DISKUZE K ČLÁNKU

Co je lepší, automat nebo manuál?

Není tomu tak dlouho, kdy byly automatické převodovky symbolem nejen luxusu, ale zejména drahých a nerentabilních oprav. Díky tomu (a dalším nevýhodám) jsme nejen my Češi, ale obecně celá Evropa vždy volili manuální převodovku jako jasného vítěze. Dnes je ale situace jiná, a navíc, není automat jako automat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co je lepší, automat nebo manuál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 14.08.2017 09:22 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Ferdinand K.

    Ferdinand K.

    178.255.168.XXX
    Asi autor zapoměl na robotizovanou převodovku-to je normální převodovka,ale spojku a řazení obsluhují elekromagnetická táhla.Řadí to dost pomalu.Proto nazvat DSG robotickou je trochu matoucí.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Záver článku je odfláknutý. Automobilky sú už trochu ďalej. Napríklad malý Peugeot ma automat s hydrodynamickým meničom a menšou spotrebou ako manuál. Variátor Toyoty má 7 umelých stupňov s rafinovaným radením podľa plynu a záťaže motoru, alebo ručným radením podľa chuti pádlami pod volantom, alebo pákou ako u sekvenčnej prevodovky. Spotreba je tiež nižšia, ako u manuálu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Milan B.

      Milan B.

      88.80.244.XXX
      Ešte doplním, že Toyota má malý atmosférický štvorvalec, ktorý by inak vyžadoval veľmi časté radenie ale s nekonečným počtom stupňov automatu je po probléme.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mida

        mida

        84.42.202.XXX
        Toyota má ještě jednu převodovku, která je na světě ojedinělá. Montuje ji do svých hybridů. Oni ji označují jako variátorovou, tedy CVT s přídomkem "e". Ve skutečnosti se však nejedná o žádný variátor, ale o obyčejnou mechanickou planetovou převodovku, kde je pouze jedno jediné soukolí. Normální planetové soukolí má jeden vstup a jeden výstup, ale tato převodovka má vstupy dva - jeden je klasický od spalovacího motoru a ten druhý vstup je od elektromotoru, který konstruktéři napojili na unašeč satelitů. Díky tomu je změna převodu plynulá a kontinuální podle zátěže. Je to geniálně jednoduché a při tom to má nekonečně mnoho převodových poměrů. Tato konstrukce umožňuje přenos točivého momentu hned ve 3 režimech najednou:
        - jen od spalovacího motoru
        - jen od elektromotoru
        - od obou zdrojů současně
        K tomu všemu stačí jediné mechanické soukolí, ve kterém jsou ozubená kola ve stálém záběru a nic se neřadí a nepřesouvá.
        V jednoduchosti je krása.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabrio

Oproti konceptu Mercedes-Maybach 6 Cabrio je Tesla takhle maličká

Ford, Autonomous Vehicle Development

Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

Škoda 1100 MBX

Nejznámější česká auta: Jaké modely nás proslavily v zahraničí?

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Na autosalonu ve Frankfurtu by se měl mimo jiné představit Opel Grandland X

Sláva autosalonů upadá, do Frankfurtu nedorazí 9 významných automobilek

Zapomenutý klíč v motoru Mitsubishi Lancer Evolution

Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

Nový patent Toyoty

Nový patent Toyoty má výrazně zlepšit výhled z vozu

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama