Slovenský RUFA SPORT Team rád prekvapuje fanúšikov automobilových súťaží. V tomto prípade to bude angažovaním aktuálneho Majstra sveta v rally 2019 WRC 2 Pro, Fína Kalleho Rovanperu.
Účinkovanie Kalleho a Noori v slovenskom RUFA SPORT Teame však nie je jediné prekvapenie. Tým druhým je totiž premiérový štart slovenského tímu v rámci záverečného podujatia rally sezóny v Maďarsku, ktorým je už tradične veľmi populárna Szilveszter Rallye konajúca sa na okruhu Hungaroring. Kalle Rovanpera so spolujazdkyňou Noora Korhonen sa tu predstavia v spolupráci so Škodou Fabia R5 EVO.
Možno sa niektorí pýtate čo to vlastne tá kategória WRC 2 Pro vlastne je. Počnúc sezónou 2019 Medzinárodná automobilová federácia FIA odštartovala nový projekt, ktorým FIA kategóriu World Rally Championship 2 Pro uznala aktuálne ako druhé svetové rally majstrovstvá, pričom vo WRC 2 Pro bojujú proti sebe súťažné posádky na vozidlách špecifikácie R5. Šampionátu sa navyše môžu zúčastniť nielen továrenské, ale aj súkromné tímy. Šampionát WRC 2 Pro sa koná na rovnakých rally tratiach ako seriál FIA World Rally Championship, čiže ten, v ktorom bojujú o body jazdci továrenských tímov na vozidlách najvyššej špecifikácie World Rally Cars. Kalle Rovanpera pritom v aktuálnej sezóne vyhral z trinástich uskutočnených podujatí celkovo päť, dvakrát dojazdil na druhej priečke a trikrát na tretej. Zatiaľ čo v rámci svetového šampionátu WRC 2 Pro ho na súťažiach navigoval Fín Jonne Halttunen, v Maďarsku to bude už spomínaná Noora Korhonen.
„Som nesmierne rád, že sa nám takto, na záver sezóny podarí potešiť fanúšikov rally súťaží nielen zo Slovenska, ale aj Čiech, či Maďarska, ktorých každoročne na Szilveszter Rallye smeruje do Budapešti nesmierne množstvo. RUFA SPORT Team už mal vo svojom tíme niekoľko majstrov, či už to boli juniorskí svetoví šampióni, či európsky šampión, Majstra sveta WRC 2 Pro však ešte nie. Preto si veľmi vážim, že Kalle neodmietol našu ponuku a bude štartovať vo farbách slovenského RUFA SPORT Teamu. Samozrejme toto by nešlo bez podpory partnerov, za čo im patrí veľká vďaka. Pozývam všetkých fanúšikov rally súťaží na Szilveszter Rallye 2019 v dňoch 27. – 29.12.2019 do Maďarska, na Hurngaroring,“ povedal spokojný Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Ako už manažér RUFA SPORT Team, Ľubo Kleman povedal, Szilveszter Rallye 2019 odštartuje v dňoch 27. – 29.12.2019 na okruhu Hungaroring. Počas 27.12.2019 bude prebiehať administratívne a technické preberanie súťažiacich, ale aj obhliadky tratí. Od 10:00 hodiny dňa 28.12.2019 je naplánovaný slávnostný štart a následne odštartuje aj samotná súťaž, ktorá má počas prvého súťažného dňa v pláne dvojicu rýchlostných skúšok. Ďalšia štvorica je naplánovaná na 29.12.2019. Slávnostné vyhlásenie výsledkov je plánované v rovnaký deň od 17 hodiny 30 minúty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.