Šéf týmu Citroën, Pierre Budar, vysvětluje důvody, proč došlo ke ztrátě podpory ze strany Abu Dhabi. Tým to příští sezonu World Rally Championship velmi pocítí, když bude moci nasadit jen dva vozy.
Abu Dhabi bylo přitom jedním z hlavních podporovatelů týmu Citroën ve WRC od roku 2013. Dle smlouvy s týmem vždy odjel několik soutěží ve třetím voze Khalid Al-Qassimi. Pro rok 2019 tým podepsal se Sébastienem Ogierem, kterého přetáhl z M-Sportu, a Esapekkou Lappim, kterého přetáhl z Toyoty. Aby si tým mohl dovolit nasadit třetí auto a měl tak šanci reálně pomýšlet na titul mezi týmy, musel by si udržet podporu Abu Dhabi.
Ve třetím autě mohl jezdit ať už částečně nebo celou sezonu Sébastien Loeb. V případě částečného programu Loeba živily svoji šanci na alespoň pár startů Craig Breen a Mads Ostberg. Když se na internetu objevily první obrázky z testů Sébastiena Ogiera s C3 WRC, tak byla ještě loga Abu Dhabi na autě. V odpolední části testování však již ne.
"Náš vztah skončil po 6 letech, protože Abu Dhabi Racing a jejich vláda musí provést nějaký průzkum toho, co se děje s jejich investicemi," začal Pierre Budar. Dále dodal, že věřil v to, že vítězství Loeba v Rally Spain, které bylo jediným triumfem týmu v letošní sezoně, by mohlo přimět Abu Dhabi k setrvání s týmem. "Po výsledku ve Španělsku jsme věřili, že by to mohlo pokračovat, ale i šejk Khalid nám oznámil, že je možnost, že to skončí."
"Hlavní dopad pro nás bude v množství aut, se kterými v roce 2019 pojedeme. Bez partnerství s Abu Dhabi to bude složitější mít třetí auto. Aktuálně můžeme pro Citroën Racing potvrdit jen dvě auta. Bylo podmínkou mít nadále partnerství s Abu Dhabi, abychom nasadili třetí auto, takže ano, bude to mnohem komplikovanější nasadit třetí auto, pokud nenajdeme nějakého jiného partnera," pokračuje Budar. Francouz ale dodal, že věří, že se k nim Abu Dhabi pro rok 2020 po vyhodnocení jejich investic zase vrátí.
Když byl dotázán na to, jaký to je pocit, že neuvidí Loeba příští rok v C3 WRC, Budar odpověděl: "Samozřejmě je to pro nás náročné. Ale museli jsme na to být připraveni, protože pro nás nasazení třetího auta nebylo jisté. Aktuálně je na základě posledního rozhodnutí těžké potvrdit třetí auto. Pojďme pracovat a uvidíme později," zakončil Budar.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?