Česká republika je vozům kombi zemí zaslíbenou, proto nepřekvapí, že francouzská automobilka Renault na náš trh posílá svou vlajkovou loď Talisman také ve veri Grandtour. O zákazníky se hodlá přetahovat s takovými vozy, jako jsou například Škoda Superb, nebo VW Passat.
ExteriérJiž předchozí generace nacházela své zákazníky mimo jiné svým neotřelým vzhledem. Nejnovější vydání Talismanu Grandtour dále zdůrazňuje jeho styl a přitažlivost
Kultivovanější příď dostala novou mřížku chladiče , doplněnou chromovými prvky a přepracovaný nárazník. Všechny verze dostaly adaptivní světlomety s funkcí LED MATRIX. Světla denního svícení ve tvaru písmene C jsou pro značku Renault typická. Zadní světla jsou také kompletně na bázi LED. Světla dostala chromový rámeček a jsou v nich integrované dynamické ukazatelé.
InteriérProstor pro posádku byl navržen do nejmenších detailů. Nové chromové rámečky podtrhují tvar středové konzole, která je nabízena s ambientním osvětlením s osmi režimy osvětlení kabiny. Palubní deska je nyní přehlednější díky 10,2" přístrojovému štítu, který je nyní ve standardní výbavě.
Ve výbavě může být i exkluzivní kožené čalounění Nappa, a to v barvách černé Titane nebo pískově šedé Šavle se zlatavě hnědým prošíváním.
Maximální konektivitaNový Talisman Grandtour je vybaven ekosystémem Renault EASY CONNECT, který propojuje různé aplikace, jako MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK a jiné konektivní služby, jako jsou automatické aktualizace a dálková ovládání vozidla.
Multimediální systém Renault EASY LINK nabízí uživatelsky příjemné a personalizované rozhraní. 9,3palcový displej v portrétové konfiguraci podtrhuje dojem modernosti, kterým interiér kabiny působí.
Renault EASY LINK zahrnuje digitální rádio DAB, multimédia, mobilní telekomunikační systém kompatibilní s operačními systémy Android Auto a Apple CarPlay a také satelitní navigaci s vyhledáváním adres prostřednictvím Google Places, informace o cenách paliva a dopravní informace v reálném čase.
13 prémiových reproduktorů Bose® v rámci výbavy INITIALE PARIS bylo rovněž přepracováno, takže nabízejí kvalitnější poslechový zážitek díky pěti nastavitelným režimům reprodukce zvuku.
Vyšší bezpečnost na silniciNový Talisman Grandtour byl vylepšen modernějšími a sofistikovanějšími asistenčními systémy řidiče (ADAS) až do druhé úrovně autonomního řízení.
Systém Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v koloně, v sobě spojuje adaptivní tempomat a funkci udržování vozidla ve středu jízdního pruhu, která zvládá i jízdu v zatáčkách. Tento systém reguluje rychlost v pásmu 0 až 160 km/h a přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. Může také automaticky provést zastavení a rozjezd automobilu během tří sekund bez jakéhokoli zásahu řidiče.
Sázka na dieselyNový Talisman Grandtour je vybaven moderními dieselovými motory, které jsou co možná nejšetrnější k životnímu prostředí. Motory Blue dCi mají systém SCR (selektivní katalytická redukce) pro snížení emisí a vstřikování AdBlue pro nižší emise NOx.
Pod kapotou Talismanu Grandtour bude k dispozici pohonná jednotka 2.0 Blue dCi naladěná buď na 160 a nebo 190 koní. V obou případech bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?