Hyundai řekl, že Andreas Mikkelsen nesplnil svoje ani týmová očekávání v sezoně 2018. Po nepovedené sezoně se mnohými očekávalo, že jeho program na rok 2019 bude zredukován.
Dle britského Autosportu se o této možnosti opravdu uvažovalo, když Hyundai podepsal se Sébastienem Loebem. Nakonec však smlouva, kterou Andreas Mikkelsen s týmem má, zajistila Norovi start ve všech 14 soutěžích.
Austosport se zeptal Alaina Penasseho, týmového manažera, jestli Mikkelsen pojede všech 14 soutěží po boku Thierryho Neuvillea: "Ano, všech 14. Bylo to jednoduché rozhodování, protože máme platnou smlouvu a tu chceme dodržet." Jenomže letos se bývalému továrnímu jezdci Volkswagenu vůbec nedařilo a Neuville v závěru šampionátu poměrně pravidelně žádal větší podporu od kolegů...
Neuville vyhrál tři soutěže, 6x stanul na podium a až do konce sezony bojoval o titul. Mikkelsen nevyhrál ani jednu soutěž, na podium se podíval jenom jednou a na Neuvillea ztratil 117 bodů. "Pro Andrease to byl těžký rok. Je jasné, že jsme to nečekali ani my ani on.
Po poslední soutěži jsme měli jednání a pokusíme se najít lepší cestu. Na Monte Carlu uvidíme, jestli si z těchto jednání něco vzal," řekl Penasse. Andreas Mikkelsen přiznává, že v roce 2019 musí zabrat: "Je pro mě velmi důležité, abych získal zpět svoji formu. I příští rok budu s tímto týmem spolupracovat, takže se musím dostat z této negativní spirály, ve které aktuálně jsem.
Na každé rally jsme měli problém. Pokaždé jsem se snažil o to víc, abych se na další rally z těchto problémů dostal. Myslím, že my stačí jeden dobrý výsledek, abych se opět dostal do pohody. Možná, že o řízení až moc přemýšlím."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.