Interview s prezidentem SEATu

Jan Fiala, 11. února 2008, 17:50 Google+

Přinášíme přepis interview, které poskytl prezident SEATu, pan Erich Schmitt, kolegovi Berndu Ostmannovi, redaktoru časopisu "Auto motor und sport". Šéf SEATu Erich Schmitt hovořil o modelové ofenzivě a tvrdých cílech v oblasti kvality a konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: Seat

Sdílejte článek

K OSOBĚ
Erich Schmitt, 60 let, začal svou kariéru u Audi v roce 1992 jako vedoucí nákupu materiálu pro výrobu. V témže roce povýšil na šéfa nákupu a převzal navíc resort financí a organizace. Od roku 1993 se Schmitt staral také o obchody značky Audi v Číně. V říjnu 2006 byl tento člověk od Audi povolán šéfem VW Martinem Winterkornem do funkce prezidenta SEATu.

V létě 2006 jste u SEATu převzal vedení. Co se od té doby změnilo?
Schmitt: V září jsem musel předložit první analýzu. Pak jsem se svým týmem vypracoval strategii do roku 2018. To bylo dříve, než se o roce 2018 hovořilo v koncernu. 16. listopadu 2007 byla tato koncepce představena dozorčí radě.

Do roku 2018 chcete zvýšit Vaše objemy z 500 000 na 800 000 kusů. Díky čemu by se to mělo podařit?
Schmitt: Existuje mnoho bílých míst, která musíme zaplnit. Investujeme do osmi nových produktů. To znamená, že zdvojnásobujeme naše portfolio. To roku 2012 to bude 13 až 15 nových vozidel, k tomu patří samozřejmě také vylepšení produktů.

Počítá se mezi to rovněž model na základě dřívější platformy A4?
Schmitt: Myslíte naše modely v segmentu B, které byly ohlášeny na rok 2009. Za tím účelem jsme dále rozvinuli osvědčenou platformu A4, která je stále aktuální. Pro nás je to po technické stránce inteligentní řešení s optimálními náklady a osvědčenou kvalitou, které nám umožní završit naši modelovou paletu směrem nahoru. Potřebujeme větší model pro nové segmenty zákazníků. Další použití vysoce aktuálních technologií a zařízení, jakož i platformy, je inteligentní a elegantní investicí.

V příštím roce přijde nová Ibiza. Co máme očekávat?
Schmitt: S Ibizou se stane SEAT úplně novou firmou.

Je to tak snadné?
Schmitt: Zavedli jsme program SEAT Excellence. Jedním z podstatných stavebních kamenů je mé každodenní jednání ohledně optimalizace termínů, kvality atd. u nových projektů, při kterém se řeší jedna část za druhou. Začíná se v 7:30, což je na Španělsko časná hodina. Tím vnášíme trvale do podniku filozofii kvality.

Jsou do toho zapojeni také Vaši dodavatelé?
Schmitt: Když je potřeba něco individuálně zkoordinovat, sejdeme se s jednotlivými dodavateli někdy i v 6:30. Funguje něco obdobného jako u Audi, kde jsou ti, u kterých se projevily technické problémy, předvoláváni „na kobereček“. A aby každý přesně věděl, o čem je řeč, stojí tam Audi A3 jako jakýsi vzor. Na kongresu dodavatelů jsem objasnil, že ještě nejsem s kvalitou spokojený. Ani mezinárodní dodavatelé nefungují tak, jak to znám z Německa. Z tohoto důvodu pracujeme se všemi dodavateli – a to bez výjimky – na optimalizaci veškerých procesů. Náš společný cíl zní: kvalita Audi.

V jakém momentu jsou dodavatelé zapojeni do procesu vývoje?
Schmitt: Když přemýšlíme o novém produktu, pak si určíme 50 důležitých dodavatelů. Definujeme náklady, materiál a kvalitu. Počínaje konstruktérem, přes nákupčího až po dodavatele ví každý, co očekáváme. Tam existují jasné dohody. 

