DISKUZE K ČLÁNKU

Co je lepší, automat nebo manuál?

Není tomu tak dlouho, kdy byly automatické převodovky symbolem nejen luxusu, ale zejména drahých a nerentabilních oprav. Díky tomu (a dalším nevýhodám) jsme nejen my Češi, ale obecně celá Evropa vždy volili manuální převodovku jako jasného vítěze. Dnes je ale situace jiná, a navíc, není automat jako automat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co je lepší, automat nebo manuál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 14.08.2017 09:22 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferdinand K.

    Ferdinand K.

    178.255.168.XXX
    Asi autor zapoměl na robotizovanou převodovku-to je normální převodovka,ale spojku a řazení obsluhují elekromagnetická táhla.Řadí to dost pomalu.Proto nazvat DSG robotickou je trochu matoucí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Záver článku je odfláknutý. Automobilky sú už trochu ďalej. Napríklad malý Peugeot ma automat s hydrodynamickým meničom a menšou spotrebou ako manuál. Variátor Toyoty má 7 umelých stupňov s rafinovaným radením podľa plynu a záťaže motoru, alebo ručným radením podľa chuti pádlami pod volantom, alebo pákou ako u sekvenčnej prevodovky. Spotreba je tiež nižšia, ako u manuálu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Ešte doplním, že Toyota má malý atmosférický štvorvalec, ktorý by inak vyžadoval veľmi časté radenie ale s nekonečným počtom stupňov automatu je po probléme.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mida

        mida

        84.42.202.XXX
        Toyota má ještě jednu převodovku, která je na světě ojedinělá. Montuje ji do svých hybridů. Oni ji označují jako variátorovou, tedy CVT s přídomkem "e". Ve skutečnosti se však nejedná o žádný variátor, ale o obyčejnou mechanickou planetovou převodovku, kde je pouze jedno jediné soukolí. Normální planetové soukolí má jeden vstup a jeden výstup, ale tato převodovka má vstupy dva - jeden je klasický od spalovacího motoru a ten druhý vstup je od elektromotoru, který konstruktéři napojili na unašeč satelitů. Díky tomu je změna převodu plynulá a kontinuální podle zátěže. Je to geniálně jednoduché a při tom to má nekonečně mnoho převodových poměrů. Tato konstrukce umožňuje přenos točivého momentu hned ve 3 režimech najednou:
        - jen od spalovacího motoru
        - jen od elektromotoru
        - od obou zdrojů současně
        K tomu všemu stačí jediné mechanické soukolí, ve kterém jsou ozubená kola ve stálém záběru a nic se neřadí a nepřesouvá.
        V jednoduchosti je krása.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový Nissan Micra

TEST: Nissan Micra IG-T 90. Ohromí designem i zpracováním, zasloužila by však větší motor

Volkswagen T-Roc

Záznam představení nového Volkswagenu T-Roc

Ilustrační foto

Přechod pro chodce: Kdy musíte pěší pustit a kdy můžete projet bez zastavení?

Ilustrační foto

Bezpečnostní pásy: Jak fungují a proč zachraňují životy?

Ariel Hipercar

Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Legendární vozy ze stáje Ferrari

Nezapomenutelné Ferrari F40. Tyhle informace možná ještě neznáte

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama