AKTUALIZACE PO RZ24; V Austrálii se tento víkend rozhodne o titulech - mezi jezdci si to rozdá trojice Ogier, Neuville a Tänak. Mezi týmy má před poslední soutěží roku nejblíže k titulu Toyota, ale ohrozit ji může jak Hyundai tak i M-Sport.
Po RZ24:Doplníme...
Výsledky po RZ24
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:59:52,0 - - - 2. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +32,5 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +52,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:02,3 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +2:30,8 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:05,1 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +8:59,0 8. A. Heller - J. DíazFord Fiesta R5 +22:28,5 9. S. Glenney - A. SarandisŠkoda Fabia R5 +27:01,8 10. J. Serderidis - L. VannesteFord Fiesta WRC +35:14,1Po RZ21:Doplníme...
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:33:38,4 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +5,0 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +19,6 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +47,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +58,1 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:45,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:07,3 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:24,9 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:24,7 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +7:20,1Po RZ18:Odpolední sekce čítala druhé průjezdy dopoledními speciálkami a navíc dvě krátké superspeciálky.
RZ13 projel v nejrychlejším čase Hayden Paddon s Hyundai. Druhý čas (+0,1s) zajeli shodně Jari-Mattti Latvalal a Ott Tänak. Thierry Neuville sice zajel až devátý čas, ale ve stopce přiznal, že jel absolutní maximum toho, co byl schopen z auta dostat.
RZ14 projel nejrychleji Ott Tänak. Druhý byl Jari-Matti Latvala (+4s) a třetí Andreas Mikkelsen (+5,8s). V průběžném pořadí se Ott Tänak posunul do průběžného vedení v soutěži. To Thierry Neuville se posunul na průběžné osmé místo na úkor Teemu Suninena na Fordu. Zajímavý komentář měl ve stopce Tänak, který přiznal, že hlavní prioritu má titul mezi týmy. Mezi jezdci má k titulu aktuálně nejblíže Sébastien Ogier.
RZ15 přinesla další vítězství Toyotam, když nejrychlejší byl Lappi před Tanäkem a Paddonem. Novozélanďanovi v barvách Hyundai tento výsledek přinesl posun na celkové třetí místo před Madse Ostberga na Citroënu. Hodně jezdců, kteří vzali pouze jednu rezervní pneumatiku, v cíli lamentovali nad tím, že jejich pneumatiky již byly sjeté.
RZ16 byla diváckou speciálkou, kde si nejrychlejší čas připsal Ott Tänak. I RZ17, která byla opět speciálkou pro diváky, přinesla vítězství Estonci. Závěr dne, RZ18, byla opakováním RZ17 a radoval se Thierry Neuville.
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 2:07:52,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,9 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +26,3 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +46,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +50,4 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:44,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:04,6 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:35,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:49,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +6:16,8Po RZ12:RZ9 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+0,4s) a Mikkelsenem (+1,4s). Latvala se celkově posunul na druhé místo před Craiga Breena. Ott Tänak na trati potkal jelena, naštěstí tento incident neznamenal výraznější ztrátu.
V RZ10 se Craig Breen dále propadal, Ir spadl až na 5. pozici. Dostali se před něj Paddon i Tänak. Estonec zajel nejrychlejší čas na této vložce, druhý Latvala ztratil 3,8s. Dvojici Toyot sekundoval Paddon s Hyundai. Ostberg, jehož náskok na čele tál jako led na slunci, přiznal, že nezvolil správně pneumatiky.
RZ11 už přinesla změnu na čele, když obě Toyoty přeskočily Ostberga. Vedení v soutěži tak převzal Latvala před Tänakem a Ostbergem. Hodně (+1:20 min) ztratil Breen, který spadl až na 8. příčku. Důvodem jeho ztráty byly hodiny, při kterých si poškodil zavěšení. Jezdec továrního Citroënu se na přejezdu snažil poškozené zavěšení opravit.
