DISKUZE K ČLÁNKU

Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

Určitě vás překvapí, jak těžké bylo vybrat následující vozy. Pokud se podíváme do historie, úspěšných a krásných automobilů se u nás vyrobilo opravdu velké množství. Některé z nich nás ale v zahraničí nikdy proslavit nemohly, neboť z různých důvodů nikdy neopustili státní hranice či samotné brány automobilky (např. koncepty). Nakonec jsme pro vás vybrali tyto:

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Nejlepší názory

» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 20.08.2017 09:07
Š 110 R nikdy neměla 62 k, ale pouze 52. Výkon 62… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Nepletu se, Š 130 se vyráběla ve dvou provedeních L a GL. Mám to dokonce potvrzeno včetně technických údajů od M. R. Cedrycha, jestli víš, kdo to je... Nevěříš-li, pošli mi mail a pošlu naskenovaný text z knihy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
mida

mida

84.42.202.XXX
S těmi "stotřicítkami se trochu pleteš. 130 byla skutečně jen jedna s ozn. "L". Později (rok 1987) se do výroby dostal celohliníkový motor a s ním se spustila výroba modelů 135 a 136 a až tyto se vyráběli ve dvou výbavových verzích s ozn. L a GL.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
No, ono o tom luxusu bychom si mohli povídat - použít jinak tvarovanou palubku, cyklovač stěračů a nachromovaný čumák za luxus dvakrát nepovažuji, ale v té době jsme byli rádi i za to... :-)
Jinak Š 130 byla jen GL, GLS bylo označení jen u 120. Vrchlabí vyrábělo vždy jen luxusnější verze, to se vědělo. Nevím to přesně, ale tam nepracovali vězni, proto byla auta z Vrchlabí méně poruchová.
Co mi nejvíce na minulém režimu vadilo, tak strach z toho, že plebs může mít auto s větším výkonem, aby si prostě nemyslel, že žije v zahnívajícím imperialismu. Přitom kdyby měly škodule o tak 20% větší výkon u každé řady, prodávaly by se na Západě daleko více a přiteklo by do republiky více deviz.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
mida

mida

84.42.202.XXX
Jj, vím, velmi dobře znám. Na těchto autech jsem se v podstatě vyučil. S těmi "stejnými motory je to podobné v modelech Garde, 120 LS a 120 GLS.
Za zmínku také stojí dvě verze jednoho modelu: Škoda 130L. Ten se vyráběl od modelového roku 1984 ve dvou závodech: Ml. Boleslav a nebo Vrchlabí. Tento jeden model existoval ve dvou výbavách, které byly určeny místem montáže. Auto z Boleslavi bylo "chudší", než auto z Vrchlabí. Bylo to dáno tím, že výbava Š130L byla odvozena od toho "nejlepšího", co sjíždělo z linky v tom kterém závodě. Top výbava v Boleslavi byla verze 120 LS, kdežto ve Vrchlabí dělali ještě "luxusnější" verzi 120 GLS. Podle toho tedy existovaly ty dvě "stotřicítky"

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Jenže o té normě tam není jediné slovo. Problém je, že ten výkon byl fabrikou uváděn od začátku výroby, asi aby aspoň opticky ukázal, že má motor větší výkon, než sedany... Přitom sedan 110 LS měl stejný motor, ale udával se výkon 52 kobylek... :-)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
mida

mida

178.209.141.XXX
No, ono to je i není správně. Dle SAE to BYLO těch 62 koní, ten samý motor podle DIN produkoval "jen" 52 koní. Ten rozdíl je v těch normách, takže autor má pravdu.
Spíš mne mrzí, ža autor nezmínil i původní Škodu Felicii, tedy ten známý roadster kabriolet, který by si místo v přehledu zasloužil minimálně stejně, jako Š 1100 MBX.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Š 110 R nikdy neměla 62 k, ale pouze 52. Výkon 62 k byl podle SAE, tedy bez alternátoru, benzínové a vodní pumpy, tlumiče výfuku a filtru s tlumičem sání. Když se toto příslušenství namontovalo, klesl výkon na výstupním hřídeli na 52 k podle DIN. Proto to auto rychleji nejelo... :-)

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Nahlásit

Aktuálně

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama