DISKUZE K ČLÁNKU

Prošli byste STK dnes s flaškou rumu? Je tu nový trik

Doby, kdy jste přes STK prošli s čímkoliv za flašku rumu, už jsou snad definitivně pryč. S rozmachem filtrů pevných částic se však objevil nový nešvar v podobě obcházení měření emisí během STK. Tomuto tématu již bylo věnováno mnoho času, ovšem nyní odborníci z ÚAMK přinášejí druhý díl seriálu, který se věnuje právě měření emisí v ČR. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků Libor Fleischhans.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Jan Š. (Hlasovali 2 lidé) 15.08.2017 18:51
ZRUŠIT STK, NEMÁ VÝSLEDKY !!! KAŽDÝ DEN JÍZDY PO… »
» Josef K. (Hlasovali 2 lidé) 16.08.2017 11:41
STK nejsou zbytečné. Málokdo má k dispozici jámu… »
» kolík (Hlasovali 2 lidé) 16.08.2017 13:01
Pan Fleischhans zapoměl zařadit mezi dovozce a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                        • kolík

                          kolík

                          194.228.11.XXX
                          Jak

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Nahlásit
                        • kolík

                          kolík

                          194.228.11.XXX
                          Jak si k...va můžete dovolit napsat že lžu. Myslíte si že jsou tady fronty? Fronty jsou jen tři měsíce v roce a to jen na jaře.(alespoň u nás.) Tak si nechte ty hloupé a neznalé texty, Moc čtete hlouposti a koukáte na Novu, Asi panelákový povaleč. 11 11

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Nahlásit
                    • kolík

                      kolík

                      80.188.116.XXX
                      nikdo nepracuje 24 hodin denně chytráku

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Nahlásit
  • Drax

    Drax

    78.102.203.XXX
    Nechal jsem si připravit auto na stk v servise s tím,že levé zadní nebrzdí.Ok pane uděláme stk zajistíme.Druhý den servis volá,že neprošly stk.Tak povídám aby to opravily,že těch 1000kč doplatím. (už druhej litr).Po vyzvednutí auta a zaplacení dalších 500kč(celkem oprava 2500+ stk)jsem v TP.našel důvod neprojití kontroly z důvodu nefunkčtnosti brzdy na levém zadním kole.Komu tedy jde jen o prachy,bez provedení jaké koliv práce v přípravě na stk?Tento servis jsem už nikdy nenavštívil,jen jsem jim po telefonu zaspílal.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Honza F.

    Honza F.

    94.112.229.XXX
    Slovo podvod je trochu zavádějící. Pokud vím, zákonná definice je v tom smyslu, že podvodu se dopustí ten, kdo se podstatně obohatí na tom, že jiného uvede v omyl. Pokud technik na emisích ošidí systém měření, je tak nevím nevím, jestli flaška lihoviny je podstatné obohacení se... A v omyl uvede koho? Systém počítače... :) Ostatně když už i v Německu publikovali, že EURO 3 je čistší než 5, je podle mě skoro občanskou povinností "podvádět" tento debilní systém.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Radek J.

    Radek J.

    93.91.243.XXX
    S flaškou rumu bych neprošel, ale s tisícovkou v kapse, to už jo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • jinbaittai

    jinbaittai

    109.234.41.XXX
    Dobrý den,
    STK a EMISE ? Pár jsem jich zažil a takové poznatky třeba z minulisti. Prošel jsme Emisní a na STK jsme neprošel protože jsem měl špatně nastavenou výšku světel a nesvitilo třetí brzdoví světlo. Zadní světl jsem si opravil a v autorizovaném servisu mi řekli že, světla jsou OK, není potřeba nastavovat, po následné rekontrole na STK jsme prošel bez výčitek na to jak svítí světla.
    Případ č. 2 cca měsíc. Auto nechávám spravovat v autorizovanem servisu , tak jsme si nechal vše překontrolovat a připravit auto na STK + zabezpečení STK.
    Druhý den auto k vyzvednutí. Výsledky ? zdní brzdy slabší, ale jsou to druhé housle , tak nějak to nikoho netrápí. Když zatáhnu brzdu, auto pomalu ani neni zabržděno. Emise - nulová, za týden jsem musel ne regenaraci DPF filtru, zanešen na max, to mi che někdo tvrdit že, jsem prošel Emisi kde filtr byl zanešen na max ?
    Dále přední brzdy , při prudkém brždění rezonance neskutečná do volantu. Za mě sakra nebezpěčna věc a tohle při kontrole STK nezjistí nikdo. Samo že jsme si je již nechal vyměnit sám od sebe.
    Bohužel, jak u nás u mého zaměstnance, tak je to všude, musíte vykazovat zisky a prostě něco musíte falšovat, přehlížet a podobně.
    Vím o čem mluvím, jsme dodavatelem brzdových komponentů a vím jak to vše funguje.
    Třeba Q7 , Karoq, WW - nechtěl bych ani za babku.
    Jo a policajti ? ZA rok najezdím v průměru 30 000 km, za posledních 5 let, jedna kontrola. A když mi ukradli auto ? Pane na o nemáme finnace aby jsem Vaše auto hledali.
    Státní správy ? Taky vím svoje, pracuje tam manželka, tam se dá krást a podvádět ajajájjj.

