Nové Audi A4 posunuje značku čtyř kruhů v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TFSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností.
Inovovaná koncepce podporující výbornou jízdní dynamiku a použití mnoha technických řešení, převzatých z větších modelů, jsou hlavní důkazy výsadního technického postavení značky na automobilovém trhu.
Nové Audi A4 se na českém trhu objeví ještě před letošními Vánocemi a již nyní je možné ho objednávat. S velkým napětím očekávaný nejsportovnější sedan střední třídy osloví nejen tradiční zákazníky značky Audi ale i nové odběratele. Vysoká kvalita a skvělé jízdní vlastnosti jsou podpořeny i atraktivními cenami.
Základní verze Audi A4 1.8 TFSI s cenou 862 400 Kč je poháněna zážehovým motorem o výkonu 118 kW dosahovaným v širokém pásmu mezi 4500 a 6200 min-1. Díky přeplňování tento motor disponuje maximálním točivým momentem 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,2 s a jeho nejvyšší dosažitelná rychlost je 225 km/h. Dynamické vlastnosti nového Audi A4 ale nejsou vykoupeny vysokou spotřebou paliva. Automobil dlouhý 4,7 m má s tímto motorem kombinovanou spotřebu jen 7,1 l/100 km.
Sériová výbava je skutečně rozsáhlá a obsahuje například přední, boční a hlavové airbagy, elektronický stabilizační program ESP, automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin s pneumatikami 225/55 R16, rádio Chorus s přehrávačem CD nebo elektromechanickou parkovací brzdu či inteligentní klíč s datovým úložištěm pro servisní informace.
Cena vznětové verze 2.0 TDI (105 kW/143 k) byla stanovena na 927 400 Kč. Motor vybavený vstřikováním common-rail při obdobné jízdní dynamice jako u 1.8 TFSI spotřebuje v kombinovaném cyklu jen 5,5 l nafty na 100 km. Obě čtyřválcové motorizace lze objednávat také se samočinnou převodovkou multitronic s příplatkem 68 000 Kč.
Šestiválcové provedení Audi A4 2.7 TDI (140 kW/190 k) je sériově dodáváno s převodovkou multitronic za 1 108 000 Kč, což je stejně jako u verze 1.8 TFSI, nižší cena než u obdobného modelu předchozí generace.
Cena výkonného zážehového šestiválcového motoru 3.2 FSI (195 kW/265 k) s převodovkou multitronic je 1 218 000 Kč, v případě vznětového šestiválce 3.0 TDI (176 kW/240 k) s pohonem všech kol quattro činí 1 247 200 Kč.
V průběhu příštího roku bude nabídka motorizací a verzí s pohonem všech kol quattro rozšířena.
Zákazníci mohou vozy u autorizovaných obchodníků značky Audi objednávat již nyní.
Tisková zpráva Import Volkswagen GroupMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.