Citroën vysvětluje, jak ztratil podporu Abu Dhabi a tím i možnost nasadit třetí vůz

Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi
Citroën Racing se bude muset v příštím roce obejít bez podpory Abu Dhabi, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 8. prosince 2018 12:43
Sdílej:

Šéf týmu Citroën, Pierre Budar, vysvětluje důvody, proč došlo ke ztrátě podpory ze strany Abu Dhabi. Tým to příští sezonu World Rally Championship velmi pocítí, když bude moci nasadit jen dva vozy.

Abu Dhabi bylo přitom jedním z hlavních podporovatelů týmu Citroën ve WRC od roku 2013. Dle smlouvy s týmem vždy odjel několik soutěží ve třetím voze Khalid Al-Qassimi. Pro rok 2019 tým podepsal se Sébastienem Ogierem, kterého přetáhl z M-Sportu, a Esapekkou Lappim, kterého přetáhl z Toyoty. Aby si tým mohl dovolit nasadit třetí auto a měl tak šanci reálně pomýšlet na titul mezi týmy, musel by si udržet podporu Abu Dhabi. 

Ve třetím autě mohl jezdit ať už částečně nebo celou sezonu Sébastien Loeb. V případě částečného programu Loeba živily svoji šanci na alespoň pár startů Craig Breen a Mads Ostberg. Když se na internetu objevily první obrázky z testů Sébastiena Ogiera s C3 WRC, tak byla ještě loga Abu Dhabi na autě. V odpolední části testování však již ne.

"Náš vztah skončil po 6 letech, protože Abu Dhabi Racing a jejich vláda musí provést nějaký průzkum toho, co se děje s jejich investicemi," začal Pierre Budar. Dále dodal, že věřil v to, že vítězství Loeba v Rally Spain, které bylo jediným triumfem týmu v letošní sezoně, by mohlo přimět Abu Dhabi k setrvání s týmem. "Po výsledku ve Španělsku jsme věřili, že by to mohlo pokračovat, ale i šejk Khalid nám oznámil, že je možnost, že to skončí."

"Hlavní dopad pro nás bude v množství aut, se kterými v roce 2019 pojedeme. Bez partnerství s Abu Dhabi to bude složitější mít třetí auto. Aktuálně můžeme pro Citroën Racing potvrdit jen dvě auta. Bylo podmínkou mít nadále partnerství s Abu Dhabi, abychom nasadili třetí auto, takže ano, bude to mnohem komplikovanější nasadit třetí auto, pokud nenajdeme nějakého jiného partnera," pokračuje Budar. Francouz ale dodal, že věří, že se k nim Abu Dhabi pro rok 2020 po vyhodnocení jejich investic zase vrátí. 

Když byl dotázán na to, jaký to je pocit, že neuvidí Loeba příští rok v C3 WRC, Budar odpověděl: "Samozřejmě je to pro nás náročné. Ale museli jsme na to být připraveni, protože pro nás nasazení třetího auta nebylo jisté. Aktuálně je na základě posledního rozhodnutí těžké potvrdit třetí auto. Pojďme pracovat a uvidíme později," zakončil Budar.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.