    Takhle to funguje všude. Nám obyč lidem nic nezbívá pouze to co nám určí stát a hlavně EU, to musíme dodržovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Technik

      Technik

      46.227.14.XXX
      Máte pravdu jen by mě zajímalo zda jste si ty přední brzdový desky a kotouče nechal udělat v tom stejném servisu co vám dělal přípravu na STK? To by mě fakt zajímalo?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • kolík

    kolík

    194.228.11.XXX
    Pan Fleischhans zapoměl zařadit mezi dovozce a bazarníky také mechaniky. Ti chtějí aby auta procházela stk a oni si uctovali přípravu a opravu před stk. A mezi takové chce pustit provádění prohlídek. To je smutné. Asi nezná realitu. Řekl bych že mu jde jen o svůj prospěch.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Radek K.

      Radek K.

      92.240.178.XXX
      PanaFleischhanse toto živí že ,souhlas jde mu o prospěch on to bere jako že dělá službu lidstvu takový ochraňovatel ovzduší v naší zemi.:)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • Technik

    Technik

    46.227.14.XXX
    Vážení přátelé automobilů, všechno je to jen a jen o lidském faktoru. Je to úplně stejné jako v kterém koliv zaměstnání. A všude kde se uvolnil limity STK...respektive uvolnili možnost dělat prohlídky kohokoliv kdo si zažádal o povolení, byl výsledek takový, že těch vraků po silnicích začalo jezdit o 30% víc. A vůbec bych nesázel na servisy, jak je uvedeno v článku, že mají osobní zájem vozidla opravovat a testovat...někdy opravují i věci, které nepotřebují opravu a jindy si nedokáží poradit se stále svítící kontrolkou bezpečnostních prvků. Protože všem jde jenom a jenom o peníze. Proto si myslím, že STK má smysl, ale je potřeba vytvořit technikům takové podmínky aby se necítili pod tlakem zaměstnavatele ani zákazníka. Protože jakékoliv doporučení ze strany technika, je hodnoceno negativně jako buzerace a zbytečnost. Nechci se nikoho dotknout, každý ať si šáhne na své svědomí 03 21

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Kára

    Kára

    81.25.21.XXX
    Zdravím všechny, dle mne jednoznačně jsou dnešní STK zbytečné a do budoucna k ničemu. Jen pro příklad. Dnešní technické vybavení STK je stejné jako před 20 lety. Éra Favoritů je již minulostní a STK už nepřekontrolují např na vozech BMW, Audi, MB všechny bezpečnostní prvky vč nastavení LED světel. Viděl jste někdo kontrolu těchto vozů na STK ? Směšné fotky a známka na SPZ za tučné peníze. Jen servis může pracovat s moderními vozy a stále udržovat modernizaci své dílny. Navíc si dokáži představit , že dám vůz na pravidelnou servisní prohlídku kde vše zkontrolují opraví a pokud je k tomuto dni vázaná STK provedenou pouze kontrolu dat s TP, fotky, známka a STK může být klidně za 200,- Kč nebo i grátis. Vždyť vše bylo provedeno při servisní prohlídce a mnohem v širším rozsahu. Proč platit 2x ? Dle mne, pokud STK tak jednoznačně servis + trestní zodpovědnost kontrolora/mechanika.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Josef K.

      Josef K.

