Dnešním dnem (6.12.) značka DS Automobiles odhaluje české ceny tohoto modelu. Cena začíná na 720 tis Kč za model DS 4 Bastille s benzínovým motorem 1,2 PureTech o výkonu 130 k a s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Uvedené ceny zahrnují i 5 letou tovární záruku.
Model DS 4 je již čtvrtým modelem v modelové řadě DS, přichází do velmi zajímavého segmentu prémiovénižší střední třídy a bude tak patřit mezi základní pilíře nabídky značky DS.
Je nabízen v široké škále motorizací, včetně plug in hybridní verze a v roce 2024 se počítá i s uvedením plně elektrické verze. Model je nabízen od počátku ve třech specifikacích: DS 4, DS 4 Performance Line (sportovnější vzhled a doplňky) a DS 4 Cross s atributy SUV vozů – střešní tyče, černé elementy masky, oken, přední a zadní nárazník.
MOTOR CENA V KČ DLE VÝBAVY
BENZIN
1.2 PureTech 130k EAT8 -- od 720 000 do 970 000
1.6 PureTech 180k EAT8 – od 915 000 do 1 050 000
1.6 PureTech 225k EAT8 – od 1 055 000 do 1 100 000
Diesel
1.5 BlueHDi 130k EAT8 – od 795 000 do 1 020 000
PLUG-IN HYBRID
E-TENSE 225k – od 1 115 000 do 1 250 000
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.