AKTUALIZACE PO RZ24; V Austrálii se tento víkend rozhodne o titulech - mezi jezdci si to rozdá trojice Ogier, Neuville a Tänak. Mezi týmy má před poslední soutěží roku nejblíže k titulu Toyota, ale ohrozit ji může jak Hyundai tak i M-Sport.
Po RZ24:Doplníme...
Výsledky po RZ24
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:59:52,0 - - - 2. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +32,5 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +52,2 4. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:02,3 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +2:30,8 6. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +3:05,1 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +8:59,0 8. A. Heller - J. DíazFord Fiesta R5 +22:28,5 9. S. Glenney - A. SarandisŠkoda Fabia R5 +27:01,8 10. J. Serderidis - L. VannesteFord Fiesta WRC +35:14,1Po RZ21:Doplníme...
Výsledky po RZ21
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:33:38,4 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +5,0 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +19,6 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +47,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +58,1 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:45,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:07,3 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:24,9 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +3:24,7 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +7:20,1Po RZ18:Odpolední sekce čítala druhé průjezdy dopoledními speciálkami a navíc dvě krátké superspeciálky.
RZ13 projel v nejrychlejším čase Hayden Paddon s Hyundai. Druhý čas (+0,1s) zajeli shodně Jari-Mattti Latvalal a Ott Tänak. Thierry Neuville sice zajel až devátý čas, ale ve stopce přiznal, že jel absolutní maximum toho, co byl schopen z auta dostat.
RZ14 projel nejrychleji Ott Tänak. Druhý byl Jari-Matti Latvala (+4s) a třetí Andreas Mikkelsen (+5,8s). V průběžném pořadí se Ott Tänak posunul do průběžného vedení v soutěži. To Thierry Neuville se posunul na průběžné osmé místo na úkor Teemu Suninena na Fordu. Zajímavý komentář měl ve stopce Tänak, který přiznal, že hlavní prioritu má titul mezi týmy. Mezi jezdci má k titulu aktuálně nejblíže Sébastien Ogier.
RZ15 přinesla další vítězství Toyotam, když nejrychlejší byl Lappi před Tanäkem a Paddonem. Novozélanďanovi v barvách Hyundai tento výsledek přinesl posun na celkové třetí místo před Madse Ostberga na Citroënu. Hodně jezdců, kteří vzali pouze jednu rezervní pneumatiku, v cíli lamentovali nad tím, že jejich pneumatiky již byly sjeté.
RZ16 byla diváckou speciálkou, kde si nejrychlejší čas připsal Ott Tänak. I RZ17, která byla opět speciálkou pro diváky, přinesla vítězství Estonci. Závěr dne, RZ18, byla opakováním RZ17 a radoval se Thierry Neuville.
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 2:07:52,0 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +21,9 3. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +26,3 4. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +46,6 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +50,4 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:44,8 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +2:04,6 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:35,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +2:49,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +6:16,8Po RZ12:RZ9 vyhrál Ott Tänak před kolegou Latvalou (+0,4s) a Mikkelsenem (+1,4s). Latvala se celkově posunul na druhé místo před Craiga Breena. Ott Tänak na trati potkal jelena, naštěstí tento incident neznamenal výraznější ztrátu.
V RZ10 se Craig Breen dále propadal, Ir spadl až na 5. pozici. Dostali se před něj Paddon i Tänak. Estonec zajel nejrychlejší čas na této vložce, druhý Latvala ztratil 3,8s. Dvojici Toyot sekundoval Paddon s Hyundai. Ostberg, jehož náskok na čele tál jako led na slunci, přiznal, že nezvolil správně pneumatiky.
RZ11 už přinesla změnu na čele, když obě Toyoty přeskočily Ostberga. Vedení v soutěži tak převzal Latvala před Tänakem a Ostbergem. Hodně (+1:20 min) ztratil Breen, který spadl až na 8. příčku. Důvodem jeho ztráty byly hodiny, při kterých si poškodil zavěšení. Jezdec továrního Citroënu se na přejezdu snažil poškozené zavěšení opravit.
RZ12 byla krátkou diváckou speciálkou, kterou vyhrál Efyln Evans spoleně s Ottem Tänakem.
