Spring je revoluce (r-EV-olution). Je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu, který zpřístupní elektrickou mobilitu většímu počtu osob. Pod jeho SUV vzhledem se skrývá městské vozidlo s rekordním vnitřním prostorem se 4 opravdovými sedadly, jednoduchou a spolehlivou pohonnou jednotkou a dojezdem až 230 km (kombinované WLTP) a 305 km ve městě (WLTP city).
VZHLED SUV
Jeho osobitá linie je opatřena atributy vycházejícími ze světa SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Jeho pocit bezpečí vyvolávající rozložitost dává tušit velký vnitřní prostor. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).
VELKÝ PROSTOR VE VOZIDLE
Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Dojem prostornosti se ostatně podílí na celkovém pohodlí uvnitř vozidla. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
MĚSTSKÉ VOZIDLO, KTERÉ MÁ KUFR
Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
POHONNÁ JEDNOTKA
Spring je věrný filozofii modelů Dacie, a proto je ekonomický při nákupu i užívání. Prodává se za bezkonkurenční cenu, přináší jednoduchost, všestrannost, spolehlivost a robustnost. Vlastnosti, které dokonale korespondují se 100 % elektrickou pohonnou jednotkou s malými náklady na údržbu a nabízející dojezd až 230 km WLTP v kombinovaném a 305 km v městském cyklu WLTP.
100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového modelu Spring pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.
JEDNODUCHÉ DOBÍJENÍ
Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem.
Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí.
Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.
VOLNOST V NABÍJENÍ
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
ÚSPORA PŘI UŽÍVÁNÍ
Spring je ekonomický při nákupu a také při užívání: jeho TCO (Total Cost of Ownership) je nejnižší na trhu, jak v rámci elektromobilů, tak i vozidel se spalovacím motorem.
RADOST Z ELEKTROMOBILU
Elektrická pohonná jednotka se příjemně užívá: velmi dobrá reakce na zrychlení (točivý moment 125 Nm je okamžitě k dispozici), absence řazení a vibrací, klidný chod. Radost z řízení elektromobilu je možné si užít naplno a vozidlo při užívání neprodukuje znečišťující látky, ani CO2.
DOSTATEČNÝ DOJEZD
Spring je velmi obratný a lehký městský vůzs dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu).
To mu zaručuje velkou všestrannost při užívání ve městě, ale i v příměstské oblasti. Trvalé regenerační brzdění využívá energii při každém zvednutí nohy z plynového pedálu.
Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.
V Evropě najede srovnatelné městské vozidlo v průměru 31 km denně. Na tomto základě stačí Spring nabíjet jen jednou týdně.
V POHODĚ VE MĚSTĚ I MIMO NĚJ
Spring je všestranným městským vozidlem 100 % na elektrický pohon s vyrovnaným chováním na silnici.
Jeho malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou v řádu 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm.
Jeho spolehlivá mechanika, lehkost užívání, dojezd a pohodlí uvnitř vozidla mu zajišťují velkou svobodu v užívání a umožňují mu hravě zvládnout cestování za hranice města.
CENÍK
VÝBAVA MOTOR
COMFORT 1) Electric 45:. 449 900 Kč
COMFORT PLUS Electric 45:. 491 900 Kč
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.