Rožňavský Kesko Racing Team po dvojici predsezónnych podujatí „naskočí“ počas posledného marcového víkendu do Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu sa uskutoční na Morave, konkrétne vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Na všetkých súťažiacich čaká trojdňová rally nádielka, ale aj takmer 165 kilometrov rýchlostných skúšok. Okrem tohto všetkého aj možný zisk hneď dvojice bodov do priebežného hodnotenia seriálu. Kesko Racing Team v rámci 38. Kowax Valašská Rally 2019 bude reprezentovať dvojica súťažných posádkach na dvoch zhodných vozidlách Seat Leon TDi.
V žlto-sivých farbách a štartovým číslom 76 sa súťaže zúčastní dvojica František Fusko – Štefan Tököli, ktorá spoločne o majstrovské body bojovala už v sezóne 2017.
„Som rád, že už prichádza štart sezóny. Verím tomu, že tá tohtoročná bude oveľa zaujímavejšia ako predchádzajúca. Slovenská asociácia motoristického športu nám vytvorila novú triedu, v ktorej budú medzi sebou bojovať iba vozidlá s dieselovými motormi. Tento krok nás všetkých potešil, nemalo totiž význam bojovať oproti továrenským A-čkovým vozidlám, to nám iba odoberalo chuť na súťaženie. Vo Valmeze sme ešte nikdy nejazdili, čiže nás čakajú nové trate, verím tomu, že budú pekné a náročné,“ vysvetli Fero Fusko pred súťažou.
Druhú posádku Kesko Racing Teamu bude tvoriť dvojica, ktorá je v rally súťažiach stále ešte úplným nováčikom. Jedná sa o Jána Šusteka a Eriku Románovú, ktorí si spoločne zatiaľ „strihli“ iba Vlachovskú jazdu zručnosti a Rally levoča zaradenú do seriálu Minirally Cup. 38. Kowax Valašská Rally 2019, preto bude pre nich absolútnym debutom vo veľkom rally majstrovstve. Na štart sa Jano a Erika postavia v oranžovo-sivom polepe a so štartovým číslom 77.
„Tak pre nás je to úplný debut a sám som zvedavý ako to zvládneme. V prvom rade musím povedať, že jediným cieľom je odjazdiť čo možno najviac kilometrov a dojazd až na cieľovú rampu. Rýchlosť a dosahované časy sú v našom prípade druhoradé, tie teraz ešte riešiť nebudeme. Chcel by som aj touto cestou poďakovať manažérovi Kesko Racing Teamu, Ďurimu Keszimu za možnosť môjho „povýšenia“ z úlohy spolujazdca do úlohy jazdca. Dúfam, že jeho dôveru nesklameme,“ doplnil Ján Šustek.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, 38. Kowax Valašská Rally 2019 je zároveň zaradené aj do seriálu FIA ERT, českých majstrovstiev, ale aj do Valašsko-Tatranského Pohára. Na štart sa celkovo postaví takmer deväťdesiat súťažných posádok z troch stredoeurópskych krajín. Štart podujatia je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ na nedeľu 31.3.2019.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.