Na záverečné podujatie slovenského rally šampionátu, na 45. Rally Košice 2019, smeroval slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s cieľom zabojovať ešte v konečnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
To sa nakoniec aj podarilo, aj keď nie úplne tak, akoby si súťažná posádka želala. Poďme však pekne po poriadku. Pred odjazdom do Košíc Karel Trněný s Václavom Pritzlom okupovali siedme miesto priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Stále však mali veľkú šancu dobojovať slovenský rally šampionát na treťom mieste konečného poradia. Podmienkou však bolo dojazdiť na treťom mieste počas oboch súťažných dní. V sobotu však Karel s Vaškem dojazdili na štvrtom mieste, v nedeľu to bolo piate miesto. V súčte časov za celú 45. Rally Košice 2019 im nakoniec patrilo pekné štvrté miesto absolútneho poradia. „Mohli sme ešte zabojovať, ale zase sa u nás oproti súperom prejavila neznalosť slovenských tratí. Je síce pravda, že prvý deň sa jazdili Herľany a časť trate na Bogote bola zhodná s rýchlostnou skúškou z Rally Trebišov, ale inak to bolo pre nás všetko nové. V nedeľu bola zase na programe rýchlostná skúška Ružín, ktorú sme nepoznali a Jahodná, kde som poznal iba časť trate kde sa jazdili preteky automobilov do vrchu. Nechcem sa však vyhovárať, snažili sme sa ako sa dalo a som spokojný so štvrtým miestom absolútneho poradia v rámci celej súťaže. Pravdu povediac, ešte niekde pred Rally Veľký Krtíš sme figurovali na nejakom jedenástom mieste priebežného poradia, takže naše konečné umiestnenie v šampionáte nie je zlé. Štvrté miesto v slovenských majstrovstvách je perfektné a s rozhodnutím zúčastniť sa v tomto roku kompletného slovenského rally šampionátu som nadmieru spokojný. Našli sme si tu nových partnerov, spoznali množstvo nových tratí a ak to bude iba trochu možné, určite by som v tomto rád pokračoval aj v budúcej sezóne,“ povedal Karel Trněný po 45. Rally Košice 2019. Rovnako ako množstvo iných rally tímov, ani Kamiro Racing Team a jeho posádka Karel Trněný – Václav Pritzl ešte v tohtoročnej sezóne nekončia. Najbližšie ich čaká podujatie Auto Show na Slovakia Ringu, ktoré odštartuje už o mesiac.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.