Česká republika je vozům kombi zemí zaslíbenou, proto nepřekvapí, že francouzská automobilka Renault na náš trh posílá svou vlajkovou loď Talisman také ve veri Grandtour. O zákazníky se hodlá přetahovat s takovými vozy, jako jsou například Škoda Superb, nebo VW Passat.
ExteriérJiž předchozí generace nacházela své zákazníky mimo jiné svým neotřelým vzhledem. Nejnovější vydání Talismanu Grandtour dále zdůrazňuje jeho styl a přitažlivost
Kultivovanější příď dostala novou mřížku chladiče , doplněnou chromovými prvky a přepracovaný nárazník. Všechny verze dostaly adaptivní světlomety s funkcí LED MATRIX. Světla denního svícení ve tvaru písmene C jsou pro značku Renault typická. Zadní světla jsou také kompletně na bázi LED. Světla dostala chromový rámeček a jsou v nich integrované dynamické ukazatelé.
InteriérProstor pro posádku byl navržen do nejmenších detailů. Nové chromové rámečky podtrhují tvar středové konzole, která je nabízena s ambientním osvětlením s osmi režimy osvětlení kabiny. Palubní deska je nyní přehlednější díky 10,2" přístrojovému štítu, který je nyní ve standardní výbavě.
Ve výbavě může být i exkluzivní kožené čalounění Nappa, a to v barvách černé Titane nebo pískově šedé Šavle se zlatavě hnědým prošíváním.
Maximální konektivitaNový Talisman Grandtour je vybaven ekosystémem Renault EASY CONNECT, který propojuje různé aplikace, jako MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK a jiné konektivní služby, jako jsou automatické aktualizace a dálková ovládání vozidla.
Multimediální systém Renault EASY LINK nabízí uživatelsky příjemné a personalizované rozhraní. 9,3palcový displej v portrétové konfiguraci podtrhuje dojem modernosti, kterým interiér kabiny působí.
Renault EASY LINK zahrnuje digitální rádio DAB, multimédia, mobilní telekomunikační systém kompatibilní s operačními systémy Android Auto a Apple CarPlay a také satelitní navigaci s vyhledáváním adres prostřednictvím Google Places, informace o cenách paliva a dopravní informace v reálném čase.
13 prémiových reproduktorů Bose® v rámci výbavy INITIALE PARIS bylo rovněž přepracováno, takže nabízejí kvalitnější poslechový zážitek díky pěti nastavitelným režimům reprodukce zvuku.
Vyšší bezpečnost na silniciNový Talisman Grandtour byl vylepšen modernějšími a sofistikovanějšími asistenčními systémy řidiče (ADAS) až do druhé úrovně autonomního řízení.
Systém Easy Pilot – asistent pro jízdu po dálnici a v koloně, v sobě spojuje adaptivní tempomat a funkci udržování vozidla ve středu jízdního pruhu, která zvládá i jízdu v zatáčkách. Tento systém reguluje rychlost v pásmu 0 až 160 km/h a přitom udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. Může také automaticky provést zastavení a rozjezd automobilu během tří sekund bez jakéhokoli zásahu řidiče.
Sázka na dieselyNový Talisman Grandtour je vybaven moderními dieselovými motory, které jsou co možná nejšetrnější k životnímu prostředí. Motory Blue dCi mají systém SCR (selektivní katalytická redukce) pro snížení emisí a vstřikování AdBlue pro nižší emise NOx.
Pod kapotou Talismanu Grandtour bude k dispozici pohonná jednotka 2.0 Blue dCi naladěná buď na 160 a nebo 190 koní. V obou případech bude spolupracovat s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?