Oba nejnovější modely v produktové paletě automobilky Škoda – Roomster i Fabia druhé generace – se již montují také na Ukrajině.
V závodě Eurocar v ukrajinském Solomonovu probíhá montáž vozů Škoda již od roku 2002, loňská produkce činila bezmála 19 000 vozů. Od svého otevření se montážní závod stále rozšiřuje, dnes již zabírá plochu 26 000 metrů čtverečných a zaměstnává 700 lidí. Vedle obou novinek Eurocar montuje také modelové řady Octavia, Octavia Tour i Superb.
Roomster i nová fabia mají dále přispět ke zvyšování tržního podílu značky Škoda na dynamicky rostoucím ukrajinském trhu. V loňském roce činil tržní podíl značky Škoda 5,3%.
„Montáž nové fabie i modelu Roomster na Ukrajině byla zahájena velmi brzy po zahájení výroby v mateřských závodech v České republice. To potvrzuje výbornou úroveň spolupráce mezi partnery na obou stranách. Zajišťování dalších výrobních a montážních kapacit je nedílnou součástí celosvětové expanzivní strategie naší firmy,“ konstatoval Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za výrobu a logistiku.
Vozy Škoda se montují také v Bosně a Hercegovině, Indii a Kazachstánu, v přípravě je zahájení montáže v Rusku. V Číně letos začala licenční výroba modelu Octavia.
zdroj: Škoda auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.