Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioethanol (E85) a na technologie ekologických závodních vozidel (Green Rating) pro Švédský šampionát cestovních vozů po dobu nadcházejících tří let.
"Naše rozhodnutí vychází z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC," říká Derek Crabb, vedoucí vývoje hnacích ústrojí a motorů ve společnosti Volvo Cars a pracovník, který byl nedávno pověřen vedením oddělení motoristického sportu ve společnosti Volvo. "Nyní nastal čas podniknout další krok směrem k nadcházející sezóně STCC a uspokojit rostoucí mezinárodní zájem o ekologický motoristický sport," říká Derek Crabb. V případě společnosti Volvo Cars bude mít tento krok podobu nového a moderního ekologického závodního automobilu vycházejícího z Volva C30. Model C30 je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gramů na kilometr. "Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi," říká Crabb. "Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která naši účast v STCC již několik let úspěšně zajišťuje. Nyní je však příliš brzy uvádět jakékoliv detailní informace o konstrukci nového vozidla. Cíl je však zcela jasný – chceme vyvinout automobil, který dokáže zvítězit," uzavírá Derek Crabb. VOLVO C30 E85 FIA SUPER 2000 – TECHNICKÉ PARAMETRY Karosérie: Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran. Aerodynamika: Přední rozdělovač proudu vstupního vzduchu (spodní část nárazníku) a zadní křídlo vyvinuté firmou Polestar v aerodynamickém tunelu společnosti Volvo. Motor: Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3. Na bloku a hlavě motoru jsou povoleny pouze drobné změny, zatímco ventily, vačkové hřídele, písty, ojnice a klikový hřídel byly vyměněny za závodní komponenty. Olej: Castrol 5W-30 Výkon/točivý moment: přes 280 k při 8 750 ot./min. / přibližně 230 Nm při 7 300 ot./min. Palivo: E85 Výfukový systém: Nerezová ocel s řízením emisí za pomoci katalyzátoru, speciální výroba značky Ferrita. Hnací ústrojí: Šestistupňová sekvenční převodovka s přímým řazením, vyrobená firmou Hewland. Pohon předních kol. Mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami. Dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm. Olej: Castrol TWS 10W-60. Hmotnost: Minimální hmotnost 1 134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg). Zavěšení předních kol: Vzpěry Öhlin's McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Zavěšení zadních kol: Víceprvkový systém Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin's. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Přední brzdy: Performance Friction 4-pístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm. Zadní brzdy: Alcon 2-pístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm. Řízení: Hřebenové s posilovačem. Kola: 17x10,0" kola BBS Pneumatiky: Michelin 17", hladké (bez dezénu), nebo pneumatiky do mokra
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Cars
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.