Změnila se u SEATu také výroba ?
Schmitt: Již nevyrábíme naše prototypy ve vývoji. To se děje nyní ve speciální oblasti. Tam se prototypy vyrábějí v co možná nejreálnějších podmínkách. Zde se již vyvíjejí výrobní procesy a přísun materiálu pro výrobu. Kvalita musí být v pořádku, to hlásám každý den. Náš slogan zní: Simply perfect. Simply vychází ze značky Škoda, perfect z Toyoty. A my chceme být každým dnem dokonalejší.

Jakého pokroku dosáhnete u Ibizy?
Schmitt: Vyrobíme ji zhruba za 15 hodin, to odpovídá zlepšení asi o 30 procent. Nejde ale čistě jen o výrobní proces. Jsme malý automobilový podnik. Tento charakter střední velikosti se pokouším zachovat. Rychlost, tempo vývoje – to jsou pro nás důležité body.

Pokud se zaměříte na kvalitu a sportovní charakter, nezůstává dostupnost trochu stranou?
Schmitt: Jako nákupčí bych nikdy nezapomněl na náklady. Nebudeme již vyvíjet nic, co v koncernu existuje. Chtěl bych náš vývoj směrovat tak, abychom přemýšleli o dostupných koncepcích. Naši zákazníci nemají tolik peněz. Musíme nabízet řešení pomocí systému Tom Tom, neboť naši zákazníci si často drahá, integrovaná řešení nemohou dovolit. A chtějí získat rychlý update. Nemůžeme tady uvažovat v šestiletých rytmech.

Budou si moci Vaši zákazníci vyměnit zařízení infotainmentu během životnosti modelu?
Schmitt: Bude to tak. Tady bude náš vývoj směřovat k našim mladým zákazníkům. Informace budou přenášeny z mobilu na obrazovku. Obrazovky budou mít standardní velikost a bude možné je vyměnit.

Jakým směrem se musí SEAT vyvíjet?
Schmitt: Podstatně musíme přidat v kvalitě a v emocích. Je žádaný design. V mnoha oblastech ještě nejsme tam, kam se chceme dostat. Luc Donckerwolke dokáže vytvořit pěkná auta. A my se pomocí našich procesů staráme o to, abychom u kvality a nákladů dosáhli toho, co náš zákazník očekává.

Proti komu nastupujete? Zaměřujete se také na takové značky jako je Kia nebo Hyundai?
Schmitt: Musíme s potenciály, které máme, vyrábět pokud možno hezká auta,  u kterých naši zákazníci považují poměr ceny a protihodnoty za rozumný. Chtěl bych se poměřovat s evropskými značkami.

A Číňané?
Schmitt: Nebyl jsem nadarmo 14 let v Číně za značku Audi. Nejpozději za pět let budou stát Číňané tady u našich dveří. S našimi západoevropskými náklady nemůžeme konkurovat. Musíme využívat následujících let k tomu, abychom zde dosáhli podstatného snížení. Jen tak můžeme najet na jinou cenovou úroveň.

A jak si stojí SEAT dnes?
Schmitt: Jsme opět v plusu.

A kdy budete mít ve Španělsku znovu vedoucí postavení na trhu?
Schmitt: To je první velké staveniště. Právě jsme ukázali našim prodejcům nové produkty. Prodejci jsou připraveni, že příští jaro odstartujeme s novými produkty. Takže bychom toho měli dosáhnout v roce 2009, nejpozději ale v roce 2010.

Na které nové trhy se musíte dostat, pokud chcete prodat 800 000 aut?
Schmitt: Budou to v podstatě evropské trhy. V Anglii, Itálii, Francii a v Německu jsme ještě nevyčerpali naše potenciály. Náš hlavní růst vidím ve východoevropských státech. Tam už značně posilujeme. V současné době také intenzivně pracujeme na naší strategii pro Mexiko.

Myslíte při tom také na Severní Ameriku?
Schmitt: To by bylo troufalé. Podíváme se, jestli jsou naši zákazníci v Číně již připraveni na sportovní auta, která se zaměřují na design. Peking a Shanghai, to znamená regiony na pobřeží, tam by se již naše auta mohla prodávat.

A v Indii?
Schmitt: K tomu právě zaujímá postoj koncern. V tuto chvíli to není téma pro SEAT.

Interview vedl redaktor časopisu „auto motor und sport“ Bernd Ostmann

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Interview s prezidentem SEATu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Zlaté jehlice pro nejlepší dealery Volkswagen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud