Rožňavský Kesko Racing Team po dvojici predsezónnych podujatí „naskočí“ počas posledného marcového víkendu do Majstrovstiev Slovenska v rally 2019.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu sa uskutoční na Morave, konkrétne vo Valašskom Meziříčí a jeho okolí. Na všetkých súťažiacich čaká trojdňová rally nádielka, ale aj takmer 165 kilometrov rýchlostných skúšok. Okrem tohto všetkého aj možný zisk hneď dvojice bodov do priebežného hodnotenia seriálu. Kesko Racing Team v rámci 38. Kowax Valašská Rally 2019 bude reprezentovať dvojica súťažných posádkach na dvoch zhodných vozidlách Seat Leon TDi.
V žlto-sivých farbách a štartovým číslom 76 sa súťaže zúčastní dvojica František Fusko – Štefan Tököli, ktorá spoločne o majstrovské body bojovala už v sezóne 2017.
„Som rád, že už prichádza štart sezóny. Verím tomu, že tá tohtoročná bude oveľa zaujímavejšia ako predchádzajúca. Slovenská asociácia motoristického športu nám vytvorila novú triedu, v ktorej budú medzi sebou bojovať iba vozidlá s dieselovými motormi. Tento krok nás všetkých potešil, nemalo totiž význam bojovať oproti továrenským A-čkovým vozidlám, to nám iba odoberalo chuť na súťaženie. Vo Valmeze sme ešte nikdy nejazdili, čiže nás čakajú nové trate, verím tomu, že budú pekné a náročné,“ vysvetli Fero Fusko pred súťažou.
Druhú posádku Kesko Racing Teamu bude tvoriť dvojica, ktorá je v rally súťažiach stále ešte úplným nováčikom. Jedná sa o Jána Šusteka a Eriku Románovú, ktorí si spoločne zatiaľ „strihli“ iba Vlachovskú jazdu zručnosti a Rally levoča zaradenú do seriálu Minirally Cup. 38. Kowax Valašská Rally 2019, preto bude pre nich absolútnym debutom vo veľkom rally majstrovstve. Na štart sa Jano a Erika postavia v oranžovo-sivom polepe a so štartovým číslom 77.
„Tak pre nás je to úplný debut a sám som zvedavý ako to zvládneme. V prvom rade musím povedať, že jediným cieľom je odjazdiť čo možno najviac kilometrov a dojazd až na cieľovú rampu. Rýchlosť a dosahované časy sú v našom prípade druhoradé, tie teraz ešte riešiť nebudeme. Chcel by som aj touto cestou poďakovať manažérovi Kesko Racing Teamu, Ďurimu Keszimu za možnosť môjho „povýšenia“ z úlohy spolujazdca do úlohy jazdca. Dúfam, že jeho dôveru nesklameme,“ doplnil Ján Šustek.
Úvodné podujatie slovenského rally šampionátu, 38. Kowax Valašská Rally 2019 je zároveň zaradené aj do seriálu FIA ERT, českých majstrovstiev, ale aj do Valašsko-Tatranského Pohára. Na štart sa celkovo postaví takmer deväťdesiat súťažných posádok z troch stredoeurópskych krajín. Štart podujatia je plánovaný na piatok 29.3.2019 a cieľ na nedeľu 31.3.2019.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.