Majstrovstvá Slovenska v rally 2019 pokračovali počas uplynulej soboty šiestym kolom. To odštartovalo trochu netradične vo Veľkom Krtíši a na štarte nemohol chýbať ani slovenský Kamiro Racing Team.
Nielen pre posádku Kamiro Racing Teamu, čiže Karla Trněného a Václava Pritzla, ale aj všetkých ostatných účastníkov bola súťaž vo Veľkom Krtíši veľkou neznámou. Dôvod bol jednoduchý. Naposledy sa v tomto meste rally súťaž zaradená do slovenských majstrovstiev konala v roku 1990, čo je už takmer tridsať rokov dozadu. A práve preto sa všetky súťažné posádky na 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 tešili. Nehrozilo totiž, že by jazdili po notoricky známych tratiach.
Karel Trněný spoločne s Václavom Pritzlom a Fordom Fiesta R5 už od začiatku súťaže zaujali štvrtú priečku absolútneho poradia, pričom túto priečku okupovali počas úvodných dvoch sekcií súťaže. Pred vjazdom do servisnej zóny však už Karel hlásil poruchu servoriadenia na Forde Fiesta R5.
„Na poslednej rýchlostnej skúške druhej sekcie nám odišlo servoriadenie a museli sme ísť bez neho. Bolo to strašne ťažké a mňa bolia ramená ako keby som neviem čo robil. Uvidíme, či sa nám podarí servo vymeniť, ak áno, ideme ďalej,“ povedal Karel Trněný po druhej sekcii súťaže.
Servoriadenie sa mechanikom v tridsať minútovom servise podarilo vymeniť, žiaľ už v prvej rýchlostnej skúške z trojice, ktoré boli zahrnuté v poslednej sekcii súťaže, sa Karel s Vaškom prepadli o jednu priečku smerom dolu, čiže na piate miesto absolútneho poradia. Naspäť sa im už vrátiť nepodarilo a tak im piate miesto absolútneho poradia patrilo aj v cieli 11. Rallye Veľký Krtíš 2019.
„Technika bola dnes proti nám a bohužiaľ to dnes nedopadlo úplne najlepšie. Na druhej strane musím povedať, že tie trate tu boli síce neskutočne rýchle, ale nádherné. Mne sa už konečne darilo zachádzať s Fordom Fiesta R5 ako s ozajstným závodným autom, čo je super. Žiaľ po tej poruche sme vypadli z tempa a už sme sa naspäť nevedeli vrátiť. Stalo sa, ale pocitovo sme spokojní,“ povedal Karel Trněný v cieli.
Posádku Kamiro Racing Teamu budeme mať možnosť sledovať na rally tratiach opäť o mesiac v Košiciach.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.