AKTUALIZACE PO RZ24; V Austrálii se tento víkend rozhodne o titulech - mezi jezdci si to rozdá trojice Ogier, Neuville a Tänak. Mezi týmy má před poslední soutěží roku nejblíže k titulu Toyota, ale ohrozit ji může jak Hyundai tak i M-Sport.
Po RZ24:Doplníme...
Výsledky po RZ24
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:59:52,0 - - - 2. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +32,5 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +52,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:02,3 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +2:30,8 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:05,1 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +8:59,0 8. A. Heller - J. DíazFord Fiesta R5 +22:28,5 9. S. Glenney - A. SarandisŠkoda Fabia R5 +27:01,8 10. J. Serderidis - L. VannesteFord Fiesta WRC +35:14,1Po RZ21:Doplníme...
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:33:38,4 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +5,0 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +19,6 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +47,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +58,1 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:45,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:07,3 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:24,9 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:24,7 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +7:20,1Po RZ18:Odpolední sekce čítala druhé průjezdy dopoledními speciálkami a navíc dvě krátké superspeciálky.
RZ13 projel v nejrychlejším čase Hayden Paddon s Hyundai. Druhý čas (+0,1s) zajeli shodně Jari-Mattti Latvalal a Ott Tänak. Thierry Neuville sice zajel až devátý čas, ale ve stopce přiznal, že jel absolutní maximum toho, co byl schopen z auta dostat.
RZ14 projel nejrychleji Ott Tänak. Druhý byl Jari-Matti Latvala (+4s) a třetí Andreas Mikkelsen (+5,8s). V průběžném pořadí se Ott Tänak posunul do průběžného vedení v soutěži. To Thierry Neuville se posunul na průběžné osmé místo na úkor Teemu Suninena na Fordu. Zajímavý komentář měl ve stopce Tänak, který přiznal, že hlavní prioritu má titul mezi týmy. Mezi jezdci má k titulu aktuálně nejblíže Sébastien Ogier.
RZ15 přinesla další vítězství Toyotam, když nejrychlejší byl Lappi před Tanäkem a Paddonem. Novozélanďanovi v barvách Hyundai tento výsledek přinesl posun na celkové třetí místo před Madse Ostberga na Citroënu. Hodně jezdců, kteří vzali pouze jednu rezervní pneumatiku, v cíli lamentovali nad tím, že jejich pneumatiky již byly sjeté.
RZ16 byla diváckou speciálkou, kde si nejrychlejší čas připsal Ott Tänak. I RZ17, která byla opět speciálkou pro diváky, přinesla vítězství Estonci. Závěr dne, RZ18, byla opakováním RZ17 a radoval se Thierry Neuville.
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 2:07:52,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,9 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +26,3 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +46,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +50,4 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:44,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:04,6 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:35,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:49,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +6:16,8Po RZ12:RZ9 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+0,4s) a Mikkelsenem (+1,4s). Latvala se celkově posunul na druhé místo před Craiga Breena. Ott Tänak na trati potkal jelena, naštěstí tento incident neznamenal výraznější ztrátu.
V RZ10 se Craig Breen dále propadal, Ir spadl až na 5. pozici. Dostali se před něj Paddon i Tänak. Estonec zajel nejrychlejší čas na této vložce, druhý Latvala ztratil 3,8s. Dvojici Toyot sekundoval Paddon s Hyundai. Ostberg, jehož náskok na čele tál jako led na slunci, přiznal, že nezvolil správně pneumatiky.
RZ11 už přinesla změnu na čele, když obě Toyoty přeskočily Ostberga. Vedení v soutěži tak převzal Latvala před Tänakem a Ostbergem. Hodně (+1:20 min) ztratil Breen, který spadl až na 8. příčku. Důvodem jeho ztráty byly hodiny, při kterých si poškodil zavěšení. Jezdec továrního Citroënu se na přejezdu snažil poškozené zavěšení opravit.
