Do svého cíle ve Vladivostoku u památníku posledního kilometru Transsibiřské železniční magistrály dojela 19. srpna 2007 unikátní expedice Scout Experience. Trasa expedice vedla přes celé Rusko po nejdelší silnici na světě z Moskvy až do Vladivostoku u Japonského moře.
Nejsložitější zkouškou pro účastníky rally se stala poslední dálněvýchodní etapa. Vymleté silnice z Čity do Chabarovska vyžadovaly maximální koncentraci. Stálým průvodcem účastníků byl všudypřítomný prach. Časné odjezdy a pozdní příjezdy do cílů denních etap v důsledku velkých vzdáleností mezi jednotlivými místy (z Čity do Uruši 829 km, z Uruši do Blagoveščensku 775 km) a špatnému stavu silnic neumožnily účastníkům mezi etapami dostatečný odpočinek.
Bylo ujeto více než 10 tisíc kilometrů – po asfaltových silnicích v evropské části a na štěrkem pokrytých cestách Sibiře a Dálného Východu. Jízda se tak stala skutečnou extrémní zkouškou pro vůz Škoda Octavia Scout.
Expedice se zúčastnilo 10 tříčlenných posádek. Kromě zástupců značky Škoda Auto je tvořili novináři Ruska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa, Polska, Norska, ale například i Číny. Zástupci lokálních ruských sdělovacích prostředků měli rovněž možnost absolvovat zkušební jízdu v ten den, kdy účastníci expedice projížděli jejich městem. Celkem se tak za volantem deseti Octavií Scout vystřídalo přes 100 řidičů.
Geografický záběr tohoto rozsáhlého projektu je udivující. Každý den od 4. do 19. srpna přijížděla kolona automobilů do nového města vzdáleného stovky kilometrů. Trasa rally vedla přes 20 velkých měst – například Rjazaň, Penzu, Toľjatti, Samaru, Ufu, Čeljabinsk, Novorossijsk, Kemerovo, Krasnojarsk, Irkutsk, Bajkalsk, Ulan-Ude, Čitu, Blagoveščensk, Chabarovsk a Vladivostok. V sedmi městech se uskutečnily prezentační akce organizované místními dealery značky Škoda. Cestovatelé se všude setkali se srdečným přijetím. Součásti expedice byl i zajímavý doprovodný program zahrnující kromě jiného návštěvu bunkru Stalina v Samaře a buddhistických chrámů u města Ulan-Ude a tiskové konference s lokálními zástupci médií.
Účastníci projeli celou trasu v běžných sériových automobilech Škoda Octavia Scout vybavených motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW, 6 stupňovou mechanickou převodovkou a pohonem na všechna čtyři kola. Od standardních, sériových vozů Octavia Scout se testované vozy odlišovaly pouze montáží ocelových 16´´ disků místo základních 17´´ kol z lehkých slitin a byly také dodatečně vybaveny dalším rezervním kolem, sadou technických kapalin, vysílačkami, hevery a dalšími doplňky. Všechny automobily absolvovaly cestu bez technických problémů, kromě defektů pneumatik a drobných škrábanců na laku karosérie se na vozech nevyskytly žádné vážnější závady.
„Expedice z Moskvy do Vladivostoku byla záměrně časově sladěná s uvedením nového automobilu Octavia Scout na ruském trhu. Jejím cílem bylo prověřit běžné sériové vozy v extrémních jízdních podmínkách a zvýšit povědomí o značce Škoda zejména v asijských částech Ruské federace. Pro překonání všech překážek je kromě kvalitních a bezpečných automobilů zapotřebí i týmový duch a skutečná touha po dobrodružství. A Rusko je rozhodně mimořádným místem pro organizování podobných projektů, které zanechají dojmy na celý život. Scout Experience to dokázala v plné míře“ sdělil ve Vladivostoku ředitel divize Škoda Rusko Jan Hurt.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.