Organizačný výbor 47. Rallye Tatry 2020 prijal veľmi ťažké rozhodnutie, že 47. ročník najstaršej automobilovej súťaže na Slovensku sa v tomto roku neuskutoční. Hlavným dôvodom odvolania tejto medzinárodnej súťaže je nepriaznivý vývoj situácie ohľadom pandémie COVID-19 a sprísnené odporúčané opatrenia zo strany Vlády Slovenské republiky pre konanie hromadných akcií. V súčasnej dobe aj vzhľadom k predpokladanému nárastu chorých s koronavírusom, kedy denné prírastky dosahujú rekordné počty, nie sme schopní splniť napriek všetkému úsiliu všetky požiadavky na konanie súťaže z hygienického hľadiska, aby sme neohrozili zdravie všetkých účastníkov pretekov a prítomných divákov.
Organizátori z AOS klubu Poprad už začiatkom apríla oznámili, že kvôli pandémií koronavírusu a opatreniam Vlády Slovenskej republiky padlo rozhodnutie o odložení 47. Rallye Tatry 2020 v pôvodnom termíne 5. - 7. júna. Rallye pod Tatrami sa bohužiaľ neuskutoční ani v náhradnom termíne 18. - 20. septembra. Za súčasných nariadených opatrení nie je možné uskutočniť divácky veľmi populárny mestský okruh v Poprade, slávnostný štart, cieľ súťaže a rad ďalších sprievodných akcií vrátane obľúbenej autogramiády. Tieto udalosti každoročne sledovali tisícky fanúšikov, čo v súčasnosti nie je možné a nechceme divákov o tieto atrakcie v programe tatranskej rallye pripraviť. Robíme rallye pre divákov a nie bez nich!
Vedľa hlavného dôvodu zrušenia rallye v Poprade je potrebné sa zmieniť aj o nezáujme finančne podporiť tatranskú rallye zo strany verejnej správy, či už na úrovni štátu, vyššieho územného celku a samosprávy. V neposlednom rade sme predpokladali tiež väčší počet prihlásených posádok. Záujem nebol taký, aký sa avizoval v prázdninových mesiacoch. Všetkým prihláseným posádkam sa ospravedlňujeme za zrušenie podniku dva týždne pred samotným štartom a oznamujeme, že prihlásené vklady budú všetkým súťažiacim vrátené v najbližších dňoch v plnej výške. Zároveň je zrušený aj FIA Európsky pohár v rallye pravidelnosti historických vozidiel (regularity) a 3. ročník Green Rallye Tatry, jazdy pravidelnosti vozidiel s elektrickým a hybridným pohonom.
Radi by sme na záver poďakovali všetkým našim fanúšikom, partnerom za podporu. Pevne veríme, že zostávame všetci na spoločnej lodi a stretneme sa pri konaní Rallye Tatry v roku 2021!
V Poprade 7. septembra 2020
Ing. Stanislav HANZELI
predseda organizačného výboru a riaditeľ
47. Rallye Tatry 2020
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.