S vozem ŠKODA FABIA R5 evo si chce vycházející finská hvězda Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem dojet pro čtvrté vítězství v řadě v kategorii WRC 2 Pro
Lonští vítězové Finské rallye v kategorii WRC 2 Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen jsou letos za tým ŠKODA Motorsport zapsáni do kategorie WRC 2 Pro
Cíl ŠKODA Motorsport pro Finskou rallye: převzít vedení v hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro v letošní sezóně mistrovství světa FIA World Rally Championship Mladá Boleslav
Potom, co Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen s novým vozem ŠKODA FABIA R5 evo vyhráli ve dvou posledních soutěžích a před tím ještě s původním modelem v Chilské rallye, se již tato finská posádka nemůže dočkat, až nastoupí na start finského kola mistrovství světa Neste Rally Finland (1.–4. 8. 2019). Pro 18letého Rovanperu je samozřejmě domácí soutěž před několika desetitisíci fanoušky velmi speciální. V loňském roce byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem v rámci kategorie vozů R5, ale technické potíže jej nakonec odsunuly na čtvrté místo. Finskou rallye v kategorii WRC 2 nakonec vyhrála posádka Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA, která se bude snažit na tento vynikající výsledek navázat i letos. Tentokrát je ale nominovaná za ŠKODA Motorsport do kategorie WRC 2 Pro.
V roce 2018, kdy jel Kalle Rovanperä poprvé ve Finské rallye, byl v rámci kategorie WRC 2 nejrychlejší na 16 rychlostních zkouškách z celkových 23. Potíže se zavěšením jej ale nakonec stály možné vítězství. Tento rok si to však chce aktuálně vedoucí muž kategorie WRC 2 Pro vynahradit. „Miluji tyto rychlé a hladké šotolinové trati v mé rodné zemi. Před soutěží jsme úspěšně absolvovali testy a náš vůz ŠKODA FABIA R5 evo funguje skvěle. Mám v něj důvěru, a to je na těchto fantastických tratích velmi důležité,“ vysvětluje Rovanperä. Šéf ŠKODA Motorsport řekl: „Víme, že Kalle i Eerik jsou velmi rychlí. Nyní ale musí před domácím finským publikem ukázat také svoji chladnou hlavu a rozvahu. Doufám, že se jim podaří pro ŠKODA Motorsport přivézt body, které potřebujeme k tomu, abychom se dostali v rámci kategorie WRC 2 Pro do vedení v hodnocení výrobců.“ Francouzská posádka Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais, startující s privátně nasazeným vozem ŠKODA, již v Portugalsku a v Itálii na Sardinii na šotolinových tratích ukázala v rámci kategorie WRC 2 svoji působivou rychlost. S dobrým výsledkem na Finské rallye se může posunout do čela kategorie WRC 2.
První zákaznický tým startuje s vozem ŠKODA FABIA R5 evo
Dva týdny před Finskou rallye si šéf týmu Eerika Pietarinena Toni Gardemeister v Mladé Boleslavi převzal první zákaznický vůz ŠKODA FABIA R5 evo. Právě ve Finsku s ním Pietarinen poprvé pojede. „Moc dobře si pamatuji na své loňské zdejší vítězství a nyní se již nemohu dočkat na svezení s novou generací vozu ŠKODA FABIA R5 evo,“ řekl s nadšením mladý finský jezdec před nadcházejícím devátým kolem mistrovství světa FIA World Rally Championship.
Legendární šotolinová soutěž s bezpočtem skoků
Neste Rally Finland nabídne 23 rychlostních zkoušek o celkové délce 307 kilometrů, které se pojedou převážně na rychlém a hladkém šotolinovém povrchu. Mezi specifika Finské rallye patří bezpočet skoků a také pasáže připomínající svým profilem horskou dráhu. Z důvodu vysokých rychlostí se finské kolo mistrovství světa často neoficiálně nazývá „Finská šotolinová Velká cena“. Rallye začne ve čtvrtek večer super speciální zkouškou v blízkosti servisní zóny v ulicích města Jyväskylä, v pátek bude na posádky čekat deset rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 126 kilometrů. Nejdelším dnem soutěže bude sobota s osmi speciálními zkouškami o celkové délce téměř 133 kilometrů. Stejně jako v minulém roce se bude v neděli rozhodovat na závěrečných čtyřech rychlostních zkouškách. Vítězové vystoupí na stupně vítězů v Jyväskylä kolem 16. hodiny místního času.
Věděli jste, že…
místní rally se zde poprvé konala v roce 1951 pod jménem „Jyväskilän Suurajot“? mezi roky 1959 a 1996 se jmenovala „Rally tisíce jezer“, poté dostala jméno Finská rallye (Rally Finland) a dnes má před jménem ještě jméno hlavního sponzora, společnosti Neste? v roce 1973 byla „Rally tisíce jezer“ přidána do tehdy nového mistrovství světa? nejdelší skok zde zaznamenal v roce 1975 tehdejší rallycrossový jezdec Jusso Kynsiletho, jedoucí s legendárním britským motoristickým novinářem Martinem Holmesem na sedadle navigátora? Měřil 72 metrů, ale bohužel v místě dopadu již nebyla silnice, a tak se čtyřikrát přetočili přes střechu. závěrečná, jedenáct kilometrů dlouhá Power Stage „Ruuhimäki“ bude podle slov organizátorů zakončena letem do cíle po takzvaném „monster“ skoku? finští piloti zvítězili na domácích tratích v 55 případech z celkem 68 uskutečněných ročníků?Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2 Pro) pro rok 2019:
Monte-Carlo 24.01.–27.01.2019Švédsko 14.02.–17.02.2019Mexiko 07.03.–10.03.2019Francie 28.03.–31.03.2019Argentina 25.04.–28.04.2019Chile 09.05.–12.05.2019Portugalsko 30.05.–02.06.2019Itálie 13.06.–16.06.2019Finsko 01.08.–04.08.2019Německo 22.08.–25.08.2019Turecko 12.09.–15.09.2019Velká Británie 03.10.–06.10.2019Španělsko 24.10.–27.10.2019Austrálie 14.11.–17.11.2019
Zdroj: Škoda MotorSport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.