Majstrovstvá Slovenska v rally 2019 pokračovali počas uplynulej soboty šiestym kolom. To odštartovalo trochu netradične vo Veľkom Krtíši a na štarte nemohol chýbať ani slovenský Kamiro Racing Team.
Nielen pre posádku Kamiro Racing Teamu, čiže Karla Trněného a Václava Pritzla, ale aj všetkých ostatných účastníkov bola súťaž vo Veľkom Krtíši veľkou neznámou. Dôvod bol jednoduchý. Naposledy sa v tomto meste rally súťaž zaradená do slovenských majstrovstiev konala v roku 1990, čo je už takmer tridsať rokov dozadu. A práve preto sa všetky súťažné posádky na 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 tešili. Nehrozilo totiž, že by jazdili po notoricky známych tratiach.
Karel Trněný spoločne s Václavom Pritzlom a Fordom Fiesta R5 už od začiatku súťaže zaujali štvrtú priečku absolútneho poradia, pričom túto priečku okupovali počas úvodných dvoch sekcií súťaže. Pred vjazdom do servisnej zóny však už Karel hlásil poruchu servoriadenia na Forde Fiesta R5.
„Na poslednej rýchlostnej skúške druhej sekcie nám odišlo servoriadenie a museli sme ísť bez neho. Bolo to strašne ťažké a mňa bolia ramená ako keby som neviem čo robil. Uvidíme, či sa nám podarí servo vymeniť, ak áno, ideme ďalej,“ povedal Karel Trněný po druhej sekcii súťaže.
Servoriadenie sa mechanikom v tridsať minútovom servise podarilo vymeniť, žiaľ už v prvej rýchlostnej skúške z trojice, ktoré boli zahrnuté v poslednej sekcii súťaže, sa Karel s Vaškom prepadli o jednu priečku smerom dolu, čiže na piate miesto absolútneho poradia. Naspäť sa im už vrátiť nepodarilo a tak im piate miesto absolútneho poradia patrilo aj v cieli 11. Rallye Veľký Krtíš 2019.
„Technika bola dnes proti nám a bohužiaľ to dnes nedopadlo úplne najlepšie. Na druhej strane musím povedať, že tie trate tu boli síce neskutočne rýchle, ale nádherné. Mne sa už konečne darilo zachádzať s Fordom Fiesta R5 ako s ozajstným závodným autom, čo je super. Žiaľ po tej poruche sme vypadli z tempa a už sme sa naspäť nevedeli vrátiť. Stalo sa, ale pocitovo sme spokojní,“ povedal Karel Trněný v cieli.
Posádku Kamiro Racing Teamu budeme mať možnosť sledovať na rally tratiach opäť o mesiac v Košiciach.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?