Volvo vyvíjí závodní auto pro STCC - C30

Jan Fiala, 11. října 2007, 19:10 Google+

Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioethanol (E85) a na technologie ekologických závodních vozidel (Green Rating) pro Švédský šampionát cestovních vozů po dobu nadcházejících tří let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30

C30 | foto: Volvo

Sdílejte článek

"Naše rozhodnutí vychází z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC," říká Derek Crabb, vedoucí vývoje hnacích ústrojí a motorů ve společnosti Volvo Cars a pracovník, který byl nedávno pověřen vedením oddělení motoristického sportu ve společnosti Volvo. "Nyní nastal čas podniknout další krok směrem k nadcházející sezóně STCC a uspokojit rostoucí mezinárodní zájem o ekologický motoristický sport," říká Derek Crabb.
V případě společnosti Volvo Cars bude mít tento krok podobu nového a moderního ekologického závodního automobilu vycházejícího z Volva C30. Model C30 je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gramů na kilometr.
"Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi," říká Crabb.
"Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která naši účast v STCC již několik let úspěšně zajišťuje. Nyní je však příliš brzy uvádět jakékoliv detailní informace o konstrukci nového vozidla. Cíl je však zcela jasný – chceme vyvinout automobil, který dokáže zvítězit," uzavírá Derek Crabb.
 
VOLVO C30 E85 FIA SUPER 2000 – TECHNICKÉ PARAMETRY

Karosérie:
Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran.

Aerodynamika:
Přední rozdělovač proudu vstupního vzduchu (spodní část nárazníku) a zadní křídlo vyvinuté firmou Polestar v aerodynamickém tunelu společnosti Volvo.

Motor:
Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3.
Na bloku a hlavě motoru jsou povoleny pouze drobné změny, zatímco ventily, vačkové hřídele, písty, ojnice a klikový hřídel byly vyměněny za závodní komponenty.
Olej: Castrol 5W-30
Výkon/točivý moment:  přes 280 k při 8 750 ot./min. / přibližně 230 Nm při 7 300 ot./min.
Palivo: E85

Výfukový systém:
Nerezová ocel s řízením emisí za pomoci katalyzátoru, speciální výroba značky Ferrita. 

Hnací ústrojí:
Šestistupňová sekvenční převodovka s přímým řazením, vyrobená firmou Hewland. Pohon předních kol.
Mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami.
Dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm.
Olej: Castrol TWS 10W-60.
Hmotnost:  Minimální hmotnost 1 134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg).

Zavěšení předních kol:
Vzpěry Öhlin's McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor.

Zavěšení zadních kol:
Víceprvkový systém Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin's. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor.

Přední brzdy:
Performance Friction
4-pístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm.

Zadní brzdy:
Alcon 2-pístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm.

Řízení:
Hřebenové s posilovačem.

Kola:
17x10,0" kola BBS 

Pneumatiky:
Michelin 17", hladké (bez dezénu), nebo pneumatiky do mokra

Zdroj: Tisková zpráva Volvo Cars

Vytisknout

Diskuze: Volvo vyvíjí závodní auto pro STCC - C30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kizashi

Koncept sporťáku - Suzuki Kizashi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud