Na záverečné podujatie slovenského rally šampionátu, na 45. Rally Košice 2019, smeroval slovenský Kamiro Racing Team spoločne s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl s cieľom zabojovať ešte v konečnom poradí Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
To sa nakoniec aj podarilo, aj keď nie úplne tak, akoby si súťažná posádka želala. Poďme však pekne po poriadku. Pred odjazdom do Košíc Karel Trněný s Václavom Pritzlom okupovali siedme miesto priebežného poradia slovenských majstrovstiev. Stále však mali veľkú šancu dobojovať slovenský rally šampionát na treťom mieste konečného poradia. Podmienkou však bolo dojazdiť na treťom mieste počas oboch súťažných dní. V sobotu však Karel s Vaškem dojazdili na štvrtom mieste, v nedeľu to bolo piate miesto. V súčte časov za celú 45. Rally Košice 2019 im nakoniec patrilo pekné štvrté miesto absolútneho poradia. „Mohli sme ešte zabojovať, ale zase sa u nás oproti súperom prejavila neznalosť slovenských tratí. Je síce pravda, že prvý deň sa jazdili Herľany a časť trate na Bogote bola zhodná s rýchlostnou skúškou z Rally Trebišov, ale inak to bolo pre nás všetko nové. V nedeľu bola zase na programe rýchlostná skúška Ružín, ktorú sme nepoznali a Jahodná, kde som poznal iba časť trate kde sa jazdili preteky automobilov do vrchu. Nechcem sa však vyhovárať, snažili sme sa ako sa dalo a som spokojný so štvrtým miestom absolútneho poradia v rámci celej súťaže. Pravdu povediac, ešte niekde pred Rally Veľký Krtíš sme figurovali na nejakom jedenástom mieste priebežného poradia, takže naše konečné umiestnenie v šampionáte nie je zlé. Štvrté miesto v slovenských majstrovstvách je perfektné a s rozhodnutím zúčastniť sa v tomto roku kompletného slovenského rally šampionátu som nadmieru spokojný. Našli sme si tu nových partnerov, spoznali množstvo nových tratí a ak to bude iba trochu možné, určite by som v tomto rád pokračoval aj v budúcej sezóne,“ povedal Karel Trněný po 45. Rally Košice 2019. Rovnako ako množstvo iných rally tímov, ani Kamiro Racing Team a jeho posádka Karel Trněný – Václav Pritzl ešte v tohtoročnej sezóne nekončia. Najbližšie ich čaká podujatie Auto Show na Slovakia Ringu, ktoré odštartuje už o mesiac.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.