RZ12 byla krátkou diváckou speciálkou, kterou vyhrál Efyln Evans spoleně s Ottem Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 1:29:32,3 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +3,2 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +8,0 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,3 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +31,8 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:12,1 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:25,7 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:54,7 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:04,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +5:46,5Po RZ8:Odpoledne se začalo závodit na RZ4, kde zajel nejrychlejší čas Ott Tänak, kdy předčil o 0,1s Esapekku Lappio a 1 vteřinu ztratili Ogier a Mikkelsen. Celkově se Tänak dostal na čtvrté místo a Breen spadl na 6. Jezdci polemizovali nad volbou obutí, faktem je, že bylo teplo a slunečno.
RZ5 přinesla vítězství Thierrymu Neuvillovi. Desetinu ztratil Teemu Suninen a pět desetin pak Jari-Matti Latvala, který se dostal na druhou příčku celkově. Z toho spadl až na 9. místo Lappi, který najel do brodu, do motoru se dostala voda a Fin zůstal na 23s stát. Kolega Tänak v tom stejném brodu ulomil nárazník.
RZ6 byla druhým průjezdem nejdelšího testu dne a zkoušku vyhrály Citroëny. Breen porazil o 1s Ostberga a poskočil na celkově třetí místo. Taktizovalo se u M-Sport Fordu, protože po této zkoušce se určovalo pořadí na trati ve druhé etapě. Ogierovi se dostalo podpory od obou kolegů, kteří jej pustili před sebe. Před všechny Fordy se ale díky této strategii dostal i Lappi. Pohromu znamenal tento test pro Neuvillea, který dojel do cíle s defektem a ztrátou 54s.
RZ7 byla krátká, 1,3km měřící, divácká zkouška, kterou vyhrál Ogier. Trochu širší v jedné zatáčce byl Thierry Neuville. RZ8 pak byla opakovaným průjezdem tohoto testu, tentokrát byl nejrychlejší Tänak.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 53:37,4 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +6,8 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +8,7 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,5 5. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,9 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +28,3 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +38,2 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +45,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +47,2 10. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:11,9Po RZ3:Dopolední sekce v Austrálii obnášela tři měřené úseky. Nejlépe začal Esapekka Lappi, když byl na RZ1 o 0,8 vteřiny rychlejší než Ott Tänak a o 1,2 vteřiny rychlejší než Jari-Matti Latvala. Toyota tak hned předvedla, že i na tuto soutěž je dobře připravená a chce získat titul mezi konstruktéry.
RZ2 projel v nejrychlejším čase Jari-Matti Latvala, druhý byl Craig Breen (+0,5 vteřiny) a třetí Esapekka Lappi (+1,2 vteřiny). Po této zkoušce byly v průběžném vedení se shodným časem Lappi a Latvala s Yarisy WRC. Dva hlavní adepti na titul, Sébastien Ogier a Thierry Neuville, se v pátek samozřejmě potýkají s čištěním trati, které je tady v Austrálii zvlášť znát. Ogier tak je dle svých slov tuto zkoušku naplno a stejně zajel až 11. čas. Neuville byl o místo lepší.
RZ3 vyhrál Mads Ostberg s C3 WRC. Nor nadělil druhému v cíli, což byl jeho týmový kolega Craig Breen hned 5,9 vteřiny a rázem poskočil do průběžného vedení. Třetí Hayden Paddon ztratil 6,6 vteřiny. Na této zkoušce chyboval Andreas Mikkelsen, Nor havaroval a musel pro dnešek vzdát. Do cíle RZ dojel s defektem Ott Tänak, Estonec ale zajel i tak čtvrtý čas (+6,8s).
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 25:34,4 - - - 2. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +5,4 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +5,8 4. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +7,0 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +7,3 6. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +7,8 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +13,6 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +14,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +19,2 10. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +27,6Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?