Fiat Bravo získal pět hvězdiček Euro NCAP

Daniel Šupa, 13. března 2007, 22:22 Google+

Nový Fiat Bravo byl oceněn prestižními pěti hvězdičkami v testech Euro NCAP a v oblasti bezpečnosti dosáhl ve své třídě vrcholu. Jedná se o velmi důležité ocenění a společně s oceněním pro Grande Punto a Fiat Croma dokazuje mimořádnou péči, kterou Fiat věnuje ochraně řidiče a cestujících.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravo

Bravo | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Tato péče může v případě Fiatu Bravo sklidit vynikající úspěchy. K jejich docílení projektanti zohlednili všechny možné varianty nehod: čelní a boční náraz, převrácení na střechu nebo náraz zezadu. Dále byly vzaty v úvahu různé rychlosti a různé typy překážek, kvůli kterým může k nehodám dojít, a tělesné proporce cestujících, které se mohou od sebe značně lišit. Celkově bylo nad výpočty stráveno patnáct tisíc hodin, bylo provedeno na šedesát crash testů, sto padesát simulací se saněmi HyGe a sto zkoušek na součástkách a podskupinách. Tato čísla jen dokazují mimořádné úsilí Fiatu, aby se z Brava stalo jedno z nejbezpečnějších vozidel celého automobilového světa.

Je to zásluha pro tento model navržených sofistikovaných mechanismů (dodávány jsou sériově podle jednotlivých trhů a verzí). Můžeme začít těmi, které jsou určeny pro pasivní bezpečnost: 2 čelní airbagy (airbag řidiče má dvoufázovou aktivaci), 2 boční přední airbagy a 2 okenní airbagy, dále tu jsou tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napnutí, 5 hlavových opěrek, protipožární systém FPS a úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech. V neposlední řadě k ochraně cestujících přispívá karosérie, kryt motoru, dveře a výztuha přístrojové desky. Nesmíme však zapomenout na pasivní bezpečnost zvýšenou i jinými prvky. Například sedadla nebo sloupek řízení, které byly vyprojektovány především s přihlédnutím k jejich chování během dopravních nehod.  

Dále nový vůz garantuje stabilní a předvídatelnou jízdu na silnici, dokonce může odpustit i nějakou tu chybu řidiče a bez námahy překoná všemožné krizové situace. Vždyť vedle brzdného systému s vynikajícími výkony Fiat Bravo nabízí nejrafinovanější elektronické systémy pro kontrolu dynamických vlastností vozidla počínaje brzděním a trakcí konče. Montován je ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a zejména systém ESP. Ten zasahuje v  situacích blízkých mezním hodnotám, kdy dochází k ohrožení stability vozidla, a řidiči napomáhá zvládat řízení vozidla. Dále byl u Fiatu Bravo navržený systém ESP doplněn o několik dalších systémů: ASR, který brání prokluzu hnacích kol v případě jejich snížené přilnavosti k silničnímu povrchu, MSR (Motor Schleppmoment Regelung), který zasahuje v případě razantního snížení rychlosti nebo podřazení a zvyšuje točivý moment motoru, čímž zabrání přílišnému tahu hnacích kol, HBA - elektronicko-hydraulický mechanismus, který se spouští během použití nouzové brzdy, a konečně Hill-holder, který pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce.

Fiat Bravo přijde na trh České republiky počátkem května.

 

Zdroj: Tisková zpráva FIAT CR
Vytisknout

Diskuze: Fiat Bravo získal pět hvězdiček Euro NCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cadillac

Cadillac pro Evropu - BLS Wagon

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud