Majstrovstvá Slovenska v rally 2019 pokračovali počas uplynulej soboty šiestym kolom. To odštartovalo trochu netradične vo Veľkom Krtíši a na štarte nemohol chýbať ani slovenský Kamiro Racing Team.
Nielen pre posádku Kamiro Racing Teamu, čiže Karla Trněného a Václava Pritzla, ale aj všetkých ostatných účastníkov bola súťaž vo Veľkom Krtíši veľkou neznámou. Dôvod bol jednoduchý. Naposledy sa v tomto meste rally súťaž zaradená do slovenských majstrovstiev konala v roku 1990, čo je už takmer tridsať rokov dozadu. A práve preto sa všetky súťažné posádky na 11. Rallye Veľký Krtíš 2019 tešili. Nehrozilo totiž, že by jazdili po notoricky známych tratiach.
Karel Trněný spoločne s Václavom Pritzlom a Fordom Fiesta R5 už od začiatku súťaže zaujali štvrtú priečku absolútneho poradia, pričom túto priečku okupovali počas úvodných dvoch sekcií súťaže. Pred vjazdom do servisnej zóny však už Karel hlásil poruchu servoriadenia na Forde Fiesta R5.
„Na poslednej rýchlostnej skúške druhej sekcie nám odišlo servoriadenie a museli sme ísť bez neho. Bolo to strašne ťažké a mňa bolia ramená ako keby som neviem čo robil. Uvidíme, či sa nám podarí servo vymeniť, ak áno, ideme ďalej,“ povedal Karel Trněný po druhej sekcii súťaže.
Servoriadenie sa mechanikom v tridsať minútovom servise podarilo vymeniť, žiaľ už v prvej rýchlostnej skúške z trojice, ktoré boli zahrnuté v poslednej sekcii súťaže, sa Karel s Vaškom prepadli o jednu priečku smerom dolu, čiže na piate miesto absolútneho poradia. Naspäť sa im už vrátiť nepodarilo a tak im piate miesto absolútneho poradia patrilo aj v cieli 11. Rallye Veľký Krtíš 2019.
„Technika bola dnes proti nám a bohužiaľ to dnes nedopadlo úplne najlepšie. Na druhej strane musím povedať, že tie trate tu boli síce neskutočne rýchle, ale nádherné. Mne sa už konečne darilo zachádzať s Fordom Fiesta R5 ako s ozajstným závodným autom, čo je super. Žiaľ po tej poruche sme vypadli z tempa a už sme sa naspäť nevedeli vrátiť. Stalo sa, ale pocitovo sme spokojní,“ povedal Karel Trněný v cieli.
Posádku Kamiro Racing Teamu budeme mať možnosť sledovať na rally tratiach opäť o mesiac v Košiciach.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.