Toyota FCHV na letištích - neveříte?

ar1, 19. dubna 2007, 17:10 Google+

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) dnes oznámila, že hybridní vůz této značky poháněný palivovými články a označovaný jako TOYOTA FCHV bude sloužit na veřejných komunikacích na letišti Cetrair (Central Japan International Airport) jižně od města Nagoya.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
iQ

iQ | foto: Toyota

Sdílejte článek

TOYOTA FCHV bude nasazena společností Yamato Transport Co., Ltd. (Yamato Transport) v rámci japonského ukázkového projektu využívání vodíku a palivových článků (JHFC) organizovaného japonským Ministerstvem hospodářství, průmyslu a obchodu.

TOYOTA FCHV účastnící se tohoto projektu bude registrována jako komerční dodávkový automobil. Vůz bude zapůjčen firmě Yamato Transport a bude se používat pro dodávky zboží mezi jedním z distribučních středisek této firmy v oblasti Nagoya a letištěm Centrair. Vůz bude tankovat ve vodíkové čerpací stanici Centrair zřízené v rámci projektu JHFC jako součást studie JHFC ukazující možnosti tankování vodíku pro vozy s palivovými články. Toyota Motor Corporation si od projektu slibuje, že nashromáždí široké spektrum dat potřebných pro zavádění hybridních vozů s palivovými články do běžné výroby.

TMC plánuje předat svůj vůz Toyota FCHV firmě Yamato Transport na slavnostní akci dne 24. dubna v regionální pobočce Kanagawa firmy Yamato Transport v Yokohamě. 

Yamato Transport a TOYOTA FCHV – stručné shrnutí

Uvedení do provozu

Konec dubna 2007

Obsluhovaná oblast

Mezi distribučním střediskem Tokoname Shinkai a místem pro sběr/distribuci zboží na letišti Centrair

Provozovatel

Yamato Transport Co., Ltd.

Počet vozů

1 (platná obchodní registrace)

Hlavní využití

Dodávková služba

Pro další informaci:
- Japonský výzkumný ústav automobilů propagující projekt JHFC pod Ministerstvem hospodářství, průmyslu a obchodu v dubnu 2006 vyzval třetí strany a organizace, aby začaly využívat vozy poháněné palivovými články. Na to reagovala TMC a ve stejném roce byla vybrána. 
- Jednotky označované jako FCHV-BUS (zkr. Fuel Cell Hybrid Bus) vyvinuté TMC ve spolupráci s firmou Hino Motors, Ltd. se na letišti Centrair a v okolí provozují již od července 2006.


TOYOTA FCHV – stručný přehled

1) Vývoj
V prosinci roku 2002 se Toyota stala jednou z prvních firem, která uvedla do komerčního provozu svůj vůz poháněný palivovými články a označovaný jako TOYOTA FCHV. Začala jej v omezeném počtu prodávat v Japonsku a Spojených státech. TOYOTA FCHV prodělala v červnu 2005 částečná zlepšení a stala se prvním hybridním vozem s palivovými články, který v Japonsku získal příslušné typové osvědčení. Pronájem vozu byl zahájen 1. července téhož roku.

Hybridní vůz s palivovými články určený pro firmu Yamato Transport byl firmou TMC upraven pro účely přepravy zboží a následně přepravní společnost získala obchodní registraci. Byl změněn potisk vozu a instalováno zařízení pro přepravu nákladu.

2) Hlavní vlastnosti
Vůz je osazen hybridním pohonem s elektromotorem, kde jako zdroj energie slouží baterie a palivové články využívající vodík z vysokotlakých zásobníků. Za jízdy vůz neprodukuje žádný oxid uhličitý, který je pravděpodobnou příčinou globálního oteplování, ani žádný jiný zdroj znečištění atmosféry, jako jsou např. oxidy dusíku. Vůz je z pohledu spotřeby vysoce účinný a zároveň velmi tichý.

3) Hlavní specifikace (specifikace pro Yamato Transport)

Vůz

Označení

TOYOTA FCHV

Celková délka/šířka/výška

4735 / 1815 / 1685 mm

Počet cestujících

2

Maximální hmotnost nákladu

150 kg

Provozní parametry

Nejvyšší rychlost

155 km/h

Palivové články

Označení

Toyota FC Stack

Typ

Polymerový elektrolyt

Výkon

90 kW

Motor

Typ

S permanentním magnetem

Nejvyšší výkon

90 kW (122 k)

Nejvyšší točivý moment

260 N.m (26,5 kg.m)

Palivo

Typ

Vodík

Uložení

Vysokotlaké vodíkové zásobníky

Nejvyšší tlak v zásobnících

35 MPa

Baterie

Typ

Nikl-metal-hydrid

Tisková zpráva TOYOTA MOTOR CZECH

Vytisknout

Diskuze: Toyota FCHV na letištích - neveříte?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

F 700

TWIKE, elektrický Velorex s joystickem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud