Fiat Bravo získal pět hvězdiček Euro NCAP

Bravo
Bravo, foto: Fiat Group
Daniel Šupa 13. března 2007 22:22
Sdílej:

Nový Fiat Bravo byl oceněn prestižními pěti hvězdičkami v testech Euro NCAP a v oblasti bezpečnosti dosáhl ve své třídě vrcholu. Jedná se o velmi důležité ocenění a společně s oceněním pro Grande Punto a Fiat Croma dokazuje mimořádnou péči, kterou Fiat věnuje ochraně řidiče a cestujících.

Tato péče může v případě Fiatu Bravo sklidit vynikající úspěchy. K jejich docílení projektanti zohlednili všechny možné varianty nehod: čelní a boční náraz, převrácení na střechu nebo náraz zezadu. Dále byly vzaty v úvahu různé rychlosti a různé typy překážek, kvůli kterým může k nehodám dojít, a tělesné proporce cestujících, které se mohou od sebe značně lišit. Celkově bylo nad výpočty stráveno patnáct tisíc hodin, bylo provedeno na šedesát crash testů, sto padesát simulací se saněmi HyGe a sto zkoušek na součástkách a podskupinách. Tato čísla jen dokazují mimořádné úsilí Fiatu, aby se z Brava stalo jedno z nejbezpečnějších vozidel celého automobilového světa.

Je to zásluha pro tento model navržených sofistikovaných mechanismů (dodávány jsou sériově podle jednotlivých trhů a verzí). Můžeme začít těmi, které jsou určeny pro pasivní bezpečnost: 2 čelní airbagy (airbag řidiče má dvoufázovou aktivaci), 2 boční přední airbagy a 2 okenní airbagy, dále tu jsou tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napnutí, 5 hlavových opěrek, protipožární systém FPS a úchyty Isofix na zadních bočních sedadlech. V neposlední řadě k ochraně cestujících přispívá karosérie, kryt motoru, dveře a výztuha přístrojové desky. Nesmíme však zapomenout na pasivní bezpečnost zvýšenou i jinými prvky. Například sedadla nebo sloupek řízení, které byly vyprojektovány především s přihlédnutím k jejich chování během dopravních nehod.  

Dále nový vůz garantuje stabilní a předvídatelnou jízdu na silnici, dokonce může odpustit i nějakou tu chybu řidiče a bez námahy překoná všemožné krizové situace. Vždyť vedle brzdného systému s vynikajícími výkony Fiat Bravo nabízí nejrafinovanější elektronické systémy pro kontrolu dynamických vlastností vozidla počínaje brzděním a trakcí konče. Montován je ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly EBD a zejména systém ESP. Ten zasahuje v  situacích blízkých mezním hodnotám, kdy dochází k ohrožení stability vozidla, a řidiči napomáhá zvládat řízení vozidla. Dále byl u Fiatu Bravo navržený systém ESP doplněn o několik dalších systémů: ASR, který brání prokluzu hnacích kol v případě jejich snížené přilnavosti k silničnímu povrchu, MSR (Motor Schleppmoment Regelung), který zasahuje v případě razantního snížení rychlosti nebo podřazení a zvyšuje točivý moment motoru, čímž zabrání přílišnému tahu hnacích kol, HBA - elektronicko-hydraulický mechanismus, který se spouští během použití nouzové brzdy, a konečně Hill-holder, který pomáhá řidiči při rozjezdu do kopce.

Fiat Bravo přijde na trh České republiky počátkem května.

 

Zdroj: Tisková zpráva FIAT CR
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.