Oba nejnovější modely v produktové paletě automobilky Škoda – Roomster i Fabia druhé generace – se již montují také na Ukrajině.
V závodě Eurocar v ukrajinském Solomonovu probíhá montáž vozů Škoda již od roku 2002, loňská produkce činila bezmála 19 000 vozů. Od svého otevření se montážní závod stále rozšiřuje, dnes již zabírá plochu 26 000 metrů čtverečných a zaměstnává 700 lidí. Vedle obou novinek Eurocar montuje také modelové řady Octavia, Octavia Tour i Superb.
Roomster i nová fabia mají dále přispět ke zvyšování tržního podílu značky Škoda na dynamicky rostoucím ukrajinském trhu. V loňském roce činil tržní podíl značky Škoda 5,3%.
„Montáž nové fabie i modelu Roomster na Ukrajině byla zahájena velmi brzy po zahájení výroby v mateřských závodech v České republice. To potvrzuje výbornou úroveň spolupráce mezi partnery na obou stranách. Zajišťování dalších výrobních a montážních kapacit je nedílnou součástí celosvětové expanzivní strategie naší firmy,“ konstatoval Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za výrobu a logistiku.
Vozy Škoda se montují také v Bosně a Hercegovině, Indii a Kazachstánu, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. V Číně letos začala licenční výroba modelu Octavia.
zdroj: Škoda auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?