Ani Lexus ve Frankfurtu nezahálí

Jan Fiala, 12. září 2007, 08:50 Google+

Prémiová značka Lexus představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu kromě kompletní řady modelů s hybridním pohonem (RX 400h, GS 450h a LS 600h) také ryze sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS F.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
IS-F

IS-F | foto: smazat

Sdílejte článek

Lexus IS F je určen pro zákazníky, kteří hledají kompatibilitu super-sportovního ovládání vozu s tradičně vysokou úrovní jízdního komfortu a pohodlí. IS F je vybaven zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem přes 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. S úrovní emisí CO2 285 g/km patří IS F vzhledem ke svému segmentu k nejčistším super-sportovním sedanům na trhu. Motor je vybaven vstřikováním D-4S, tedy dvojicí vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE.

Vysoký výkon je přenášen na kola přes zcela unikátní 8-stupňovou  převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód  ultra rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně za 100 milisekund!) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS F dosahuje unikátních hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/hod. za pouhých 4,9 sekundy a hodnota maximální rychlosti 270 km/hod. z něj dělá nejrychlejší vůz ve svém segmentu. Jízdní dynamiku IS F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému).

Z hlediska designu vyniká u modelu IS F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami.

Sportovní Lexus IS F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.                 

Zdroj: Tisková zpráva LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC

Vytisknout

Diskuze: Ani Lexus ve Frankfurtu nezahálí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

iQ

Toyota iQ ve Frankfurtu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud