Nový Fiat Bravo byl oceněn prestižními pěti hvězdičkami v testech Euro NCAP a v oblasti bezpečnosti dosáhl ve své třídě vrcholu. Jedná se o velmi důležité ocenění a společně s oceněním pro Grande Punto a Fiat Croma dokazuje mimořádnou péči, kterou Fiat věnuje ochraně řidiče a cestujících.
Tato péče může v případě Fiatu Bravo sklidit vynikající úspěchy. K jejich docílení projektanti zohlednili všechny možné varianty nehod: čelní a boční náraz, převrácení na střechu nebo náraz zezadu. Dále byly vzaty v úvahu různé rychlosti a různé typy překážek, kvůli kterým může k nehodám dojít, a tělesné proporce cestujících, které se mohou od sebe značně lišit. Celkově bylo nad výpočty stráveno patnáct tisíc hodin, bylo provedeno na šedesát crash testů, sto padesát simulací se saněmi HyGe a sto zkoušek na součástkách a podskupinách. Tato čísla jen dokazují mimořádné úsilí Fiatu, aby se z Brava stalo jedno z nejbezpečnějších vozidel celého automobilového světa.
Je to zásluha pro tento model navržených sofistikovaných mechanismů (dodávány jsou sériově podle jednotlivých trhů a verzí). Můžeme začít těmi, které jsou určeny pro pasivní bezpečnost: 2 čelní airbagy (airbag řidiče má dvoufázovou aktivaci), 2 boční přední airbagy a 2 okenní airbagy, dále tu jsou tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napnutí, 5 hlavových opěrek, protipožární systém FPS a úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech. V neposlední řadě k ochraně cestujících přispívá karosérie, kryt motoru, dveře a výztuha přístrojové desky. Nesmíme však zapomenout na pasivní bezpečnost zvýšenou i jinými prvky. Například sedadla nebo sloupek řízení, které byly vyprojektovány především s přihlédnutím k jejich chování během dopravních nehod.
Dále nový vůz garantuje stabilní a předvídatelnou jízdu na silnici, dokonce může odpustit i nějakou tu chybu řidiče a bez námahy překoná všemožné krizové situace. Vždyť vedle brzdného systému s vynikajícími výkony Fiat Bravo nabízí nejrafinovanější elektronické systémy pro kontrolu dynamických vlastností vozidla počínaje brzděním a trakcí konče. Montován je ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a zejména systém ESP. Ten zasahuje v situacích blízkých mezním hodnotám, kdy dochází k ohrožení stability vozidla, a řidiči napomáhá zvládat řízení vozidla. Dále byl u Fiatu Bravo navržený systém ESP doplněn o několik dalších systémů: ASR, který brání prokluzu hnacích kol v případě jejich snížené přilnavosti k silničnímu povrchu, MSR (Motor Schleppmoment Regelung), který zasahuje v případě razantního snížení rychlosti nebo podřazení a zvyšuje točivý moment motoru, čímž zabrání přílišnému tahu hnacích kol, HBA - elektronicko-hydraulický mechanismus, který se spouští během použití nouzové brzdy, a konečně Hill-holder, který pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce.
Fiat Bravo přijde na trh České republiky počátkem května.
Zdroj: Tisková zpráva FIAT CR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?