Citroën vysvětluje, jak ztratil podporu Abu Dhabi a tím i možnost nasadit třetí vůz

Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi
Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 8. prosince 2018 12:43
Sdílej:

Šéf týmu Citroën, Pierre Budar, vysvětluje důvody, proč došlo ke ztrátě podpory ze strany Abu Dhabi. Tým to příští sezonu World Rally Championship velmi pocítí, když bude moci nasadit jen dva vozy.

Abu Dhabi bylo přitom jedním z hlavních podporovatelů týmu Citroën ve WRC od roku 2013. Dle smlouvy s týmem vždy odjel několik soutěží ve třetím voze Khalid Al-Qassimi. Pro rok 2019 tým podepsal se Sébastienem Ogierem, kterého přetáhl z M-Sportu, a Esapekkou Lappim, kterého přetáhl z Toyoty. Aby si tým mohl dovolit nasadit třetí auto a měl tak šanci reálně pomýšlet na titul mezi týmy, musel by si udržet podporu Abu Dhabi. 

Ve třetím autě mohl jezdit ať už částečně nebo celou sezonu Sébastien Loeb. V případě částečného programu Loeba živily svoji šanci na alespoň pár startů Craig Breen a Mads Ostberg. Když se na internetu objevily první obrázky z testů Sébastiena Ogiera s C3 WRC, tak byla ještě loga Abu Dhabi na autě. V odpolední části testování však již ne.

"Náš vztah skončil po 6 letech, protože Abu Dhabi Racing a jejich vláda musí provést nějaký průzkum toho, co se děje s jejich investicemi," začal Pierre Budar. Dále dodal, že věřil v to, že vítězství Loeba v Rally Spain, které bylo jediným triumfem týmu v letošní sezoně, by mohlo přimět Abu Dhabi k setrvání s týmem. "Po výsledku ve Španělsku jsme věřili, že by to mohlo pokračovat, ale i šejk Khalid nám oznámil, že je možnost, že to skončí."

"Hlavní dopad pro nás bude v množství aut, se kterými v roce 2019 pojedeme. Bez partnerství s Abu Dhabi to bude složitější mít třetí auto. Aktuálně můžeme pro Citroën Racing potvrdit jen dvě auta. Bylo podmínkou mít nadále partnerství s Abu Dhabi, abychom nasadili třetí auto, takže ano, bude to mnohem komplikovanější nasadit třetí auto, pokud nenajdeme nějakého jiného partnera," pokračuje Budar. Francouz ale dodal, že věří, že se k nim Abu Dhabi pro rok 2020 po vyhodnocení jejich investic zase vrátí. 

Když byl dotázán na to, jaký to je pocit, že neuvidí Loeba příští rok v C3 WRC, Budar odpověděl: "Samozřejmě je to pro nás náročné. Ale museli jsme na to být připraveni, protože pro nás nasazení třetího auta nebylo jisté. Aktuálně je na základě posledního rozhodnutí těžké potvrdit třetí auto. Pojďme pracovat a uvidíme později," zakončil Budar.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.