Organizačný výbor 47. Rallye Tatry 2020 prijal veľmi ťažké rozhodnutie, že 47. ročník najstaršej automobilovej súťaže na Slovensku sa v tomto roku neuskutoční. Hlavným dôvodom odvolania tejto medzinárodnej súťaže je nepriaznivý vývoj situácie ohľadom pandémie COVID-19 a sprísnené odporúčané opatrenia zo strany Vlády Slovenské republiky pre konanie hromadných akcií. V súčasnej dobe aj vzhľadom k predpokladanému nárastu chorých s koronavírusom, kedy denné prírastky dosahujú rekordné počty, nie sme schopní splniť napriek všetkému úsiliu všetky požiadavky na konanie súťaže z hygienického hľadiska, aby sme neohrozili zdravie všetkých účastníkov pretekov a prítomných divákov.
Organizátori z AOS klubu Poprad už začiatkom apríla oznámili, že kvôli pandémií koronavírusu a opatreniam Vlády Slovenskej republiky padlo rozhodnutie o odložení 47. Rallye Tatry 2020 v pôvodnom termíne 5. - 7. júna. Rallye pod Tatrami sa bohužiaľ neuskutoční ani v náhradnom termíne 18. - 20. septembra. Za súčasných nariadených opatrení nie je možné uskutočniť divácky veľmi populárny mestský okruh v Poprade, slávnostný štart, cieľ súťaže a rad ďalších sprievodných akcií vrátane obľúbenej autogramiády. Tieto udalosti každoročne sledovali tisícky fanúšikov, čo v súčasnosti nie je možné a nechceme divákov o tieto atrakcie v programe tatranskej rallye pripraviť. Robíme rallye pre divákov a nie bez nich!
Vedľa hlavného dôvodu zrušenia rallye v Poprade je potrebné sa zmieniť aj o nezáujme finančne podporiť tatranskú rallye zo strany verejnej správy, či už na úrovni štátu, vyššieho územného celku a samosprávy. V neposlednom rade sme predpokladali tiež väčší počet prihlásených posádok. Záujem nebol taký, aký sa avizoval v prázdninových mesiacoch. Všetkým prihláseným posádkam sa ospravedlňujeme za zrušenie podniku dva týždne pred samotným štartom a oznamujeme, že prihlásené vklady budú všetkým súťažiacim vrátené v najbližších dňoch v plnej výške. Zároveň je zrušený aj FIA Európsky pohár v rallye pravidelnosti historických vozidiel (regularity) a 3. ročník Green Rallye Tatry, jazdy pravidelnosti vozidiel s elektrickým a hybridným pohonom.
Radi by sme na záver poďakovali všetkým našim fanúšikom, partnerom za podporu. Pevne veríme, že zostávame všetci na spoločnej lodi a stretneme sa pri konaní Rallye Tatry v roku 2021!
V Poprade 7. septembra 2020
Ing. Stanislav HANZELI
predseda organizačného výboru a riaditeľ
47. Rallye Tatry 2020
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?