Citroën vysvětluje, jak ztratil podporu Abu Dhabi a tím i možnost nasadit třetí vůz

Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi
Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 8. prosince 2018 12:43
Sdílej:

Šéf týmu Citroën, Pierre Budar, vysvětluje důvody, proč došlo ke ztrátě podpory ze strany Abu Dhabi. Tým to příští sezonu World Rally Championship velmi pocítí, když bude moci nasadit jen dva vozy.

Abu Dhabi bylo přitom jedním z hlavních podporovatelů týmu Citroën ve WRC od roku 2013. Dle smlouvy s týmem vždy odjel několik soutěží ve třetím voze Khalid Al-Qassimi. Pro rok 2019 tým podepsal se Sébastienem Ogierem, kterého přetáhl z M-Sportu, a Esapekkou Lappim, kterého přetáhl z Toyoty. Aby si tým mohl dovolit nasadit třetí auto a měl tak šanci reálně pomýšlet na titul mezi týmy, musel by si udržet podporu Abu Dhabi. 

Ve třetím autě mohl jezdit ať už částečně nebo celou sezonu Sébastien Loeb. V případě částečného programu Loeba živily svoji šanci na alespoň pár startů Craig Breen a Mads Ostberg. Když se na internetu objevily první obrázky z testů Sébastiena Ogiera s C3 WRC, tak byla ještě loga Abu Dhabi na autě. V odpolední části testování však již ne.

"Náš vztah skončil po 6 letech, protože Abu Dhabi Racing a jejich vláda musí provést nějaký průzkum toho, co se děje s jejich investicemi," začal Pierre Budar. Dále dodal, že věřil v to, že vítězství Loeba v Rally Spain, které bylo jediným triumfem týmu v letošní sezoně, by mohlo přimět Abu Dhabi k setrvání s týmem. "Po výsledku ve Španělsku jsme věřili, že by to mohlo pokračovat, ale i šejk Khalid nám oznámil, že je možnost, že to skončí."

"Hlavní dopad pro nás bude v množství aut, se kterými v roce 2019 pojedeme. Bez partnerství s Abu Dhabi to bude složitější mít třetí auto. Aktuálně můžeme pro Citroën Racing potvrdit jen dvě auta. Bylo podmínkou mít nadále partnerství s Abu Dhabi, abychom nasadili třetí auto, takže ano, bude to mnohem komplikovanější nasadit třetí auto, pokud nenajdeme nějakého jiného partnera," pokračuje Budar. Francouz ale dodal, že věří, že se k nim Abu Dhabi pro rok 2020 po vyhodnocení jejich investic zase vrátí. 

Když byl dotázán na to, jaký to je pocit, že neuvidí Loeba příští rok v C3 WRC, Budar odpověděl: "Samozřejmě je to pro nás náročné. Ale museli jsme na to být připraveni, protože pro nás nasazení třetího auta nebylo jisté. Aktuálně je na základě posledního rozhodnutí těžké potvrdit třetí auto. Pojďme pracovat a uvidíme později," zakončil Budar.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.