Organizačný výbor 47. Rallye Tatry 2020 prijal veľmi ťažké rozhodnutie, že 47. ročník najstaršej automobilovej súťaže na Slovensku sa v tomto roku neuskutoční. Hlavným dôvodom odvolania tejto medzinárodnej súťaže je nepriaznivý vývoj situácie ohľadom pandémie COVID-19 a sprísnené odporúčané opatrenia zo strany Vlády Slovenské republiky pre konanie hromadných akcií. V súčasnej dobe aj vzhľadom k predpokladanému nárastu chorých s koronavírusom, kedy denné prírastky dosahujú rekordné počty, nie sme schopní splniť napriek všetkému úsiliu všetky požiadavky na konanie súťaže z hygienického hľadiska, aby sme neohrozili zdravie všetkých účastníkov pretekov a prítomných divákov.
Organizátori z AOS klubu Poprad už začiatkom apríla oznámili, že kvôli pandémií koronavírusu a opatreniam Vlády Slovenskej republiky padlo rozhodnutie o odložení 47. Rallye Tatry 2020 v pôvodnom termíne 5. - 7. júna. Rallye pod Tatrami sa bohužiaľ neuskutoční ani v náhradnom termíne 18. - 20. septembra. Za súčasných nariadených opatrení nie je možné uskutočniť divácky veľmi populárny mestský okruh v Poprade, slávnostný štart, cieľ súťaže a rad ďalších sprievodných akcií vrátane obľúbenej autogramiády. Tieto udalosti každoročne sledovali tisícky fanúšikov, čo v súčasnosti nie je možné a nechceme divákov o tieto atrakcie v programe tatranskej rallye pripraviť. Robíme rallye pre divákov a nie bez nich!
Vedľa hlavného dôvodu zrušenia rallye v Poprade je potrebné sa zmieniť aj o nezáujme finančne podporiť tatranskú rallye zo strany verejnej správy, či už na úrovni štátu, vyššieho územného celku a samosprávy. V neposlednom rade sme predpokladali tiež väčší počet prihlásených posádok. Záujem nebol taký, aký sa avizoval v prázdninových mesiacoch. Všetkým prihláseným posádkam sa ospravedlňujeme za zrušenie podniku dva týždne pred samotným štartom a oznamujeme, že prihlásené vklady budú všetkým súťažiacim vrátené v najbližších dňoch v plnej výške. Zároveň je zrušený aj FIA Európsky pohár v rallye pravidelnosti historických vozidiel (regularity) a 3. ročník Green Rallye Tatry, jazdy pravidelnosti vozidiel s elektrickým a hybridným pohonom.
Radi by sme na záver poďakovali všetkým našim fanúšikom, partnerom za podporu. Pevne veríme, že zostávame všetci na spoločnej lodi a stretneme sa pri konaní Rallye Tatry v roku 2021!
V Poprade 7. septembra 2020
Ing. Stanislav HANZELI
predseda organizačného výboru a riaditeľ
47. Rallye Tatry 2020
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.