Prémiová značka Lexus představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu kromě kompletní řady modelů s hybridním pohonem (RX 400h, GS 450h a LS 600h) také ryze sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS F.
Lexus IS F je určen pro zákazníky, kteří hledají kompatibilitu super-sportovního ovládání vozu s tradičně vysokou úrovní jízdního komfortu a pohodlí. IS F je vybaven zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem přes 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. S úrovní emisí CO2 285 g/km patří IS F vzhledem ke svému segmentu k nejčistším super-sportovním sedanům na trhu. Motor je vybaven vstřikováním D-4S, tedy dvojicí vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE. Vysoký výkon je přenášen na kola přes zcela unikátní 8-stupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód ultra rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně za 100 milisekund!) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS F dosahuje unikátních hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/hod. za pouhých 4,9 sekundy a hodnota maximální rychlosti 270 km/hod. z něj dělá nejrychlejší vůz ve svém segmentu. Jízdní dynamiku IS F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému). Z hlediska designu vyniká u modelu IS F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami. Sportovní Lexus IS F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.
Zdroj: Tisková zpráva LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.