Rožňavský Kesko Racing Team po dvojici predsezónnych podujatí „naskočí“ počas posledného marcového víkendu do Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu sa uskutoční na Morave, konkrétne vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Na všetkých súťažiacich čaká trojdňová rally nádielka, ale aj takmer 165 kilometrov rýchlostných skúšok. Okrem tohto všetkého aj možný zisk hneď dvojice bodov do priebežného hodnotenia seriálu. Kesko Racing Team v rámci 38. Kowax Valašská Rally 2019 bude reprezentovať dvojica súťažných posádkach na dvoch zhodných vozidlách Seat Leon TDi.
V žlto-sivých farbách a štartovým číslom 76 sa súťaže zúčastní dvojica František Fusko – Štefan Tököli, ktorá spoločne o majstrovské body bojovala už v sezóne 2017.
„Som rád, že už prichádza štart sezóny. Verím tomu, že tá tohtoročná bude oveľa zaujímavejšia ako predchádzajúca. Slovenská asociácia motoristického športu nám vytvorila novú triedu, v ktorej budú medzi sebou bojovať iba vozidlá s dieselovými motormi. Tento krok nás všetkých potešil, nemalo totiž význam bojovať oproti továrenským A-čkovým vozidlám, to nám iba odoberalo chuť na súťaženie. Vo Valmeze sme ešte nikdy nejazdili, čiže nás čakajú nové trate, verím tomu, že budú pekné a náročné,“ vysvetli Fero Fusko pred súťažou.
Druhú posádku Kesko Racing Teamu bude tvoriť dvojica, ktorá je v rally súťažiach stále ešte úplným nováčikom. Jedná sa o Jána Šusteka a Eriku Románovú, ktorí si spoločne zatiaľ „strihli“ iba Vlachovskú jazdu zručnosti a Rally levoča zaradenú do seriálu Minirally Cup. 38. Kowax Valašská Rally 2019, preto bude pre nich absolútnym debutom vo veľkom rally majstrovstve. Na štart sa Jano a Erika postavia v oranžovo-sivom polepe a so štartovým číslom 77.
„Tak pre nás je to úplný debut a sám som zvedavý ako to zvládneme. V prvom rade musím povedať, že jediným cieľom je odjazdiť čo možno najviac kilometrov a dojazd až na cieľovú rampu. Rýchlosť a dosahované časy sú v našom prípade druhoradé, tie teraz ešte riešiť nebudeme. Chcel by som aj touto cestou poďakovať manažérovi Kesko Racing Teamu, Ďurimu Keszimu za možnosť môjho „povýšenia“ z úlohy spolujazdca do úlohy jazdca. Dúfam, že jeho dôveru nesklameme,“ doplnil Ján Šustek.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, 38. Kowax Valašská Rally 2019 je zároveň zaradené aj do seriálu FIA ERT, českých majstrovstiev, ale aj do Valašsko-Tatranského Pohára. Na štart sa celkovo postaví takmer deväťdesiat súťažných posádok z troch stredoeurópskych krajín. Štart podujatia je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ na nedeľu 31.3.2019.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.