      78.102.245.XXX
      STK nejsou zbytečné. Málokdo má k dispozici jámu nebo zvedák pro vizuální kontrolu o zkoušce brzd na válcích nemluvě. Na rozdíl od servisů je tato kontrola nestranná (není motiv si vymýšlet) a pokud je technik slušný a nevyhodí Vás a jen upozorní co je třeba do příští STK vyměnit rád ty peníze obětuji. Složení emisí u benzinu naopak odhalí závadu typu vadná lambda nebo ucpaný filtr vzduchu. No a podvody s dýzly? Tam ať se chytne za nos především náš velký německý bratr z volkswagenu. Pravda, dnešní STK je spíše něco jako módní fotografický salon. Za ten šaškec ovšem technici nemohou. Ti zákony vydělají.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
    • kolík

      kolík

      194.228.11.XXX
      V servisu sice opravují, ale jsou to jen lidi. Ve značkových servisech jsou kluci po vyučení které nikdo nezaplatí a tak kradou díly které prodávají po hospodách a auto pošlou dál jako opravené. Tomu říkáš odborný přístup? A nevím proč by jáma dvacet let stará nemohla stačit. Válcovku 20let starou už na STK budeš těžko hledat.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
  • FOX33

    FOX33

    89.203.150.XXX
    Tak nevím jaký jsou poměry v Ostravě,ale tady v jižních čechách pozoruji problém v kouřivosti ne v těch nejstarších autech,ale řekněme tak u těch desetiletých-kde má být filtr-ovšem není.Peugeotů 407 který by si co do kouřivosti nezadali s trambusem jsem viděl už několik.Nedavno nějaký volvo a včera jsem se až podivoval při jízdě za fransitem conect-to už byla snad drzost-černá clona-a jak tomu pěkně šlapal.V německu jak by ho uviděli policajti,okamžitě by ho odstavili,zavolají pikap od dekry s mobilním měřením emisí-a následovaly by problémy v korunách za desetitisíce.Já mám dvacet let starý mercedes W210/2.9TDI s najetými třista tisíci a je ten motor sotva zajetej když vezme člověk v úvahu že má potenciál najet milion-můžou mě měřit klidně každej měsíc-uplně v klidu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Honza N.

    Honza N.

    93.89.147.XXX
    milej jirko.... sám si auta ladím, a mám širokopásmovou sondu s měřákem... mnoho seriovejch aut v oblasti mimo closed loop jede na 11:1 - i NA.. přelňovaný jdou klidně k 10:1 ... nevěříš.. chvíli googloj.. na entu je mnoho protokolů z brzdy, kde krom klasickejch MN/P křivek je i průběh AFR (případně boost atd..)..

    zde třeba fiat coupe 20V VIS před a po úpravě seriového SW: [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • jmhad

    jmhad

    95.173.192.XXX
    STK z jiného pohledu aneb co přinesla nová vyhláška - prázdná linka, čekající auta před ní, lelkující technici sedící u PC a naštvaní řidiči v bufetu = prostě čes nařízený na prohlídku vozu se musí dodržet i když není co kontrolovat 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Dana K.

    Dana K.

    83.208.32.XXX
    Máme auto s DPF,emise nulové,poctivě měřeno,a koncovka je stejně očazená.Tak co to je za osla,že takhle posuzuje jestli auto projde na emisích nebo ne. 20 18

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Technik

      Technik

      46.227.14.XXX
      Pokud máte na autě DPF nemůžete mít koncovku očazenou 18 protože tím filtrem nemůžou žádné špinavé částice projít 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Roman I.

        Roman I.

        37.48.44.XXX
        Tak to ny me zajimalo jak jste na tohle prisel?ono je rozdil jake je to euro?a dost casto pri vypalovani dpf se okouri komcovka vyfuku ale ty saze jsou suche ne mokre (mastne) a je uplne jedno zda je to os nebo na

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit

Aktuálně

Tesla Model X jako off-road? Zajímavý pokus vyšel majitele draze

Zvládne elektrické SUV totéž co off-road? Tahle zkušenost vyšla majitele pěkně draho

Záběry z upoutávky na druhou epizodu Grand Tour (TV pořad Amazonu)

Začíná se Clarkson opakovat? V novém dílu Grandtour si opět zazávodí proti letadlu

Mazda Mx-5 první generace (NA)

Mazda představí v Tokiu tři téměř 30 let staré vozy. Co znamená tahle obnovená premiéra?

Tunel Salang (foto: Scott L. Sorensen)

Největší motoristická katastrofa v historii: Při požáru tunelu Salang zemřely tisíce lidí

Vývojové centrum automobilky BMW

BMW oznámilo zahájení výstavby nového zkušebního centra v České republice

Toyota Corolla po důkladné modernizaci

Nejprodávanější auta světa? Některá z nich milují i Češi

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama