Prémiová značka Lexus představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu kromě kompletní řady modelů s hybridním pohonem (RX 400h, GS 450h a LS 600h) také ryze sportovní verzi nejmenší modelové řady s označením IS F.
Lexus IS F je určen pro zákazníky, kteří hledají kompatibilitu super-sportovního ovládání vozu s tradičně vysokou úrovní jízdního komfortu a pohodlí. IS F je vybaven zážehovým vidlicovým osmiválcovým motorem o objemu 5,0l, který disponuje výkonem přes 400 koní a maximálním točivým momentem 500 Nm. S úrovní emisí CO2 285 g/km patří IS F vzhledem ke svému segmentu k nejčistším super-sportovním sedanům na trhu. Motor je vybaven vstřikováním D-4S, tedy dvojicí vstřikovacích trysek na válec. K vysokému výkonu, nízkým emisím a redukci vibrací přispívá rovněž plně elektricky řízené proměnné časování sacích ventilů VVT-iE. Vysoký výkon je přenášen na kola přes zcela unikátní 8-stupňovou převodovku DSS (Direct Sport Shift), která nabízí jak manuální mód ultra rychlého řazení jednotlivých stupňů (přeřazení rychlostního stupně za 100 milisekund!) s využitím páček pod volantem, tak i automatický mód přinášející tradičně jemné samočinné řazení v různých režimech jízdy. Model IS F dosahuje unikátních hodnot v dynamice a akceleraci. Z klidu dokáže zrychlit na 100km/hod. za pouhých 4,9 sekundy a hodnota maximální rychlosti 270 km/hod. z něj dělá nejrychlejší vůz ve svém segmentu. Jízdní dynamiku IS F výrazně podporuje nově představený třístupňový systém integrovaného řízení dynamiky vozidla s označením Sports VDIM. Řidič má na výběr tři módy tohoto systému: Normal, Sports a Off (vypnutí systému). Z hlediska designu vyniká u modelu IS F především masivní přední část vozu, chladící průduchy za předními koly a také čtyři masivní koncovky výfuku integrované do zadního nárazníku. Sportovnímu pojetí tohoto modelu odpovídá také posílená brzdová soustava, která je výsledkem úzké spolupráce s firmou Brembo. Vpředu jsou umístěny 6-pístové třmeny a brzdové kotouče s ventilací o rozměru 360 mm. Zadní 2-pístové třmeny brzdí kotouče o rozměru 345 mm. Pro model IS F byly zvoleny 19-palcové ráfky z lehkých slitin v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami. Sportovní Lexus IS F byl vyvíjen v japonském prostředí Higashi Fuji Technical Centre a jeho vývoj provázelo náročné testování na okruhu Fuji Speedway, který letos poprvé hostí závod F1 – Velkou cenu Japonska.
Zdroj: Tisková zpráva LEXUS CZECH & SLOVAK REPUBLIC
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?