Výsledky po RZ12
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 1:29:32,3 - - - 2. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +3,2 3. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC +8,0 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,3 5. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +31,8 6. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +1:12,1 7. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +1:25,7 8. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +1:54,7 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +2:04,0 10. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +3:50 min +5:46,5Po RZ8:Odpoledne se začalo závodit na RZ4, kde zajel nejrychlejší čas Ott Tänak, kdy předčil o 0,1s Esapekku Lappio a 1 vteřinu ztratili Ogier a Mikkelsen. Celkově se Tänak dostal na čtvrté místo a Breen spadl na 6. Jezdci polemizovali nad volbou obutí, faktem je, že bylo teplo a slunečno.
RZ5 přinesla vítězství Thierrymu Neuvillovi. Desetinu ztratil Teemu Suninen a pět desetin pak Jari-Matti Latvala, který se dostal na druhou příčku celkově. Z toho spadl až na 9. místo Lappi, který najel do brodu, do motoru se dostala voda a Fin zůstal na 23s stát. Kolega Tänak v tom stejném brodu ulomil nárazník.
RZ6 byla druhým průjezdem nejdelšího testu dne a zkoušku vyhrály Citroëny. Breen porazil o 1s Ostberga a poskočil na celkově třetí místo. Taktizovalo se u M-Sport Fordu, protože po této zkoušce se určovalo pořadí na trati ve druhé etapě. Ogierovi se dostalo podpory od obou kolegů, kteří jej pustili před sebe. Před všechny Fordy se ale díky této strategii dostal i Lappi. Pohromu znamenal tento test pro Neuvillea, který dojel do cíle s defektem a ztrátou 54s.
RZ7 byla krátká, 1,3km měřící, divácká zkouška, kterou vyhrál Ogier. Trochu širší v jedné zatáčce byl Thierry Neuville. RZ8 pak byla opakovaným průjezdem tohoto testu, tentokrát byl nejrychlejší Tänak.
Výsledky po RZ8
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 53:37,4 - - - 2. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +6,8 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +8,7 4. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +12,5 5. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +16,9 6. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +28,3 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +38,2 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +45,2 9. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +47,2 10. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +1:11,9Po RZ3:Dopolední sekce v Austrálii obnášela tři měřené úseky. Nejlépe začal Esapekka Lappi, když byl na RZ1 o 0,8 vteřiny rychlejší než Ott Tänak a o 1,2 vteřiny rychlejší než Jari-Matti Latvala. Toyota tak hned předvedla, že i na tuto soutěž je dobře připravená a chce získat titul mezi konstruktéry.
RZ2 projel v nejrychlejším čase Jari-Matti Latvala, druhý byl Craig Breen (+0,5 vteřiny) a třetí Esapekka Lappi (+1,2 vteřiny). Po této zkoušce byly v průběžném vedení se shodným časem Lappi a Latvala s Yarisy WRC. Dva hlavní adepti na titul, Sébastien Ogier a Thierry Neuville, se v pátek samozřejmě potýkají s čištěním trati, které je tady v Austrálii zvlášť znát. Ogier tak je dle svých slov tuto zkoušku naplno a stejně zajel až 11. čas. Neuville byl o místo lepší.
RZ3 vyhrál Mads Ostberg s C3 WRC. Nor nadělil druhému v cíli, což byl jeho týmový kolega Craig Breen hned 5,9 vteřiny a rázem poskočil do průběžného vedení. Třetí Hayden Paddon ztratil 6,6 vteřiny. Na této zkoušce chyboval Andreas Mikkelsen, Nor havaroval a musel pro dnešek vzdát. Do cíle RZ dojel s defektem Ott Tänak, Estonec ale zajel i tak čtvrtý čas (+6,8s).
Výsledky po RZ3
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. M. Ostberg - T. EriksenCitroën C3 WRC 25:34,4 - - - 2. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +5,4 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +5,8 4. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +7,0 5. H. Paddon - S. MarshallHyundai i20 Coupe WRC +7,3 6. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +7,8 7. T. Suninen - M. MarkkulaFord Fiesta WRC +13,6 8. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +14,8 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +19,2 10. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +27,6Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?