Oba nejnovější modely v produktové paletě automobilky Škoda – Roomster i Fabia druhé generace – se již montují také na Ukrajině.
V závodě Eurocar v ukrajinském Solomonovu probíhá montáž vozů Škoda již od roku 2002, loňská produkce činila bezmála 19 000 vozů. Od svého otevření se montážní závod stále rozšiřuje, dnes již zabírá plochu 26 000 metrů čtverečných a zaměstnává 700 lidí. Vedle obou novinek Eurocar montuje také modelové řady Octavia, Octavia Tour i Superb.
Roomster i nová fabia mají dále přispět ke zvyšování tržního podílu značky Škoda na dynamicky rostoucím ukrajinském trhu. V loňském roce činil tržní podíl značky Škoda 5,3%.
„Montáž nové fabie i modelu Roomster na Ukrajině byla zahájena velmi brzy po zahájení výroby v mateřských závodech v České republice. To potvrzuje výbornou úroveň spolupráce mezi partnery na obou stranách. Zajišťování dalších výrobních a montážních kapacit je nedílnou součástí celosvětové expanzivní strategie naší firmy,“ konstatoval Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za výrobu a logistiku.
Vozy Škoda se montují také v Bosně a Hercegovině, Indii a Kazachstánu, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. V Číně letos začala licenční výroba modelu Octavia.
zdroj: Škoda auto
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?