Společnost Volvo Car Corporation rozhodla o vývoji nového soutěžního automobilu a o pokračování svého soustředění na bioethanol (E85) a na technologie ekologických závodních vozidel (Green Rating) pro Švédský šampionát cestovních vozů po dobu nadcházejících tří let.
"Naše rozhodnutí vychází z pozitivního přijetí a dobrých výsledků značky Volvo v právě končící sezóně STCC," říká Derek Crabb, vedoucí vývoje hnacích ústrojí a motorů ve společnosti Volvo Cars a pracovník, který byl nedávno pověřen vedením oddělení motoristického sportu ve společnosti Volvo. "Nyní nastal čas podniknout další krok směrem k nadcházející sezóně STCC a uspokojit rostoucí mezinárodní zájem o ekologický motoristický sport," říká Derek Crabb. V případě společnosti Volvo Cars bude mít tento krok podobu nového a moderního ekologického závodního automobilu vycházejícího z Volva C30. Model C30 je příkladem ekologických technologií společnosti Volvo, přičemž nabídka tohoto modelu zahrnuje verze jako Flexifuel nebo připravovanou 1.6D Efficiency. Volvo 1.6D Efficiency se vyznačuje průměrnou spotřebou paliva 4,5 l/100 km a množstvím emisí CO2 pod úrovní 120 gramů na kilometr. "Rozhodnutí opustit letošní závodní model Volvo S60 bylo poměrně jednoduché. Volvo C30 je o něco menší a agilnější vůz, který se i ve standardní verzi vyznačuje vynikajícími jízdními vlastnostmi," říká Crabb. "Vývoj nového závodního vozu bude probíhat v rámci spolupráce společnosti Volvo Cars s firmou Polestar Racing, která naši účast v STCC již několik let úspěšně zajišťuje. Nyní je však příliš brzy uvádět jakékoliv detailní informace o konstrukci nového vozidla. Cíl je však zcela jasný – chceme vyvinout automobil, který dokáže zvítězit," uzavírá Derek Crabb. VOLVO C30 E85 FIA SUPER 2000 – TECHNICKÉ PARAMETRY Karosérie: Standardní karosérie modelu C30 vyztužená bezpečnostní klecí a vybavená ochranou proti bočnímu nárazu na straně řidiče, která byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Caran. Aerodynamika: Přední rozdělovač proudu vstupního vzduchu (spodní část nárazníku) a zadní křídlo vyvinuté firmou Polestar v aerodynamickém tunelu společnosti Volvo. Motor: Celohliníkový, napříč uložený řadový pětiválec se čtyřventilovou technologií a se zdvihovým objemem 1999 cm3. Na bloku a hlavě motoru jsou povoleny pouze drobné změny, zatímco ventily, vačkové hřídele, písty, ojnice a klikový hřídel byly vyměněny za závodní komponenty. Olej: Castrol 5W-30 Výkon/točivý moment: přes 280 k při 8 750 ot./min. / přibližně 230 Nm při 7 300 ot./min. Palivo: E85 Výfukový systém: Nerezová ocel s řízením emisí za pomoci katalyzátoru, speciální výroba značky Ferrita. Hnací ústrojí: Šestistupňová sekvenční převodovka s přímým řazením, vyrobená firmou Hewland. Pohon předních kol. Mechanický svorný diferenciál s třecími lamelami. Dvoukotoučová spojka z uhlíkových vláken SACHS 184 mm. Olej: Castrol TWS 10W-60. Hmotnost: Minimální hmotnost 1 134 kg včetně řidiče (58 - 60 kg). Zavěšení předních kol: Vzpěry Öhlin's McPherson vyvinuté ve spolupráci s firmou Polestar. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Zavěšení zadních kol: Víceprvkový systém Multilink s vinutými pružinami a s tlumiči Öhlin's. Závodní nosná ramena a nastavitelný stabilizátor. Přední brzdy: Performance Friction 4-pístkové třmeny s radiálně a axiálně odvětrávanými kotouči 332x32 mm. Zadní brzdy: Alcon 2-pístkové třmeny s axiálně odvětrávanými kotouči 290x10 mm. Řízení: Hřebenové s posilovačem. Kola: 17x10,0" kola BBS Pneumatiky: Michelin 17", hladké (bez dezénu), nebo pneumatiky do mokra
Zdroj: Tisková zpráva Volvo Cars
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.