Organizačný výbor 47. Rallye Tatry 2020 prijal veľmi ťažké rozhodnutie, že 47. ročník najstaršej automobilovej súťaže na Slovensku sa v tomto roku neuskutoční. Hlavným dôvodom odvolania tejto medzinárodnej súťaže je nepriaznivý vývoj situácie ohľadom pandémie COVID-19 a sprísnené odporúčané opatrenia zo strany Vlády Slovenské republiky pre konanie hromadných akcií. V súčasnej dobe aj vzhľadom k predpokladanému nárastu chorých s koronavírusom, kedy denné prírastky dosahujú rekordné počty, nie sme schopní splniť napriek všetkému úsiliu všetky požiadavky na konanie súťaže z hygienického hľadiska, aby sme neohrozili zdravie všetkých účastníkov pretekov a prítomných divákov.
Organizátori z AOS klubu Poprad už začiatkom apríla oznámili, že kvôli pandémií koronavírusu a opatreniam Vlády Slovenskej republiky padlo rozhodnutie o odložení 47. Rallye Tatry 2020 v pôvodnom termíne 5. - 7. júna. Rallye pod Tatrami sa bohužiaľ neuskutoční ani v náhradnom termíne 18. - 20. septembra. Za súčasných nariadených opatrení nie je možné uskutočniť divácky veľmi populárny mestský okruh v Poprade, slávnostný štart, cieľ súťaže a rad ďalších sprievodných akcií vrátane obľúbenej autogramiády. Tieto udalosti každoročne sledovali tisícky fanúšikov, čo v súčasnosti nie je možné a nechceme divákov o tieto atrakcie v programe tatranskej rallye pripraviť. Robíme rallye pre divákov a nie bez nich!
Vedľa hlavného dôvodu zrušenia rallye v Poprade je potrebné sa zmieniť aj o nezáujme finančne podporiť tatranskú rallye zo strany verejnej správy, či už na úrovni štátu, vyššieho územného celku a samosprávy. V neposlednom rade sme predpokladali tiež väčší počet prihlásených posádok. Záujem nebol taký, aký sa avizoval v prázdninových mesiacoch. Všetkým prihláseným posádkam sa ospravedlňujeme za zrušenie podniku dva týždne pred samotným štartom a oznamujeme, že prihlásené vklady budú všetkým súťažiacim vrátené v najbližších dňoch v plnej výške. Zároveň je zrušený aj FIA Európsky pohár v rallye pravidelnosti historických vozidiel (regularity) a 3. ročník Green Rallye Tatry, jazdy pravidelnosti vozidiel s elektrickým a hybridným pohonom.
Radi by sme na záver poďakovali všetkým našim fanúšikom, partnerom za podporu. Pevne veríme, že zostávame všetci na spoločnej lodi a stretneme sa pri konaní Rallye Tatry v roku 2021!
V Poprade 7. septembra 2020
Ing. Stanislav HANZELI
predseda organizačného výboru a riaditeľ
47. Rallye Tatry 2020
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?