RZ12 byla krátkou diváckou speciálkou, kterou vyhrál Efyln Evans spoleně s Ottem Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 1:29:32,3 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +3,2 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +8,0 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,3 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +31,8 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:12,1 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:25,7 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:54,7 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:04,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +5:46,5Po RZ8:Odpoledne se začalo závodit na RZ4, kde zajel nejrychlejší čas Ott Tänak, kdy předčil o 0,1s Esapekku Lappio a 1 vteřinu ztratili Ogier a Mikkelsen. Celkově se Tänak dostal na čtvrté místo a Breen spadl na 6. Jezdci polemizovali nad volbou obutí, faktem je, že bylo teplo a slunečno.
RZ5 přinesla vítězství Thierrymu Neuvillovi. Desetinu ztratil Teemu Suninen a pět desetin pak Jari-Matti Latvala, který se dostal na druhou příčku celkově. Z toho spadl až na 9. místo Lappi, který najel do brodu, do motoru se dostala voda a Fin zůstal na 23s stát. Kolega Tänak v tom stejném brodu ulomil nárazník.
RZ6 byla druhým průjezdem nejdelšího testu dne a zkoušku vyhrály Citroëny. Breen porazil o 1s Ostberga a poskočil na celkově třetí místo. Taktizovalo se u M-Sport Fordu, protože po této zkoušce se určovalo pořadí na trati ve druhé etapě. Ogierovi se dostalo podpory od obou kolegů, kteří jej pustili před sebe. Před všechny Fordy se ale díky této strategii dostal i Lappi. Pohromu znamenal tento test pro Neuvillea, který dojel do cíle s defektem a ztrátou 54s.
RZ7 byla krátká, 1,3km měřící, divácká zkouška, kterou vyhrál Ogier. Trochu širší v jedné zatáčce byl Thierry Neuville. RZ8 pak byla opakovaným průjezdem tohoto testu, tentokrát byl nejrychlejší Tänak.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 53:37,4 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +6,8 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +8,7 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,5 5. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,9 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +28,3 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +38,2 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +45,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +47,2 10. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:11,9Po RZ3:Dopolední sekce v Austrálii obnášela tři měřené úseky. Nejlépe začal Esapekka Lappi, když byl na RZ1 o 0,8 vteřiny rychlejší než Ott Tänak a o 1,2 vteřiny rychlejší než Jari-Matti Latvala. Toyota tak hned předvedla, že i na tuto soutěž je dobře připravená a chce získat titul mezi konstruktéry.
RZ2 projel v nejrychlejším čase Jari-Matti Latvala, druhý byl Craig Breen (+0,5 vteřiny) a třetí Esapekka Lappi (+1,2 vteřiny). Po této zkoušce byly v průběžném vedení se shodným časem Lappi a Latvala s Yarisy WRC. Dva hlavní adepti na titul, Sébastien Ogier a Thierry Neuville, se v pátek samozřejmě potýkají s čištěním trati, které je tady v Austrálii zvlášť znát. Ogier tak je dle svých slov tuto zkoušku naplno a stejně zajel až 11. čas. Neuville byl o místo lepší.
RZ3 vyhrál Mads Ostberg s C3 WRC. Nor nadělil druhému v cíli, což byl jeho týmový kolega Craig Breen hned 5,9 vteřiny a rázem poskočil do průběžného vedení. Třetí Hayden Paddon ztratil 6,6 vteřiny. Na této zkoušce chyboval Andreas Mikkelsen, Nor havaroval a musel pro dnešek vzdát. Do cíle RZ dojel s defektem Ott Tänak, Estonec ale zajel i tak čtvrtý čas (+6,8s).
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 25:34,4 - - - 2. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +5,4 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +5,8 4. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +7,0 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +7,3 6. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +7,8 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +13,6 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +14,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +19,2 10. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +27,6V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.