Hyundai řekl, že Andreas Mikkelsen nesplnil svoje ani týmová očekávání v sezoně 2018. Po nepovedené sezoně se mnohými očekávalo, že jeho program na rok 2019 bude zredukován.
Dle britského Autosportu se o této možnosti opravdu uvažovalo, když Hyundai podepsal se Sébastienem Loebem. Nakonec však smlouva, kterou Andreas Mikkelsen s týmem má, zajistila Norovi start ve všech 14 soutěžích.
Austosport se zeptal Alaina Penasseho, týmového manažera, jestli Mikkelsen pojede všech 14 soutěží po boku Thierryho Neuvillea: "Ano, všech 14. Bylo to jednoduché rozhodování, protože máme platnou smlouvu a tu chceme dodržet." Jenomže letos se bývalému továrnímu jezdci Volkswagenu vůbec nedařilo a Neuville v závěru šampionátu poměrně pravidelně žádal větší podporu od kolegů...
Neuville vyhrál tři soutěže, 6x stanul na podium a až do konce sezony bojoval o titul. Mikkelsen nevyhrál ani jednu soutěž, na podium se podíval jenom jednou a na Neuvillea ztratil 117 bodů. "Pro Andrease to byl těžký rok. Je jasné, že jsme to nečekali ani my ani on.
Po poslední soutěži jsme měli jednání a pokusíme se najít lepší cestu. Na Monte Carlu uvidíme, jestli si z těchto jednání něco vzal," řekl Penasse. Andreas Mikkelsen přiznává, že v roce 2019 musí zabrat: "Je pro mě velmi důležité, abych získal zpět svoji formu. I příští rok budu s tímto týmem spolupracovat, takže se musím dostat z této negativní spirály, ve které aktuálně jsem.
Na každé rally jsme měli problém. Pokaždé jsem se snažil o to víc, abych se na další rally z těchto problémů dostal. Myslím, že my stačí jeden dobrý výsledek, abych se opět dostal do pohody. Možná, že o řízení až moc přemýšlím."
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.