Za účasti více než šesti stovek hostů byla ve středu 25. dubna 2007 zahájena v Nošovicích stavba automobilového závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Na staveništi automobilky Hyundai v Nošovicích včera vládl neobvyklý klid. Těžká nákladní auta, bagry, buldozery a další stavební stroje stály tiše vyrovnány v řadách na okraji rozlehlé vyasfaltované plochy, v jejímž centru se tyčilo několik velikých stanů. Uvnitř stanů i v jejich okolí velmi bylo naopak rušno - číšníci prostírali stoly, hostesky chystaly materiály pro tiskovou konferenci a vše se připravovalo na slavnostní zahájení stavby nošovického závodu.
Nejprve proběhla od deseti hodin tisková konference, které se zúčastnili jak představitelé společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, tak manažeři mateřské firmy Hyundai Motor Company ze Soulu. Tiskové konference se zúčastnilo více než sto padesát novinářů z celého světa - nejpočetněji byli, pochopitelně, zastoupeni žurnalisté z České republiky a z Koreje.
Přesně v jedenáct hodin pak fanfáry pozvaly všechny přítomné do prostorného stanu, aby mohl začít vlastní ceremoniál. Po státních hymnách České republiky a Korejské republiky a po krátkém úvodním filmu společnosti Hyundai přednesli významní hosté slavnostní projevy. Jako první vystoupil předseda Čong Mong-ku, který připomněl význam vstupu společnosti Hyundai do České republiky, protože v Nošovicích se staví její první evropský výrobní závod. S dalším projevem vystoupil ministr průmyslu a obchodu Martin Říman, který popřál vznikajícímu závodu hodně štěstí a mimo oficiální pořadí předal slovo svému předchůdci v ministerské funkci Milanu Urbanovi. Ten ocenil význam korejské investice pro rozvoj celého regionu a připomněl zásluhy agentury CzechInvest o úspěch celého projektu. Po vrchním poradci korejského prezidenta, panu Kim Pjung-čunovi, vystoupil se závěrečným projevem hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský. Ve svém ohlédnutí se za téměř dvěma roky intenzivní práce na tomto projektu hejtman připomněl i chvíle, kdy se zdálo, že se kraji nepodaří vykoupit pozemky od soukromých vlastníků a celý projekt bude muset být zrušen. O to větší je dnešní radost všech přítomných ze skutečnosti, že se nakonec všechny přípravné práce podařily.
Následně si šestnáctka nejvýznamnějších hostů navlékla bílé rukavice a uchopila připravené rýče, aby jimi v podlouhlé bedně písku provedla symbolický první výkop.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.