Lexus LF-A v provedení roadster

Marek Litzman, 16. ledna 2008, 19:35 Google+

Na autosalonu v Detroitu odhalena studie sportovního vozu v otevřené verzi Technici a návrháři ze společnosti Lexus i nadále využívají studii LF-A, průkopnický sportovní vůz prémiové třídy, jako médium pro vyjádření svého názoru na to, jak by mohl vypadat vysoce výkonný sportovní automobil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LF-A roadster

LF-A roadster | foto: smazat

Sdílejte článek

V poslední kreaci na téma LF-A se rozhodli sejmout střechu, a tak vytvořili sportovní roadster. Studie LF-A v provedení roadster staví na robustní, nicméně velmi lehké karoserii kupé vozu LF-A, která je vyrobena převážně z uhlíkových vláken a hliníku. To napomáhá zachovat pevnost a tuhost karoserie vozu i v otevřeném provedení.

LF-A roadster je podobně jako předchozí studie v provedení kupé poháněn vysokootáčkovým agregátem V10 o objemu necelých 5,0 litru. Desetiválec do „V“ o výkonu přes 500 k a maximální rychlosti přesahující 320 km/h je umístěn vpředu, ale až za osou přední nápravy. Konstruktéři modelu LF-A to označují jako umístění „vpředu uprostřed“. Motor je propojen se systémem transaxle pomocí hnací hřídele uložené v tunelu. Ke změně převodů lze používat páčky pod volantem. Tunel hnacího hřídele je současně konstrukčním prvkem, který přispívá k tuhosti hnacího ústrojí i podvozku a zároveň snižuje úroveň vibrací. Vnější provedení vychází z filozofie designu L-finesse značky Lexus, díky které se roadster LF-A vyznačuje kompaktní a nízkoprofilovou přední částí aerodynamického tvaru. Podobně jako verze kupé je roadster LF-A pouze 1220 mm vysoký, ale v této verzi je vybaven i zadním křídlem měnícím profil v závislosti na rychlosti jízdy. V zadní části zaujmou koncová světla ve tvaru šípu, zahnutá až k bokům vozu a ohraničující dvojici velkých ochranných mřížek. Přes tyto mřížky proudí vzduch ohřátý ve dvojici vzadu nainstalovaných chladičů, a tak se podílí na výborné aerodynamice roadsteru LF-A. Studený vzduch se do těchto chladičů nasává prostřednictvím dvou sacích kanálů umístěných přímo nad podběhy zadních kol. Díky namontování chladičů dozadu mohli designéři zachovat nízký a kompaktní profil přední části vozu. Zmíněné uspořádání uvítali i technici pracující na podvozku LF-A, kteří tak mohli optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy. Na celkově vyváženém vnějším vzhledu se podílejí i sportovní pneumatiky montované na kolech z hliníkové slitiny s loukotěmi, které připomínají lopatky turbíny. Velké pneumatiky ladí s měřítkem vozu o celkové délce 4460 mm a rozvorem náprav 2610 mm. Vpředu najdeme pneumatiky o rozměru 265/35 R20, vzadu pak 305/30 R20. Podobně jako u LF-A v provedení kupé používá vůz brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, vpředu o průměru 36 cm, vzadu pak o průměru 34,5 cm. Na brzdách vpředu najdeme třmeny se šesti pístky, vzadu se používají brzdy čtyřpístkové.

Logo ve tvaru stylizovaného písmene „F“ nacházející se na obou předních blatnících roadsteru označuje zařazení tohoto vozu mezi novou řadu „F“. Název je odvozen z původního označení „F“ použitého u prvního prototypu vozu Lexus LS. Tento vůz tehdy nesl interní označení „Circle-F“ (tedy Skupina F), kde „F“ znamenalo „flagship“ (vlajková loď). Z označení Circle-F se postupně stalo krycí jméno Flagship One (vlajková loď číslo 1), čili F1, a z první studie F1 se pak vyvinul první vůz značky Lexus, model LS. Od té doby se kódové označení „F“ používá pro vozy vyvíjené ve speciálním programu značky Lexus nad rámec běžného technického vývoje. Kromě toho mohou vozy IS F využívat svůj „domovský“ závodní okruh ve Fuji, přičemž tvar loga F je inspirován četnými zákrutami této závodní tratě. Zcela nový sportovní sedan Lexus IS F je prvním sériově vyráběným vozem, kde bylo označení F použito.


Studie vozu Lexus LF-A roadster – předběžné technické údaje:

Typ karoserie: Dvousedadlový roadster

 

Pohonné ústrojí

Typ: Motor uprostřed umístěný za přední nápravou, zadní náprava typu transaxle

Motor: V10 (obsah pod 5,0 l)

Převodovka: se sekvenčním řazením ovládaná páčkami pod volantem

Výkon: přes 500 k

Maximální rychlost: přes 320 km/h


Rozměry pneumatik
Vpředu: 265/35 R20

Vzadu: 305/30 R20


Rozměry
Celková délka: 4460 mm

Celková šířka: 1895 mm

Celková výška: 1219 mm

Rozvor náprav: 2606 mm

 

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Lexus LF-A v provedení roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Songuo Motors

Nová korejská značka se pokusí dobýt svět, tentokrát ale s elektromobily

ZAZ Slavuta Nova

Další značka z východního bloku zanikla. Výrobce Tavrie ale nezavře brány úplně

UAZ Patriot

UAZ chystá první nový model po více než 20 letech. Využije techniku Aurusu

Omlazený Volkswagen Passat

Volkswagen ZPOMALIL v prodejích aut! Co se děje?

Epic Off Road [ 4x4 ] Fails Compilation / 2018

VIDEO: Ani 4x4 někdy nestačí

Toyota Proace City Verso

Průzkum odhalil, podle čeho Češi vybírají auta, jak a kam jezdí na dovolenou

Alpine A110S

Alpine A110S: Francouzské kupé dostalo výkonější verzi

Ford Territory

Ford má nový elektromobil, jeho původ je ale pro americkou značku nečekaný

Toyota

DYCKY MOST! Toyota přináší zajímavé tipy ze severních Čech

Ilustrační foto

JEDNI RADOST NEMAJÍ. Trh nových a ojetých vozů po půl roce ukazuje, co Češi preferují

reklama

Doporučujeme

BMW

BMW M3 kabrio - předposlední kousek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GAZ 51 WRC? Seveřané naučili historické sovětské náklaďáky létat

  2. Škoda postavila Karoq pro cyklisty, ve výbavě má zařízení, které v terénu hodně oceníte

  3. Nejpodivnější Lada na světě? Oka v šílené úpravě japonských gangů

  4. JEDNI RADOST NEMAJÍ. Trh nových a ojetých vozů po půl roce ukazuje, co Češi preferují

  5. Vodíková auta mají problém, čerpací stanice v Norsku explodovala

  6. Znáte kabriolet Škoda 1101 Tudor? Oldtimer Bohemia Rally nabídne kvalitní podívanou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud