Rožňavský Kesko Racing Team po dvojici predsezónnych podujatí „naskočí“ počas posledného marcového víkendu do Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu sa uskutoční na Morave, konkrétne vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Na všetkých súťažiacich čaká trojdňová rally nádielka, ale aj takmer 165 kilometrov rýchlostných skúšok. Okrem tohto všetkého aj možný zisk hneď dvojice bodov do priebežného hodnotenia seriálu. Kesko Racing Team v rámci 38. Kowax Valašská Rally 2019 bude reprezentovať dvojica súťažných posádkach na dvoch zhodných vozidlách Seat Leon TDi.
V žlto-sivých farbách a štartovým číslom 76 sa súťaže zúčastní dvojica František Fusko – Štefan Tököli, ktorá spoločne o majstrovské body bojovala už v sezóne 2017.
„Som rád, že už prichádza štart sezóny. Verím tomu, že tá tohtoročná bude oveľa zaujímavejšia ako predchádzajúca. Slovenská asociácia motoristického športu nám vytvorila novú triedu, v ktorej budú medzi sebou bojovať iba vozidlá s dieselovými motormi. Tento krok nás všetkých potešil, nemalo totiž význam bojovať oproti továrenským A-čkovým vozidlám, to nám iba odoberalo chuť na súťaženie. Vo Valmeze sme ešte nikdy nejazdili, čiže nás čakajú nové trate, verím tomu, že budú pekné a náročné,“ vysvetli Fero Fusko pred súťažou.
Druhú posádku Kesko Racing Teamu bude tvoriť dvojica, ktorá je v rally súťažiach stále ešte úplným nováčikom. Jedná sa o Jána Šusteka a Eriku Románovú, ktorí si spoločne zatiaľ „strihli“ iba Vlachovskú jazdu zručnosti a Rally levoča zaradenú do seriálu Minirally Cup. 38. Kowax Valašská Rally 2019, preto bude pre nich absolútnym debutom vo veľkom rally majstrovstve. Na štart sa Jano a Erika postavia v oranžovo-sivom polepe a so štartovým číslom 77.
„Tak pre nás je to úplný debut a sám som zvedavý ako to zvládneme. V prvom rade musím povedať, že jediným cieľom je odjazdiť čo možno najviac kilometrov a dojazd až na cieľovú rampu. Rýchlosť a dosahované časy sú v našom prípade druhoradé, tie teraz ešte riešiť nebudeme. Chcel by som aj touto cestou poďakovať manažérovi Kesko Racing Teamu, Ďurimu Keszimu za možnosť môjho „povýšenia“ z úlohy spolujazdca do úlohy jazdca. Dúfam, že jeho dôveru nesklameme,“ doplnil Ján Šustek.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, 38. Kowax Valašská Rally 2019 je zároveň zaradené aj do seriálu FIA ERT, českých majstrovstiev, ale aj do Valašsko-Tatranského Pohára. Na štart sa celkovo postaví takmer deväťdesiat súťažných posádok z troch stredoeurópskych krajín. Štart podujatia je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ na nedeľu 31.3.2019.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.