Na záverečné podujatie slovenského rally šampionátu, na 45. Rally Košice 2019, smeroval slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s cieľom zabojovať ešte v konečnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
To sa nakoniec aj podarilo, aj keď nie úplne tak, akoby si súťažná posádka želala. Poďme však pekne po poriadku. Pred odjazdom do Košíc Karel Trněný s Václavom Pritzlom okupovali siedme miesto priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Stále však mali veľkú šancu dobojovať slovenský rally šampionát na treťom mieste konečného poradia. Podmienkou však bolo dojazdiť na treťom mieste počas oboch súťažných dní. V sobotu však Karel s Vaškem dojazdili na štvrtom mieste, v nedeľu to bolo piate miesto. V súčte časov za celú 45. Rally Košice 2019 im nakoniec patrilo pekné štvrté miesto absolútneho poradia. „Mohli sme ešte zabojovať, ale zase sa u nás oproti súperom prejavila neznalosť slovenských tratí. Je síce pravda, že prvý deň sa jazdili Herľany a časť trate na Bogote bola zhodná s rýchlostnou skúškou z Rally Trebišov, ale inak to bolo pre nás všetko nové. V nedeľu bola zase na programe rýchlostná skúška Ružín, ktorú sme nepoznali a Jahodná, kde som poznal iba časť trate kde sa jazdili preteky automobilov do vrchu. Nechcem sa však vyhovárať, snažili sme sa ako sa dalo a som spokojný so štvrtým miestom absolútneho poradia v rámci celej súťaže. Pravdu povediac, ešte niekde pred Rally Veľký Krtíš sme figurovali na nejakom jedenástom mieste priebežného poradia, takže naše konečné umiestnenie v šampionáte nie je zlé. Štvrté miesto v slovenských majstrovstvách je perfektné a s rozhodnutím zúčastniť sa v tomto roku kompletného slovenského rally šampionátu som nadmieru spokojný. Našli sme si tu nových partnerov, spoznali množstvo nových tratí a ak to bude iba trochu možné, určite by som v tomto rád pokračoval aj v budúcej sezóne,“ povedal Karel Trněný po 45. Rally Košice 2019. Rovnako ako množstvo iných rally tímov, ani Kamiro Racing Team a jeho posádka Karel Trněný – Václav Pritzl ešte v tohtoročnej sezóne nekončia. Najbližšie ich čaká podujatie Auto Show na Slovakia Ringu, ktoré odštartuje už o mesiac.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.