AKTUALIZACE PO RZ24; V Austrálii se tento víkend rozhodne o titulech - mezi jezdci si to rozdá trojice Ogier, Neuville a Tänak. Mezi týmy má před poslední soutěží roku nejblíže k titulu Toyota, ale ohrozit ji může jak Hyundai tak i M-Sport.
Po RZ24:Doplníme...
Výsledky po RZ24
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:59:52,0 - - - 2. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +32,5 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +52,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:02,3 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +2:30,8 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:05,1 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +8:59,0 8. A. Heller - J. DíazFord Fiesta R5 +22:28,5 9. S. Glenney - A. SarandisŠkoda Fabia R5 +27:01,8 10. J. Serderidis - L. VannesteFord Fiesta WRC +35:14,1Po RZ21:Doplníme...
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:33:38,4 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +5,0 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +19,6 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +47,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +58,1 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:45,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:07,3 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:24,9 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:24,7 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +7:20,1Po RZ18:Odpolední sekce čítala druhé průjezdy dopoledními speciálkami a navíc dvě krátké superspeciálky.
RZ13 projel v nejrychlejším čase Hayden Paddon s Hyundai. Druhý čas (+0,1s) zajeli shodně Jari-Mattti Latvalal a Ott Tänak. Thierry Neuville sice zajel až devátý čas, ale ve stopce přiznal, že jel absolutní maximum toho, co byl schopen z auta dostat.
RZ14 projel nejrychleji Ott Tänak. Druhý byl Jari-Matti Latvala (+4s) a třetí Andreas Mikkelsen (+5,8s). V průběžném pořadí se Ott Tänak posunul do průběžného vedení v soutěži. To Thierry Neuville se posunul na průběžné osmé místo na úkor Teemu Suninena na Fordu. Zajímavý komentář měl ve stopce Tänak, který přiznal, že hlavní prioritu má titul mezi týmy. Mezi jezdci má k titulu aktuálně nejblíže Sébastien Ogier.
RZ15 přinesla další vítězství Toyotam, když nejrychlejší byl Lappi před Tanäkem a Paddonem. Novozélanďanovi v barvách Hyundai tento výsledek přinesl posun na celkové třetí místo před Madse Ostberga na Citroënu. Hodně jezdců, kteří vzali pouze jednu rezervní pneumatiku, v cíli lamentovali nad tím, že jejich pneumatiky již byly sjeté.
RZ16 byla diváckou speciálkou, kde si nejrychlejší čas připsal Ott Tänak. I RZ17, která byla opět speciálkou pro diváky, přinesla vítězství Estonci. Závěr dne, RZ18, byla opakováním RZ17 a radoval se Thierry Neuville.
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 2:07:52,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,9 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +26,3 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +46,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +50,4 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:44,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:04,6 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:35,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:49,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +6:16,8Po RZ12:RZ9 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+0,4s) a Mikkelsenem (+1,4s). Latvala se celkově posunul na druhé místo před Craiga Breena. Ott Tänak na trati potkal jelena, naštěstí tento incident neznamenal výraznější ztrátu.
V RZ10 se Craig Breen dále propadal, Ir spadl až na 5. pozici. Dostali se před něj Paddon i Tänak. Estonec zajel nejrychlejší čas na této vložce, druhý Latvala ztratil 3,8s. Dvojici Toyot sekundoval Paddon s Hyundai. Ostberg, jehož náskok na čele tál jako led na slunci, přiznal, že nezvolil správně pneumatiky.
RZ11 už přinesla změnu na čele, když obě Toyoty přeskočily Ostberga. Vedení v soutěži tak převzal Latvala před Tänakem a Ostbergem. Hodně (+1:20 min) ztratil Breen, který spadl až na 8. příčku. Důvodem jeho ztráty byly hodiny, při kterých si poškodil zavěšení. Jezdec továrního Citroënu se na přejezdu snažil poškozené zavěšení opravit.
