Do svého cíle ve Vladivostoku u památníku posledního kilometru Transsibiřské železniční magistrály dojela 19. srpna 2007 unikátní expedice Scout Experience. Trasa expedice vedla přes celé Rusko po nejdelší silnici na světě z Moskvy až do Vladivostoku u Japonského moře.
Nejsložitější zkouškou pro účastníky rally se stala poslední dálněvýchodní etapa. Vymleté silnice z Čity do Chabarovska vyžadovaly maximální koncentraci. Stálým průvodcem účastníků byl všudypřítomný prach. Časné odjezdy a pozdní příjezdy do cílů denních etap v důsledku velkých vzdáleností mezi jednotlivými místy (z Čity do Uruši 829 km, z Uruši do Blagoveščensku 775 km) a špatnému stavu silnic neumožnily účastníkům mezi etapami dostatečný odpočinek.
Bylo ujeto více než 10 tisíc kilometrů – po asfaltových silnicích v evropské části a na štěrkem pokrytých cestách Sibiře a Dálného Východu. Jízda se tak stala skutečnou extrémní zkouškou pro vůz Škoda Octavia Scout.
Expedice se zúčastnilo 10 tříčlenných posádek. Kromě zástupců značky Škoda Auto je tvořili novináři Ruska, České republiky, Slovenska, Rakouska, Německa, Polska, Norska, ale například i Číny. Zástupci lokálních ruských sdělovacích prostředků měli rovněž možnost absolvovat zkušební jízdu v ten den, kdy účastníci expedice projížděli jejich městem. Celkem se tak za volantem deseti Octavií Scout vystřídalo přes 100 řidičů.
Geografický záběr tohoto rozsáhlého projektu je udivující. Každý den od 4. do 19. srpna přijížděla kolona automobilů do nového města vzdáleného stovky kilometrů. Trasa rally vedla přes 20 velkých měst – například Rjazaň, Penzu, Toľjatti, Samaru, Ufu, Čeljabinsk, Novorossijsk, Kemerovo, Krasnojarsk, Irkutsk, Bajkalsk, Ulan-Ude, Čitu, Blagoveščensk, Chabarovsk a Vladivostok. V sedmi městech se uskutečnily prezentační akce organizované místními dealery značky Škoda. Cestovatelé se všude setkali se srdečným přijetím. Součásti expedice byl i zajímavý doprovodný program zahrnující kromě jiného návštěvu bunkru Stalina v Samaře a buddhistických chrámů u města Ulan-Ude a tiskové konference s lokálními zástupci médií.
Účastníci projeli celou trasu v běžných sériových automobilech Škoda Octavia Scout vybavených motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW, 6 stupňovou mechanickou převodovkou a pohonem na všechna čtyři kola. Od standardních, sériových vozů Octavia Scout se testované vozy odlišovaly pouze montáží ocelových 16´´ disků místo základních 17´´ kol z lehkých slitin a byly také dodatečně vybaveny dalším rezervním kolem, sadou technických kapalin, vysílačkami, hevery a dalšími doplňky. Všechny automobily absolvovaly cestu bez technických problémů, kromě defektů pneumatik a drobných škrábanců na laku karosérie se na vozech nevyskytly žádné vážnější závady.
„Expedice z Moskvy do Vladivostoku byla záměrně časově sladěná s uvedením nového automobilu Octavia Scout na ruském trhu. Jejím cílem bylo prověřit běžné sériové vozy v extrémních jízdních podmínkách a zvýšit povědomí o značce Škoda zejména v asijských částech Ruské federace. Pro překonání všech překážek je kromě kvalitních a bezpečných automobilů zapotřebí i týmový duch a skutečná touha po dobrodružství. A Rusko je rozhodně mimořádným místem pro organizování podobných projektů, které zanechají dojmy na celý život. Scout Experience to dokázala v plné míře“ sdělil ve Vladivostoku ředitel divize Škoda Rusko Jan Hurt.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto, a.s.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.