Česká republika je vozům kombi zemí zaslíbenou, proto nepřekvapí, že francouzská automobilka Renault na náš trh posílá svou vlajkovou loď Talisman také ve veri Grandtour. O zákazníky se hodlá přetahovat s takovými vozy, jako jsou například Škoda Superb, nebo VW Passat.
ExteriérJiž předchozí generace nacházela své zákazníky mimo jiné svým neotřelým vzhledem. Nejnovější vydání Talismanu Grandtour dále zdůrazňuje jeho styl a přitažlivost
Kultivovanější příď dostala novou mřížku chladiče , doplněnou chromovými prvky a přepracovaný nárazník. Všechny verze dostaly adaptivní světlomety s funkcí LED MATRIX. Světla denního svícení ve tvaru písmene C jsou pro značku Renault typická. Zadní světla jsou také kompletně na bázi LED. Světla dostala chromový rámeček a jsou v nich integrované dynamické ukazatelé.
InteriérProstor pro posádku byl navržen do nejmenších detailů. Nové chromové rámečky podtrhují tvar středové konzole, která je nabízena s ambientním osvětlením s osmi režimy osvětlení kabiny. Palubní deska je nyní přehlednější díky 10,2" přístrojovému štítu, který je nyní ve standardní výbavě.
Ve výbavě může být i exkluzivní kožené čalounění Nappa, a to v barvách černé Titane nebo pískově šedé Šavle se zlatavě hnědým prošíváním.
Maximální konektivitaNový Talisman Grandtour je vybaven ekosystémem Renault EASY CONNECT, který propojuje různé aplikace, jako MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK a jiné konektivní služby, jako jsou automatické aktualizace a dálková ovládání vozidla.
Multimediální systém Renault EASY LINK nabízí uživatelsky příjemné a personalizované rozhraní. 9,3palcový displej v portrétové konfiguraci podtrhuje dojem modernosti, kterým interiér kabiny působí.
Renault EASY LINK zahrnuje digitální rádio DAB, multimédia, mobilní telekomunikační systém kompatibilní s operačními systémy Android Auto a Apple CarPlay a také satelitní navigaci s vyhledáváním adres prostřednictvím Google Places, informace o cenách paliva a dopravní informace v reálném čase.
13 prémiových reproduktorů Bose® v rámci výbavy INITIALE PARIS bylo rovněž přepracováno, takže nabízejí kvalitnější poslechový zážitek díky pěti nastavitelným režimům reprodukce zvuku.
Vyšší bezpečnost na silniciNový Talisman Grandtour byl vylepšen modernějšími a sofistikovanějšími asistenčními systémy řidiče (ADAS) až do druhé úrovně autonomního řízení.
Systém Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v koloně, v sobě spojuje adaptivní tempomat a funkci udržování vozidla ve středu jízdního pruhu, která zvládá i jízdu v zatáčkách. Tento systém reguluje rychlost v pásmu 0 až 160 km/h a přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. Může také automaticky provést zastavení a rozjezd automobilu během tří sekund bez jakéhokoli zásahu řidiče.
Sázka na dieselyNový Talisman Grandtour je vybaven moderními dieselovými motory, které jsou co možná nejšetrnější k životnímu prostředí. Motory Blue dCi mají systém SCR (selektivní katalytická redukce) pro snížení emisí a vstřikování AdBlue pro nižší emise NOx.
Pod kapotou Talismanu Grandtour bude k dispozici pohonná jednotka 2.0 Blue dCi naladěná buď na 160 a nebo 190 koní. V obou případech bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?