AKTUALIZACE PRO RZ18; Katalánská rally se v posledních letech stala jedinou soutěží MS, která se jede na dvou površích zároveň. Na jezdce čeká jak šotolina tak asfalt. To pro týmy představuje velkou výzvu v podobě nutnosti přestavět ve večerním servisu auta z šotolinové specifikace na asfaltovou. Jezdci tak ráno usednout do aut, která budou mít kompletně odlišné vlastnosti.
Po RZ18:V neděli se už jelo na suchém asfaltu, RZ15 vyhrál Sébastien Loeb před Danim Sordem (+6,1s) a Thierrym Neuvillem (+6,5s). Loeb, který jako jediný vzal tvrdé pneumatiky, se rázem dostal do čela soutěže.
RZ16 přinesla další vítězství Loeba o 2,7s před Tänakem a 3,4s před Neuvillem. Hyundai Neuvillea a Sorda přeskočily Ford Elfyna Evanse (Brit spadl až na 6. místo). Tänak a Sordo uznali, že správné obutí pro tuto sekci zvolil pouze Loeb.
Na RZ17 se blýskl nejrychlejším časem Sébastien Ogier, který tak vyvinul tlak na Sébastiena Loeba. Před poslední zkouškou je dělilo 3,6s. Druhý byl Elfyn Evans, který se díky tomu dostal před Sorda na 4. místo. Smůlu měl Latvala, kterého další defekt připravil o 50 vteřin a také šanci poprat se s oběma Sébastieny o vítězství. Fin spadl na 6. místo.
Na RZ18 došlo na taktiku, když Latvala jel na úrovni WRC2 jezdců, aby před sebe pustil nejen Tänaka ale i Lappiho - oba jsou v šampionátu jezdců lépe postaveni než Fin. Defekt na konci testu postihl Neuvillea a díky tomu Belgičan přišel o třetí příčku v hodnocení soutěže.
Výsledky Power Stage:1) Ott Tänak +5 bodů2) Sébastien Ogier +4 body3) Sébastien Loeb +3 body4) Elfyn Evans +2 body5) Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ18
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC 3:12:08,0 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +2,9 3. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +16,5 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +17,0 5. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +18,6 6. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +1:03,9 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:16,6 8. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +1:26,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +2:07,0 10. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:48,2Po RZ14:RZ11 vyhrál Thierry Neuville před Ottem Tänakem (+1,2s) a Esapekkou Lappim (+2,4s). Latvala, který ztratil v pátek 40 s defektem, poskočil do čela soutěže. Jezdci, kteří měli na svých vozech obuté mokré pneumatiky, žehrali na málo deště.
RZ12 přinesla první zářez Sébastiena Loeba, který dle svých slov 6 let nezávodil na mokrém asfaltu s WRC vozem. 0,6s ztratil Neuville a 5,3 s Lappi. Loebovi vítězství v testu přineslo posun na celkové třetí místo před Elfyna Evanse. Hodiny předvedl na trati Craig Breen.
V RZ13 si poradil Thierry Neuville o 0,9 se Sébastienem Ogierem a třetí Teemu Suninen ztratil 6,6s. Ogier zde postoupil z 5. místa až na 2., naopak Sordo (až 11. čas +22s) se propadl o čtyři příčky. Španěl v cíli poukázal na velké množství nečistot na trati. Lappi ustál hodiny na vytočenou šestku, stejný problém postil i Tänaka.
RZ14 byl krátká speciálka v Salou, kterou vyhrál Tänak před Rovanperou na Škodě Fabia R5.
Výsledky po RZ14
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC 2:35:01,8 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +4,7 3. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +8,0 4. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +9,8 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +12,7 6. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +16,5 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +46,5 8. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +1:00,7 9. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +1:37,9 10. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +2:07,3Po RZ10:RZ8 byla zrušená. Sobota tak začala až asfaltovou RZ9, kterou opanoval Tanäk před Latvalou (+3,6s) a Sordem (+6,1s). Fin se dostal před Loeba už na čtvrté místo, nebýt defektu, mohl bojovat o vedení. Jezdce trápilo počasí, protože pršelo. Někteří obuli na své vozy mokré pneumatiky, jiné měkkou směs. Cutováním zatáček se na trať dostávalo dost nečistot.
