Škoda Auto a.s. dnes za přítomnosti zástupců vlády, města i automobilky slavnostně otevřela vzdělávací centrum Na Karmeli. Studenti Škoda Auto Vysoké Školy tak začnou nadcházející školní rok v nových prostorách.
• Největší firemní vzdělávací instituce v ČR • Investice Škoda Auto ve výši 390 mil. Kč • Vzdělávací kapacity pro 800 studentů • Odborná školení pro 3400 zaměstnanců ročně • Vědecké laboratoře se špičkovým vybavením pro spolupráci s technickými vysokými školami Otevření vybudovaného mladoboleslavského univerzitního městečka se zúčastnili za Škoda Auto předseda představenstva Detlef Wittig a člen představenstva pro řízení lidských zdrojů Martin Jahn. Za vládu České republiky se zúčastnil předseda vlády Miroslav Topolánek, statutární město Mladá Boleslav reprezentoval primátor Raduan Nwelati.
Výstavba vzdělávacího centra Na Karmeli výrazně posílí prestiž Škoda Auto Vysoké školy, která tak získala vlastní reprezentativní prostory. Navíc se otevírají příležitosti k prohlubování spolupráce s ostatními technickými vysokými školami.
"Své působiště Na Karmeli nalezne až 800 studentů. Zároveň projde v tomto areálu školením a vzděláváním ročně 3400 zaměstnanců Škoda Auto. Kromě ekonomické Škoda Auto Vysoké školy zde bude sídlit také část Technické univerzity Liberec, s níž společnost Škoda Auto úzce spolupracuje na technickém vývoji. Pro uspořádání společenských a kulturních akcí poslouží společenské prostory a zrestaurované historické budovy kláštera a kostela, " uvedl Martin Jahn.
Investice automobilky do největšího firemního vzdělávacího centra dosáhla téměř 390 milionů korun. Moderní areál nabízí špičkové laboratoře určené pro výzkum a vývoj, který se využije přímo ve Škoda Auto. Činnost vysoké školy a vzdělávací aktivity pro zaměstnance pomohou utvářet odborné pracovní síly na míru potřebám společnosti Škoda Auto.
Projekt stavby Na Karmeli realizovala kancelář ADNS architekti, jenž zaujala vedení automobilky zkušenostmi s komponováním moderních staveb v historických částech měst a s rekonstrukcemi historických budov.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?