RZ12 byla krátkou diváckou speciálkou, kterou vyhrál Efyln Evans spoleně s Ottem Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 1:29:32,3 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +3,2 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +8,0 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,3 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +31,8 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:12,1 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:25,7 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:54,7 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:04,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +5:46,5Po RZ8:Odpoledne se začalo závodit na RZ4, kde zajel nejrychlejší čas Ott Tänak, kdy předčil o 0,1s Esapekku Lappio a 1 vteřinu ztratili Ogier a Mikkelsen. Celkově se Tänak dostal na čtvrté místo a Breen spadl na 6. Jezdci polemizovali nad volbou obutí, faktem je, že bylo teplo a slunečno.
RZ5 přinesla vítězství Thierrymu Neuvillovi. Desetinu ztratil Teemu Suninen a pět desetin pak Jari-Matti Latvala, který se dostal na druhou příčku celkově. Z toho spadl až na 9. místo Lappi, který najel do brodu, do motoru se dostala voda a Fin zůstal na 23s stát. Kolega Tänak v tom stejném brodu ulomil nárazník.
RZ6 byla druhým průjezdem nejdelšího testu dne a zkoušku vyhrály Citroëny. Breen porazil o 1s Ostberga a poskočil na celkově třetí místo. Taktizovalo se u M-Sport Fordu, protože po této zkoušce se určovalo pořadí na trati ve druhé etapě. Ogierovi se dostalo podpory od obou kolegů, kteří jej pustili před sebe. Před všechny Fordy se ale díky této strategii dostal i Lappi. Pohromu znamenal tento test pro Neuvillea, který dojel do cíle s defektem a ztrátou 54s.
RZ7 byla krátká, 1,3km měřící, divácká zkouška, kterou vyhrál Ogier. Trochu širší v jedné zatáčce byl Thierry Neuville. RZ8 pak byla opakovaným průjezdem tohoto testu, tentokrát byl nejrychlejší Tänak.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 53:37,4 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +6,8 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +8,7 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,5 5. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,9 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +28,3 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +38,2 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +45,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +47,2 10. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:11,9Po RZ3:Dopolední sekce v Austrálii obnášela tři měřené úseky. Nejlépe začal Esapekka Lappi, když byl na RZ1 o 0,8 vteřiny rychlejší než Ott Tänak a o 1,2 vteřiny rychlejší než Jari-Matti Latvala. Toyota tak hned předvedla, že i na tuto soutěž je dobře připravená a chce získat titul mezi konstruktéry.
RZ2 projel v nejrychlejším čase Jari-Matti Latvala, druhý byl Craig Breen (+0,5 vteřiny) a třetí Esapekka Lappi (+1,2 vteřiny). Po této zkoušce byly v průběžném vedení se shodným časem Lappi a Latvala s Yarisy WRC. Dva hlavní adepti na titul, Sébastien Ogier a Thierry Neuville, se v pátek samozřejmě potýkají s čištěním trati, které je tady v Austrálii zvlášť znát. Ogier tak je dle svých slov tuto zkoušku naplno a stejně zajel až 11. čas. Neuville byl o místo lepší.
RZ3 vyhrál Mads Ostberg s C3 WRC. Nor nadělil druhému v cíli, což byl jeho týmový kolega Craig Breen hned 5,9 vteřiny a rázem poskočil do průběžného vedení. Třetí Hayden Paddon ztratil 6,6 vteřiny. Na této zkoušce chyboval Andreas Mikkelsen, Nor havaroval a musel pro dnešek vzdát. Do cíle RZ dojel s defektem Ott Tänak, Estonec ale zajel i tak čtvrtý čas (+6,8s).
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 25:34,4 - - - 2. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +5,4 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +5,8 4. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +7,0 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +7,3 6. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +7,8 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +13,6 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +14,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +19,2 10. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +27,6Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.