RZ10 vyhrály opět Toyoty, tentokrát v pořadí Latvala a Lappi. 4,7 s ztratil třetí Thierry Neuville. Nejdůležitějším okamžikem této zkoušky byl ale defekt Otta Tänaka, který ztratil 1:43 min a propadl se až na 9. místo. Estonec v cíli netušil, jak k němu přišel. Nicméně tento defekt jej možná připravil o titul mistra, zcela jistě pak o vítězství.
Výsledky po RZ10
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC 1:59:37,3 - - - 2. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +0,3 3. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +8,6 4. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +11,1 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +13,1 6. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +32,4 7. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +38,1 8. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +59,3 9. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC +1:02,1 10. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +1:19,7Po RZ7:Po obědě se vítězstvím na RZ5 přihlásil o slovo také domácí matador, Dani Sordo. Španěl porazil o 0,5 s Jariho-Mattiho Latvalu a 0,8 s Craiga Breena. Hodiny na trati udělal Lappi.
Latvalu jeho defekt zřejmě zdravě "naštval", protože odpoledne pokračoval ve velmi silném tempu. RZ6 vyhrál o 4 s před Tänakem a Breenem a poskočil na 8. místo. V cíli si Fin pochvaloval svoje auto a to, jak mu funguje. Jezdci na čele (Neuville a Ogier) poukazovali na čištění.
RZ7 projel nejrychleji opět Latvala, sekundovali mu Tänak a Loeb (oba +2,9s). Po pátku tak vedl s velkým náskokem Ott Tänak před Danim Sordem a Elfynem Evansem. Do velkých problémů se na trati poslední zkoušky dostal Craig Breen, kterému uletělo zadní přítlačné křídlo. Jezdec byl v cíli rád, že svůj Citroën dovezl v pořádku do stopky.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 1:34:27,4 - - - 2. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +26,8 3. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +29,7 4. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +30,2 5. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +37,6 6. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +39,1 7. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +39,4 8. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +44,7 9. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +59,7 10. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +1:07,4Po RZ4:RZ1 byla krátkou diváckou speciálkou v ulicích Barcelony, kterou vyhrál Sébastien Ogier o 3,7s před Thierry Neuvillem.
V pátek ráno soutěži začínala na šotolině. V RZ2 zajel nejrychlejší čas Ott Tänak na Toyotě, před týmovým kolegou Jarim-Mattim Latvalou (+2,5s) a Efynem Evansem (+3,0s). Šťastně nezačal Lappi, který byl dvakrát kvůli problémům s brzdami mimo trať a zajel až 14. čas.
RZ3 vyhrál Jari-Matti Latvala před Ottem Tänakem +1,9s a Efynem Evansem +5,0s. Neuville jedoucí jako první ztratil 18,5 s a Ogier dokonce 20,5 s. Mimo trať byl Sébastien Ogier, ale jak sám poznamenal, nešlo o tak velkou krizi, protože přilehlé pole neskrývalo žádnou hrozbu. Francouz se dostal mimo trať, protože byl jeho rozpis příliš optimistický.
Dopolední sekci zakončila RZ4, kterou vyhrál Andreas Mikkelsen na Hyundai před Ottem Tänakem a Sébastienem Loebem s Citroënem. Mikkelsen nebyl na prvních dvou zkouškách se svým vozem vůbec spokojen, ale na přejezdu udělal "nějaké změny". 40 vteřin na trati nechal díky defektu Jari-Matti Lavala.
Výsledky po RZ4
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - M. JärveojaToyota Yaris WRC 49:38,8 - - - 2. E. Evans - D. BarrittFord Fiesta WRC +11,7 3. D. Sordo - C. Del BarrioHyundai i20 Coupe WRC +19,2 4. A. Mikkelsen - A. JaegerHyundai i20 Coupe WRC +23,2 5. S. Ogier - J. IngrassiaFord Fiesta WRC +24,4 6. S. Loeb - D. ElenaCitroën C3 WRC +27,5 7. C. Breen - S. MartinCitroën C3 WRC +31,4 8. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 Coupe WRC +37,8 9. E. Lappi - J. FermToyota Yaris WRC +41,2 10. J.-M. Latvala - M. AnttilaToyota Yaris WRC +45,3Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?