S vozem ŠKODA FABIA R5 evo si chce vycházející finská hvězda Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem dojet pro čtvrté vítězství v řadě v kategorii WRC 2 Pro
Lonští vítězové Finské rallye v kategorii WRC 2 Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen jsou letos za tým ŠKODA Motorsport zapsáni do kategorie WRC 2 Pro
Cíl ŠKODA Motorsport pro Finskou rallye: převzít vedení v hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro v letošní sezóně mistrovství světa FIA World Rally Championship Mladá Boleslav
Potom, co Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen s novým vozem ŠKODA FABIA R5 evo vyhráli ve dvou posledních soutěžích a před tím ještě s původním modelem v Chilské rallye, se již tato finská posádka nemůže dočkat, až nastoupí na start finského kola mistrovství světa Neste Rally Finland (1.–4. 8. 2019). Pro 18letého Rovanperu je samozřejmě domácí soutěž před několika desetitisíci fanoušky velmi speciální. V loňském roce byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem v rámci kategorie vozů R5, ale technické potíže jej nakonec odsunuly na čtvrté místo. Finskou rallye v kategorii WRC 2 nakonec vyhrála posádka Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA, která se bude snažit na tento vynikající výsledek navázat i letos. Tentokrát je ale nominovaná za ŠKODA Motorsport do kategorie WRC 2 Pro.
V roce 2018, kdy jel Kalle Rovanperä poprvé ve Finské rallye, byl v rámci kategorie WRC 2 nejrychlejší na 16 rychlostních zkouškách z celkových 23. Potíže se zavěšením jej ale nakonec stály možné vítězství. Tento rok si to však chce aktuálně vedoucí muž kategorie WRC 2 Pro vynahradit. „Miluji tyto rychlé a hladké šotolinové trati v mé rodné zemi. Před soutěží jsme úspěšně absolvovali testy a náš vůz ŠKODA FABIA R5 evo funguje skvěle. Mám v něj důvěru, a to je na těchto fantastických tratích velmi důležité,“ vysvětluje Rovanperä. Šéf ŠKODA Motorsport řekl: „Víme, že Kalle i Eerik jsou velmi rychlí. Nyní ale musí před domácím finským publikem ukázat také svoji chladnou hlavu a rozvahu. Doufám, že se jim podaří pro ŠKODA Motorsport přivézt body, které potřebujeme k tomu, abychom se dostali v rámci kategorie WRC 2 Pro do vedení v hodnocení výrobců.“ Francouzská posádka Pierre-Louis Loubet/Vincent Landais, startující s privátně nasazeným vozem ŠKODA, již v Portugalsku a v Itálii na Sardinii na šotolinových tratích ukázala v rámci kategorie WRC 2 svoji působivou rychlost. S dobrým výsledkem na Finské rallye se může posunout do čela kategorie WRC 2.
První zákaznický tým startuje s vozem ŠKODA FABIA R5 evo
Dva týdny před Finskou rallye si šéf týmu Eerika Pietarinena Toni Gardemeister v Mladé Boleslavi převzal první zákaznický vůz ŠKODA FABIA R5 evo. Právě ve Finsku s ním Pietarinen poprvé pojede. „Moc dobře si pamatuji na své loňské zdejší vítězství a nyní se již nemohu dočkat na svezení s novou generací vozu ŠKODA FABIA R5 evo,“ řekl s nadšením mladý finský jezdec před nadcházejícím devátým kolem mistrovství světa FIA World Rally Championship.
Legendární šotolinová soutěž s bezpočtem skoků
Neste Rally Finland nabídne 23 rychlostních zkoušek o celkové délce 307 kilometrů, které se pojedou převážně na rychlém a hladkém šotolinovém povrchu. Mezi specifika Finské rallye patří bezpočet skoků a také pasáže připomínající svým profilem horskou dráhu. Z důvodu vysokých rychlostí se finské kolo mistrovství světa často neoficiálně nazývá „Finská šotolinová Velká cena“. Rallye začne ve čtvrtek večer super speciální zkouškou v blízkosti servisní zóny v ulicích města Jyväskylä, v pátek bude na posádky čekat deset rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 126 kilometrů. Nejdelším dnem soutěže bude sobota s osmi speciálními zkouškami o celkové délce téměř 133 kilometrů. Stejně jako v minulém roce se bude v neděli rozhodovat na závěrečných čtyřech rychlostních zkouškách. Vítězové vystoupí na stupně vítězů v Jyväskylä kolem 16. hodiny místního času.
Věděli jste, že…
místní rally se zde poprvé konala v roce 1951 pod jménem „Jyväskilän Suurajot“? mezi roky 1959 a 1996 se jmenovala „Rally tisíce jezer“, poté dostala jméno Finská rallye (Rally Finland) a dnes má před jménem ještě jméno hlavního sponzora, společnosti Neste? v roce 1973 byla „Rally tisíce jezer“ přidána do tehdy nového mistrovství světa? nejdelší skok zde zaznamenal v roce 1975 tehdejší rallycrossový jezdec Jusso Kynsiletho, jedoucí s legendárním britským motoristickým novinářem Martinem Holmesem na sedadle navigátora? Měřil 72 metrů, ale bohužel v místě dopadu již nebyla silnice, a tak se čtyřikrát přetočili přes střechu. závěrečná, jedenáct kilometrů dlouhá Power Stage „Ruuhimäki“ bude podle slov organizátorů zakončena letem do cíle po takzvaném „monster“ skoku? finští piloti zvítězili na domácích tratích v 55 případech z celkem 68 uskutečněných ročníků?Kalendář FIA Mistrovství světa v rally (WRC 2 Pro) pro rok 2019:
Monte-Carlo 24.01.–27.01.2019Švédsko 14.02.–17.02.2019Mexiko 07.03.–10.03.2019Francie 28.03.–31.03.2019Argentina 25.04.–28.04.2019Chile 09.05.–12.05.2019Portugalsko 30.05.–02.06.2019Itálie 13.06.–16.06.2019Finsko 01.08.–04.08.2019Německo 22.08.–25.08.2019Turecko 12.09.–15.09.2019Velká Británie 03.10.–06.10.2019Španělsko 24.10.–27.10.2019Austrálie 14.11.–17.11.2019
Zdroj: Škoda MotorSport
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.