Na záverečné podujatie slovenského rally šampionátu, na 45. Rally Košice 2019, smeroval slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s cieľom zabojovať ešte v konečnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
To sa nakoniec aj podarilo, aj keď nie úplne tak, akoby si súťažná posádka želala. Poďme však pekne po poriadku. Pred odjazdom do Košíc Karel Trněný s Václavom Pritzlom okupovali siedme miesto priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Stále však mali veľkú šancu dobojovať slovenský rally šampionát na treťom mieste konečného poradia. Podmienkou však bolo dojazdiť na treťom mieste počas oboch súťažných dní. V sobotu však Karel s Vaškem dojazdili na štvrtom mieste, v nedeľu to bolo piate miesto. V súčte časov za celú 45. Rally Košice 2019 im nakoniec patrilo pekné štvrté miesto absolútneho poradia. „Mohli sme ešte zabojovať, ale zase sa u nás oproti súperom prejavila neznalosť slovenských tratí. Je síce pravda, že prvý deň sa jazdili Herľany a časť trate na Bogote bola zhodná s rýchlostnou skúškou z Rally Trebišov, ale inak to bolo pre nás všetko nové. V nedeľu bola zase na programe rýchlostná skúška Ružín, ktorú sme nepoznali a Jahodná, kde som poznal iba časť trate kde sa jazdili preteky automobilov do vrchu. Nechcem sa však vyhovárať, snažili sme sa ako sa dalo a som spokojný so štvrtým miestom absolútneho poradia v rámci celej súťaže. Pravdu povediac, ešte niekde pred Rally Veľký Krtíš sme figurovali na nejakom jedenástom mieste priebežného poradia, takže naše konečné umiestnenie v šampionáte nie je zlé. Štvrté miesto v slovenských majstrovstvách je perfektné a s rozhodnutím zúčastniť sa v tomto roku kompletného slovenského rally šampionátu som nadmieru spokojný. Našli sme si tu nových partnerov, spoznali množstvo nových tratí a ak to bude iba trochu možné, určite by som v tomto rád pokračoval aj v budúcej sezóne,“ povedal Karel Trněný po 45. Rally Košice 2019. Rovnako ako množstvo iných rally tímov, ani Kamiro Racing Team a jeho posádka Karel Trněný – Václav Pritzl ešte v tohtoročnej sezóne nekončia. Najbližšie ich čaká podujatie Auto Show na Slovakia Ringu, ktoré odštartuje už o mesiac.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.