Rožňavský Kesko Racing Team po dvojici predsezónnych podujatí „naskočí“ počas posledného marcového víkendu do Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu sa uskutoční na Morave, konkrétne vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Na všetkých súťažiacich čaká trojdňová rally nádielka, ale aj takmer 165 kilometrov rýchlostných skúšok. Okrem tohto všetkého aj možný zisk hneď dvojice bodov do priebežného hodnotenia seriálu. Kesko Racing Team v rámci 38. Kowax Valašská Rally 2019 bude reprezentovať dvojica súťažných posádkach na dvoch zhodných vozidlách Seat Leon TDi.
V žlto-sivých farbách a štartovým číslom 76 sa súťaže zúčastní dvojica František Fusko – Štefan Tököli, ktorá spoločne o majstrovské body bojovala už v sezóne 2017.
„Som rád, že už prichádza štart sezóny. Verím tomu, že tá tohtoročná bude oveľa zaujímavejšia ako predchádzajúca. Slovenská asociácia motoristického športu nám vytvorila novú triedu, v ktorej budú medzi sebou bojovať iba vozidlá s dieselovými motormi. Tento krok nás všetkých potešil, nemalo totiž význam bojovať oproti továrenským A-čkovým vozidlám, to nám iba odoberalo chuť na súťaženie. Vo Valmeze sme ešte nikdy nejazdili, čiže nás čakajú nové trate, verím tomu, že budú pekné a náročné,“ vysvetli Fero Fusko pred súťažou.
Druhú posádku Kesko Racing Teamu bude tvoriť dvojica, ktorá je v rally súťažiach stále ešte úplným nováčikom. Jedná sa o Jána Šusteka a Eriku Románovú, ktorí si spoločne zatiaľ „strihli“ iba Vlachovskú jazdu zručnosti a Rally levoča zaradenú do seriálu Minirally Cup. 38. Kowax Valašská Rally 2019, preto bude pre nich absolútnym debutom vo veľkom rally majstrovstve. Na štart sa Jano a Erika postavia v oranžovo-sivom polepe a so štartovým číslom 77.
„Tak pre nás je to úplný debut a sám som zvedavý ako to zvládneme. V prvom rade musím povedať, že jediným cieľom je odjazdiť čo možno najviac kilometrov a dojazd až na cieľovú rampu. Rýchlosť a dosahované časy sú v našom prípade druhoradé, tie teraz ešte riešiť nebudeme. Chcel by som aj touto cestou poďakovať manažérovi Kesko Racing Teamu, Ďurimu Keszimu za možnosť môjho „povýšenia“ z úlohy spolujazdca do úlohy jazdca. Dúfam, že jeho dôveru nesklameme,“ doplnil Ján Šustek.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, 38. Kowax Valašská Rally 2019 je zároveň zaradené aj do seriálu FIA ERT, českých majstrovstiev, ale aj do Valašsko-Tatranského Pohára. Na štart sa celkovo postaví takmer deväťdesiat súťažných posádok z troch stredoeurópskych krajín. Štart podujatia je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ na nedeľu 31.3.2019.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.