Šéf týmu Citroën, Pierre Budar, vysvětluje důvody, proč došlo ke ztrátě podpory ze strany Abu Dhabi. Tým to příští sezonu World Rally Championship velmi pocítí, když bude moci nasadit jen dva vozy.
Abu Dhabi bylo přitom jedním z hlavních podporovatelů týmu Citroën ve WRC od roku 2013. Dle smlouvy s týmem vždy odjel několik soutěží ve třetím voze Khalid Al-Qassimi. Pro rok 2019 tým podepsal se Sébastienem Ogierem, kterého přetáhl z M-Sportu, a Esapekkou Lappim, kterého přetáhl z Toyoty. Aby si tým mohl dovolit nasadit třetí auto a měl tak šanci reálně pomýšlet na titul mezi týmy, musel by si udržet podporu Abu Dhabi.
Ve třetím autě mohl jezdit ať už částečně nebo celou sezonu Sébastien Loeb. V případě částečného programu Loeba živily svoji šanci na alespoň pár startů Craig Breen a Mads Ostberg. Když se na internetu objevily první obrázky z testů Sébastiena Ogiera s C3 WRC, tak byla ještě loga Abu Dhabi na autě. V odpolední části testování však již ne.
"Náš vztah skončil po 6 letech, protože Abu Dhabi Racing a jejich vláda musí provést nějaký průzkum toho, co se děje s jejich investicemi," začal Pierre Budar. Dále dodal, že věřil v to, že vítězství Loeba v Rally Spain, které bylo jediným triumfem týmu v letošní sezoně, by mohlo přimět Abu Dhabi k setrvání s týmem. "Po výsledku ve Španělsku jsme věřili, že by to mohlo pokračovat, ale i šejk Khalid nám oznámil, že je možnost, že to skončí."
"Hlavní dopad pro nás bude v množství aut, se kterými v roce 2019 pojedeme. Bez partnerství s Abu Dhabi to bude složitější mít třetí auto. Aktuálně můžeme pro Citroën Racing potvrdit jen dvě auta. Bylo podmínkou mít nadále partnerství s Abu Dhabi, abychom nasadili třetí auto, takže ano, bude to mnohem komplikovanější nasadit třetí auto, pokud nenajdeme nějakého jiného partnera," pokračuje Budar. Francouz ale dodal, že věří, že se k nim Abu Dhabi pro rok 2020 po vyhodnocení jejich investic zase vrátí.
Když byl dotázán na to, jaký to je pocit, že neuvidí Loeba příští rok v C3 WRC, Budar odpověděl: "Samozřejmě je to pro nás náročné. Ale museli jsme na to být připraveni, protože pro nás nasazení třetího auta nebylo jisté. Aktuálně je na základě posledního rozhodnutí těžké potvrdit třetí auto. Pojďme pracovat a uvidíme později," zakončil Budar.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.