118 kW (160 k) a maximum točivého momentu 250 N.m, takže TT Coupé a TT Roadster dosahují i s tímto motorem sportovních jízdních výkonů. Nabídku završuje druhá novinka v podobě modelu 2.0 TFSI s pohonem všech kol quattro.

Motor 1.8 TFSI v sobě spojuje veškeré rysy vyspělé moderní techniky. Je velmi kompaktní a s hmotností 135 kg také neobvykle lehký. Plnění válců zlepšuje proměnné časování sacích ventilů, o klidný běh se starají dva vyvažovací hřídele. Nové řízení činnosti olejového čerpadla snižuje spotřebu paliva, neboť čerpadlo posílá do motoru pouze takové množství oleje, jaké je v aktuálních provozních podmínkách zapotřebí.

Tato nová základní pohonná jednotka je vybavena systémem přímého vstřikování benzinu s vysokotlakým zásobníkem, z něhož palivo proudí k nově vyvinutým šestiotvorovým vstřikovačům umístěným přímo ve čtyřventilové hlavě válců. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí.

Směs je homogenní s poměrem vzduchu a benzinu 14,7:1. Odpařováním vstřikovaného benzinu se ochlazují spalovací prostory, což umožňuje použít vysoký kompresní poměr také v kombinaci s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, které je uzpůsobeno pro spontánní reakci na sešlápnutí plynového pedálu. Díky tomu motor rychle dosáhne svého maximálního točivého momentu a udržuje ho v širokém rozsahu otáček. Výsledkem je skvělá pružnost motoru v celém rozsahu využitelných otáček.

Přeplňování turbodmychadlem a FSI: ideální kombinace

Přímé vstřikování a přeplňování turbodmychadlem tvoří ideální kombinaci pro požitek z jízdy a působivou účinnost. Motor 1.8 TFSI dává ze svého zdvihového objemu 1798 cm3 podobně velký výkon jako před několika lety atmosférický motor V6. Největší výkon dosahuje hodnoty 118 kW (160 k), maximální točivý moment se udržuje v rozsahu otáček od 1500 do 4500 min-1 na konstantní úrovni 250 N.m. Přitom tento motor s dlouhým zdvihem spotřebuje málo paliva – jen 6,7 litru na 100 kilometrů v Coupé a 6,9 litru na 100 kilometrů v Roadsteru.

Motor 1.8 TFSI, jehož výkon přenáší na přední kola šestistupňová mechanická převodovka, reaguje spontánně na povely řidiče a s lehkostí nabírá otáčky. Vysokou úroveň jeho hnací síly dokumentují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s a největší rychlosti 226 km/h u Audi TT Coupé. Audi TT Roadster dosahuje v těchto disciplínách hodnot 7,4 s a 223 km/h. Za touto dynamikou se skrývá také nízká hmotnost: Coupé váží jen 1240 kilogramů, Roadster 1285 kilogramů. U obou karoserií převažuje jako materiál hliník, čímž Audi opět dokazuje své schopnosti na poli lehkých konstrukcí.

Ještě více trakce: quattro pro 2.0 TFSI

Další novinku v nabídce modelové řady Audi TT představuje pohon všech kol quattro pro nejprodávanější motor 2.0 TFSI. Díky němu se zvyšuje schopnost spolehlivého přenosu výkonu motoru na vozovku, a tím i bezpečnost posádky a potěšení z jízdy. Přenos výkonu zajišťuje technicky vyspělá převodovka S tronic, která řadí mezi svými šesti převodovými stupni bez citelného přerušení hnací síly. Srdce pohonu quattro, elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka, pracuje díky novému tlakovému zásobníku ještě rychleji než dosud. V případě potřeby dokáže přenášet točivý moment na zadní kola během milisekund. Vůz bude na trhu k dispozici i ve verzi s manuální převodovkou.

Stejně jako jeho menší bratr kombinuje i tento čtyřválec TFSI přímé vstřikování benzinu FSI vyvinuté firmou Audi s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, avšak svou sílu čerpá ze zdvihového objemu 1984 cm3. Vysoce kultivovaný čtyřventilový motor má největší výkon 147 kW (200 k) a v rozsahu otáček od 1700 do 5000 min-1 poskytuje maximální točivý moment ve výši 280 N.m. Coupé dosahuje největší rychlosti 238 km/h a Roadster 235 km/h, sprint z 0 na 100 km/h je otázkou 6,2 s, resp. 6,4 s. Spotřeba paliva je pouze 7,7 litru na 100 kilometrů (Coupé), resp. 7,8 litru na 100 kilometrů (Roadster).

Maximální výkony s minimální spotřebou - Audi TT Coupé/Roadster
2.0 TDI quattro

Mimořádná dynamika a nízká spotřeba jsou už od roku 1989 u Audi synonymem motorů TDI. Tentokrát vstupuje tato zkratka s vlastnostmi, které ji proslavily, do třídy sportovních vozů.

Motor 2.0 TDI v Audi TT generuje nejvyšší výkon 125 kW při 4200 min-1
a maximální točivý moment 350 Nm mezi 1750 min-1 a 2500 min-1.

TT Coupé quattro s motorem 2.0 TDI sprintuje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosáhne na nejvyšší rychlost 226 km/h. Audi TT Roadster se shodným motorem a standardně dodávaným pohonem všech kol potřebuje navíc při sprintu na 100 km/h jedinou desetinu sekundy a pokračuje ve zrychlování až do rychlosti 223 km/h.

Obě verze Audi TT jsou mimořádným příkladem firemní strategie snižování spotřeby paliva. Coupé spotřebuje na 100 kilometrů jízdy pouze 5,3 l nafty, což odpovídá 140 g CO2 na 1 km jízdy, Roadster dosahuje kombinované spotřeby 5,5 l/100 km resp. vypouští 145 g CO2 na 1 km jízdy.

Navrženo pro zábavu za volantem - Audi TTS

Automobilka Audi v nedávné době představila i nový sportovní automobil – Audi TTS, vrcholný model řady TT. Model, navržený pro dynamické zákazníky značky Audi, je nejnovějším reprezentantem filozofie, kterou vyjadřuje firemní slogan „Náskok díky technice“. Logo TTS se objeví současně na Coupé i na originálním TTS Roadsteru.

Pod kapotou Audi TTS je umístěn dvoulitrový motor TFSI s nejvyšším výkonem zvýšeným na 200 kW (272 k). I zde jsou kombinována dvě technická řešení dnes tolik rozšířená ve vozech značky Audi: přímé vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem. Špičkovým výsledkem ale není jen maximální výkon, ale také vrchol křivky točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v pásmu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Kompaktní, a vzhledem k dosahovaným parametrům velmi lehký motor, uděluje Audi TTS Coupé zrychlení
z 0 na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou S tronic). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Předběžný termín uvedení těchto nových modelů na český trh je podzim 2008, vůz Audi TTS by se měl začít prodávat již v průběhu léta.

Tisková zpráva Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi TT nyní s novým čtyřválcem 1.8 TSFI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Cooper S Clubman

AC Schnitzer Mini Cooper S Clubman

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud