Za účasti více než šesti stovek hostů byla ve středu 25. dubna 2007 zahájena v Nošovicích stavba automobilového závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Na staveništi automobilky Hyundai v Nošovicích včera vládl neobvyklý klid. Těžká nákladní auta, bagry, buldozery a další stavební stroje stály tiše vyrovnány v řadách na okraji rozlehlé vyasfaltované plochy, v jejímž centru se tyčilo několik velikých stanů. Uvnitř stanů i v jejich okolí velmi bylo naopak rušno - číšníci prostírali stoly, hostesky chystaly materiály pro tiskovou konferenci a vše se připravovalo na slavnostní zahájení stavby nošovického závodu.
Nejprve proběhla od deseti hodin tisková konference, které se zúčastnili jak představitelé společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech, tak manažeři mateřské firmy Hyundai Motor Company ze Soulu. Tiskové konference se zúčastnilo více než sto padesát novinářů z celého světa - nejpočetněji byli, pochopitelně, zastoupeni žurnalisté z České republiky a z Koreje.
Přesně v jedenáct hodin pak fanfáry pozvaly všechny přítomné do prostorného stanu, aby mohl začít vlastní ceremoniál. Po státních hymnách České republiky a Korejské republiky a po krátkém úvodním filmu společnosti Hyundai přednesli významní hosté slavnostní projevy. Jako první vystoupil předseda Čong Mong-ku, který připomněl význam vstupu společnosti Hyundai do České republiky, protože v Nošovicích se staví její první evropský výrobní závod. S dalším projevem vystoupil ministr průmyslu a obchodu Martin Říman, který popřál vznikajícímu závodu hodně štěstí a mimo oficiální pořadí předal slovo svému předchůdci v ministerské funkci Milanu Urbanovi. Ten ocenil význam korejské investice pro rozvoj celého regionu a připomněl zásluhy agentury CzechInvest o úspěch celého projektu. Po vrchním poradci korejského prezidenta, panu Kim Pjung-čunovi, vystoupil se závěrečným projevem hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský. Ve svém ohlédnutí se za téměř dvěma roky intenzivní práce na tomto projektu hejtman připomněl i chvíle, kdy se zdálo, že se kraji nepodaří vykoupit pozemky od soukromých vlastníků a celý projekt bude muset být zrušen. O to větší je dnešní radost všech přítomných ze skutečnosti, že se nakonec všechny přípravné práce podařily.
Následně si šestnáctka nejvýznamnějších hostů navlékla bílé rukavice a uchopila připravené rýče, aby jimi v podlouhlé bedně písku provedla symbolický první výkop.
Zdroj: Tisková zpráva HYUNDAI Motor CZ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.