Na záverečné podujatie slovenského rally šampionátu, na 45. Rally Košice 2019, smeroval slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s cieľom zabojovať ešte v konečnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
To sa nakoniec aj podarilo, aj keď nie úplne tak, akoby si súťažná posádka želala. Poďme však pekne po poriadku. Pred odjazdom do Košíc Karel Trněný s Václavom Pritzlom okupovali siedme miesto priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Stále však mali veľkú šancu dobojovať slovenský rally šampionát na treťom mieste konečného poradia. Podmienkou však bolo dojazdiť na treťom mieste počas oboch súťažných dní. V sobotu však Karel s Vaškem dojazdili na štvrtom mieste, v nedeľu to bolo piate miesto. V súčte časov za celú 45. Rally Košice 2019 im nakoniec patrilo pekné štvrté miesto absolútneho poradia. „Mohli sme ešte zabojovať, ale zase sa u nás oproti súperom prejavila neznalosť slovenských tratí. Je síce pravda, že prvý deň sa jazdili Herľany a časť trate na Bogote bola zhodná s rýchlostnou skúškou z Rally Trebišov, ale inak to bolo pre nás všetko nové. V nedeľu bola zase na programe rýchlostná skúška Ružín, ktorú sme nepoznali a Jahodná, kde som poznal iba časť trate kde sa jazdili preteky automobilov do vrchu. Nechcem sa však vyhovárať, snažili sme sa ako sa dalo a som spokojný so štvrtým miestom absolútneho poradia v rámci celej súťaže. Pravdu povediac, ešte niekde pred Rally Veľký Krtíš sme figurovali na nejakom jedenástom mieste priebežného poradia, takže naše konečné umiestnenie v šampionáte nie je zlé. Štvrté miesto v slovenských majstrovstvách je perfektné a s rozhodnutím zúčastniť sa v tomto roku kompletného slovenského rally šampionátu som nadmieru spokojný. Našli sme si tu nových partnerov, spoznali množstvo nových tratí a ak to bude iba trochu možné, určite by som v tomto rád pokračoval aj v budúcej sezóne,“ povedal Karel Trněný po 45. Rally Košice 2019. Rovnako ako množstvo iných rally tímov, ani Kamiro Racing Team a jeho posádka Karel Trněný – Václav Pritzl ešte v tohtoročnej sezóne nekončia. Najbližšie ich čaká podujatie Auto Show na Slovakia Ringu, ktoré odštartuje už o mesiac.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?