Prémiová značka Lexus představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu kromě kompletní řady modelů s hybridním pohonem (RX 400h, GS 450h a LS 600h) také ryze sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS F.
Lexus IS F je určen pro zákazníky, kteří hledají kompatibilitu super-sportovního ovládání vozu s tradičně vysokou úrovní jízdního komfortu a pohodlí. IS F je vybaven zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem přes 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. S úrovní emisí CO2 285 g/km patří IS F vzhledem ke svému segmentu k nejčistším super-sportovním sedanům na trhu. Motor je vybaven vstřikováním D-4S, tedy dvojicí vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE. Vysoký výkon je přenášen na kola přes zcela unikátní 8-stupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód ultra rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně za 100 milisekund!) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS F dosahuje unikátních hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/hod. za pouhých 4,9 sekundy a hodnota maximální rychlosti 270 km/hod. z něj dělá nejrychlejší vůz ve svém segmentu. Jízdní dynamiku IS F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému). Z hlediska designu vyniká u modelu IS F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami. Sportovní Lexus IS F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.
Zdroj: Tisková zpráva LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.